| |
| |
| |
|
Česká dezinflace a hrubý domácí produkt
Izák, Vratislav
Zpráva charakterizuje hlavní rysy českého makroekonomického vývoje v období 1995:1 - 1999:3 s důrazem na snížení nominálního růstu HDP zejména v roce 1999. Pojednává o analytickém rámci,aby umožnila teoreticky vysvětlit českou makroekonomiku. Byl zkonstruován dynamický model v otevřené ekonomice vládního sektoru a několik simulačních cvičení napodobujících český makroekonomický vývoj.
Plný text: PDF
|
|
Dlouhodobý rovnovážný reálný měnový kurz koruny a jeho determinanty
Frait, Jan ; Komárek, Luboš
Primárním cílem této práce je analyzovat dlouhodobé determinanty reálného měnového kurzu a aplikací ekonometrických metod zjistit, které z nich a v jakém rozsahu ovlivňují reálný kurz koruny. Sekundárním cílem je pak zhodnotit vývoj reálného kurzu koruny v průběhu ekonomické transformace a diskutovat, do jaké míry se mohl tento kurz stát v letech 1997-98 nadhodnoceným.
Plný text: PDF
|
|
Emisní funkce ČNB
ŠTIKA, Petr
Emisní funkce je nejstarší makroekonomickou funkcí centrální banky a spočívá ve vydávání hotovostních peněz (bankovek a mincí) na území daného státu. Tato bakalářská práce je zaměřena zejména na samotné bankovky a mince, se kterými se lidé setkávají denně, ale málokdo si uvědomuje, jak vůbec vznikla česká měna, z čeho jsou tyto peníze vyrobeny, jakou mají historii a vývoj, co svým motivem znázorňují atd.
|
| |
| |
| |
|
Dobývání znalostí z makroekonomických dat
Lang, Lukáš ; Berka, Petr (vedoucí práce) ; Marek, Luboš (oponent)
Tématem mé práce je Dobývání znalostí z makroekonomických dat. Cílem práce je použít metody dobývání znalostí pro analýzu vztahu základních makroekonomických velicin daných ekonomik západní Evropy a USA v období let 1961--1989 a srovnat použití dobývání znalostí s použitím statistických metod. Statistickou analýzu jsem provádel v programech EViews a MS-Office Excel, dobývání znalostí pak v programu LISp-Miner. Struktura práce je následující -- v teoretické cásti nejprve definuji zkoumané ekonomické veliciny, popisuji jejich vztahy a zabývám se ekonomickou historií daného casového období. Následuje popis vybraných statistických metod a duvody, proc jsem je pri analýze použil. Teoretická cást je zakoncena seznámením se s problematikou dobývání znalostí a výberem vhodných prostredku. V praktické cásti popisuji, jaké konkrétní úlohy jsem rešil, následuje popis procesu sberu a prípravy dat, použití konkrétních statistických metod i metod dobývání znalostí a výsledky, k nimž jsem dospel. Poucení z analýzy i srovnání statistických metod a prostredku dobývání znalostí je obsaženo v záveru. Dekuji vedoucímu své práce Prof. Ing. Petru Berkovi, CSc. za konzultace dobývání znalostí a duležité pripomínky ke strukture práce. Dekuji svým kolegum ze zamestnání Ing. Vojtechu Menzlovi, MSc a Mgr. Jane Závacké za kritiku použitých statistických metod. Dekuji zbylým clenum své rodiny za trpelivost.
|