Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,263 záznamů.  začátekpředchozí1252 - 1261další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sledování změn zdravého životního stylu u mužů fotbalového oddílu vlivem speciálního intervenčního programu\\
PETŘÍK, Jan
Dnes a denně se setkáváme s problémem, a to jak zdravě jíst a jak zdravě pít, jak co nejlépe vyplnit volný čas. První část práce představuje teoretickou část, kde jsou popsány jednotlivé složky výživy, rozbor potravin, rady k sestavení jídelníčku a trendy změn ve výživě. Druhá část práce je zaměřena na vytvoření půlročního intervenčního programu pro skupinu hráčů fotbalového oddílu Slavoj Český Krumlov B hrající krajskou soutěž (jihočeskou I.B). U těchto hráčů jsem se snažil odstranit špatné stravovací návyky,odstranit svalové dysbalance, pomocí sebeperce zlepšit vlastní pohled na sebe a pomocí nedokončených vět zlepšit hodnotovou orientaci ve smyslu podpory zdraví. Tito hráči tvořili experimentální skupinu. Kontrolní skupinu tvořili hráči Spartaku Kaplice B hrající stejnou soutěž, u nichž intervenční program prováděn nebyl.\\
Zmapování sportovních a tělovýchovných spolků pro děti od 11 let - oblast České Budějovice \\
PRŮŠOVÁ, Martina
Bakalářská práce sleduje a zmapovává tělovýchovné jednoty a sportovní kluby, které se věnují dětem od 11 let v oblasti Českých Budějovic, které mohou navštěvovat ve svém volném čase. Cílem práce je zjistit základní informace o sportovních klubech a tělovýchovných jednotách: údaje o náplni, činnosti, struktuře, členské základně a zázemí a zpřístupnit je široké veřejnosti na internetových stránkách. Základní metodou sběru dat bylo dotazníkové šetření. V práci jsem také využila oficiální číselnou statistiku jihočeského krajského sdružení ČSTV. Zodpovědělo mi 29 lidí. Do práce bylo zahrnuto celkem 24 sportovních klubů, kteří se ve své náplni věnují dětské populaci od 11 let. Přehled je veřejnosti zpřístupněn na http://bcsp.ic.cz
Volný čas a možnosti jeho uplatnění ve vybraných salesiánských zařízeních
RODOVÁ, Veronika
Práce se zabývá pojmem volný čas, historií výchovy ve volném čase, dále popisuje některé faktory ovlivňující trávení volného času dětí a mládeže (rodina, škola, další instituce pro výchovu mimo vyučování), představuje církevní mládežnickou organizaci Dona Bosca a konkrétně se zaměřuje na volnočasovou práci ve dvou vybraných salesiánských centrech v Německu a v České republice. Praktická část obsahuje charakteristiku a porovnání dvou vybraných zařízeních: Don Bosco centrum Regensburg a Don Bosco centrum Plzeň a zejména činností jejich klubů, které pracují se starší mládeží (Jugendtreffpunkt a Vzduch-loď). Jsou dobře vedeny a poskytují starší mládeži kvalitní možnost trávení volného času. I přesto, že jsou v určitém pohledu kluby rozdílné např. finanční možnosti, prostorové vybavení apod., shodují se v široké nabídce aktivit pro mládež, kterou tak přispívají k prevenci patologického trávení volného času. V práci jsou zachyceny také vize obou klubů do budoucnosti.
Aktivizační programy pro seniory v Centru sociálních služeb Staroměstská
ŠTARKOVÁ, Iva
Práci Aktivizační programy pro seniory v Centru sociálních služeb Staroměstská jsem věnovala v současné době velmi aktuálnímu tématu - stáří. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce se věnuje fenoménu stáří spíše jako souboru omezení a snížení dříve běžné aktivity. Také je věnována přehledu širokého spektra aktivizačních činností, které umožní jak klientům rezidenčních zařízení, tak seniorům, kteří pobývají doma, aktivně trávit svůj volný čas. Praktická část vychází z mé dlouhodobé zkušenosti s aktivizačními službami pro seniory v Centru sociálních služeb Staroměstská v Českých Budějovicích, kdy jsem se jako dobrovolník podílela na vedení a přípravě čtenářského kroužku a následně kroužku orientálního tance. Centrum sociálních služeb Staroměstská poskytuje široké spektrum aktivit, které jsou zaměřeny na rozvoj či udržení fyzických i psychických schopností klientů. Sociální služby ve spojení s optimální nabídkou aktivizačních činností zajišťují obyvatelům zařízení plnohodnotný život.
Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ jako prevence kázeňských problémů ve škole
POŠUSTOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami žáků 1. stupně ZŠ a to především jejich vlivem na kázeň ve škole. Cílem práce je zachycení zkušeností učitelů prvního stupně ZŠ s projevy nekázně žáků, zmapování způsobů trávení volného času žáků a posouzení, zda volnočasové aktivity mají možnost výrazně ovlivnit chování žáků ve škole. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojmy kázeň a volný čas. Nastiňuje funkce kázně, smysl jejích norem, příčiny nekázně a její projevy. Naznačuje také způsoby, kterými lze kázeňským problémům předcházet. Dále charakterizuje výchovu mimo vyučování a volnočasová zařízení. V praktické části jsou pomocí dotazníkové metody a řízeného rozhovoru shromážděny a analyzovány poznatky o kázeňských přestupcích žáků 1. stupně ZŠ a využívání jejich volného času. Tyto poznatky jsou posuzovány jak z hlediska výpovědí žáků, tak i z pohledu učitelů.
Vytvoření modelu letního kurzu pohybových aktivit pro posluchače VKZ v lokalitě Šumava
KRANKUŠ, Lubomír
Práce je zaměřena na vytvoření turistického a kulturně vzdělávacího kurzu pro posluchače KVKZ v letním semestru v oblasti Národního parku Šumava. Teoretická část se snaží přiblížit pojmy, které výcvikový kurz vystihují nebo které s ním do jisté míry souvisí. Je zde probírán pohyb, jeho význam a příklady některých pohybových aktivit, především v přírodě. S pohybem související volnočasové aktivity, výchova zážitkem a v neposlední řadě i osobnost instruktora. Kapitoly praktické části obsahují vytvořený turistický a kulturně vzdělávací kurz.
Rozvoj nabídky produktů cestovního ruchu na Prachaticku
KOHÁROVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce je vytvořit návrhy a atraktivity vhodné pro volný čas na Prachaticku, které přinesou další rozvoj cestovního ruchu tohoto území. Za účelem naplnění cíle práce, bylo nutné zhodnotit současnou nabídku, zjistit potenciál cestovního ruchu, současné možnosti využití volného času a na základě výsledků navrhnout nové atraktivity pro volný čas. Návrhy jsou rozděleny na obecná doporučení, zapojení konkrétních atraktivit do nabídky a vytvoření balíčků služeb pro turisty.
Motivace k výtvarným činnostem ve volném čase dětí staršího školního věku - projekt Racek
PROKEŠOVÁ, Jana
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy motivace, volný čas a starší školní věk, vzájemně je propojuje a upřesňuje souvislosti mezi nimi. Praktická část se snaží uplatňovat teoretické poznatky o motivaci a uvádět je do praxe, u dětí staršího školního věku, skrze výtvarný projekt. Hlavním myšlenkovým zdrojem výtvarného projektu je kniha Jonathan Livingston Racek. Projekt se snaží nenásilným způsobem rozvíjet pubescentovu fantazii, tvořivost a schopnost seberealizace. Dosahuje toho díky dramatické výchově, výtvarným činnostem a pohybovými aktivitami.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci volného času (předškolní věk)
HLAVATÁ, Jana
Předškolní věk je velmi důležitým obdobím pro získávání základních doved-ností, poznatků, návyků a zkušeností. Utváří se i základy životního stylu a trávení volného času. Cílem mé diplomové práce je poukázat na důležitost výchovy k rozvoji tvořivosti dětí předškolního věku v rámci volného času. Specializuji se především na rozvoj výtvarné tvořivosti. Má práce je rozdělena na dvě části. Na část teoretickou, ve které se zaměřuji na výchovu a vzdělání dětí předškolního věku. Přibližuji estetickou výchovu, rozvoj tvořivost, fantazie a představivosti dítěte. Snažím se proniknout do světa jejich volného času, zájmů a výtvarné hry. Neopomenula jsem zmínit ani motivaci a neméně důležité prostředí, v kterém se činnost provádí. Dále popisuji obecné zákonitosti vývoje dítěte, jeho socializaci a temperament. Zmiňuji se i o osobnosti pedagoga, o jeho vztahu k dítěti, k výtvarnému umění a způsobu vedení činnosti. Stěžejní je pak druhá, praktická část, ve které všechny získané poznatky uplatňuji v praxi, ve výtvarném projektu O Vzduchu. Projekt by měl přispět k rozvíjení vztahu k přírodě a k bohatšímu citovému vnímání a prožívání. V projektu se snažím využívat prvky estetické, pohybové, literární i dramatické výchovy. V závěru uvádím své poznatky při realizaci projektu.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
BRANDEJSOVÁ, Vanda
Diplomová práce se zabývá tématem prevence sociálně patologických jevů na základní škole. Po dohodě s vedoucím diplomové práce jsem práci zacílila nejen na vliv školního prostředí základních škol, ale také na vliv volného času mládeže ve vztahu ke vzniku sociálně patologických jevů. Teoretická část je rozdělena na tři základní části. První část je věnována volnému času. Ve druhé části teorie charakterizuji jednotlivé sociálně patologické jevy a poslední část zaměřuji na významnou oblast primární prevence. V praktické části jsem pomocí týdenního časového snímku zmapovala strukturu volného času žáků a žákyň druhých stupňů třech základních škol s rozdílným počtem obyvatel v okrese Písek. Pro zjištění výskytu sociálně patologických jevů jsem dále použila formu řízeného rozhovoru s metodičkami prevence základních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,263 záznamů.   začátekpředchozí1252 - 1261další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.