National Repository of Grey Literature 17 records found  previous11 - 17  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Environmental education as a part of ethics education
HOUDKOVÁ, Isabela
The work deals with environmental and ethical education, their development and position in the Czech curriculum documents. It focuses on the relationship of education to environmental care and ethical education, specifically on the ratio of factual data and ethical values in the concept of environmental education in the Czech elementary education. It characterizes ways of professional training of pedagogical workers in environmental education, education and awareness, possibilities of further education of environmental education coordinators and the interest in this topic from the side of Czech schools.
The design of educational program about the problematic of Šumava spruce forests
BLAŽKOVÁ, Miluše
The bachelor thesis is focused on the design of educational program about the problematic of Šumava spruce forests. To increase the applicability of the program, it is feasible not only in the Šumava spruce forest, but also in a common spruce plantation. The program is designed especially for pupils of elementary schools. The work contains a detailed description of tasks and activities, preparation of worksheets with notes and suggestions for lectors. Activities are designed mostly so that children are in a direct contact with nature. There are elements of inquiry based education, also the didactic play and group education is used. A part of the educational program was verified in practice and then some corrections were applied.
Koncept sítě center šetrné turistiky
TAXUS‚ spol. s r.o.‚ Rychnov u Jablonce nad Nisou ; Bláha, Petr
Soulad zpracované studie se strategickými materiály ČR: Státní politika životního prostředí‚ Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR na období 2002-2007. Základní činnost Center šetrné turistiky: poslání Center šetrné turistiky (přímé a nepřímé cíle Center šetrné turistiky). Základní struktura a procedurální postup vzniku sítě regionálních - krajských center: Návrh organizační turistiky. Volba typu územních jednotek pro regionální centra šetrné turistiky. Charakteristiky uvažovaných územních jednotek (turistické regiony‚ euroregiony‚ mikroregiony‚ CHKO‚ NUTS II‚ kraje). Výběr nejvhodnějšího typu územní jednotky pro regionální centrum. SWOT analýza vyhodnocení území kraje jako územní jednotky pro regionální centra šetrné turistiky. Návrh zřizovatelství. Zdroje financování vzniku a provozu krajských center šetrné turistiky (KCŠT). Standardy KCŠT. Definování partnerů - základními partnery jsou příslušný kraj‚ příslušné lesní správy‚ územně příslušné správy CHKO‚ příp. správa NP‚ Euroregion‚ doplňkovými partnery: místní agentury regionálního rozvoje‚ AOPK‚ turistická informační střediska a centra‚ místní nevládní organizace‚ školy‚ sportovní kluby a oddíly provozující činnost v přírodě. Prostřednictvím Národního centra šetrné turistiky jsou partnery MŽP‚ MMR‚ CzechTourism‚ Klub českých turistů‚ ECAET‚ Svaz podnikatelů ve venkovské turistice‚ Kempy a osady ČR‚ Svaz provozovatelů lanovek a vleků ČR. Webová prezentace: www.nisaops.cz.
Využití botanických zahrad pro ekologickou výchovu veřejnosti
Botanická zahrada v Troji, Praha ; Mandáková, Věra
Botanické zahrady mohou přispívat k ekologické výchově, osvětě, návštěvníků tím, že mají nezastupitelnou úlohu ve zprostředkování vztahů mezi rostlinami a jejich abiotickým prostředím, mezi rostlinami navzájem a mezi rostlinami a člověkem. Poznání těchto souvislostí a toho, že rostliny jsou primárními producenty, a tedy počátkem potravních řetězců, je zde chápáno jako základní kámen ekologické výchovy v botanických zahradách. Jsou uvedeny botanické zahrady v České republice se stručnou charakteristikou. Náměty na ekologickou výchovu jsou rozvedeny pro jednotlivé cílové skupiny a jsou doplněny příklady vhodných učebních materiálů.
Studie využití muzeí‚ planetárií a dalších kulturních zařízení pro ekologickou výchovu a osvětu
Křesťansko-demografický Institut, Praha
Výsledky šetření o pořádání akcí souvisejících s ekologickou výchovou a osvětou v kulturních zařízeních, planetáriích a muzeích. Výsledky jsou založené na dotazníkovém šetření a na rozhovorech s pracovníky institucí.
Sense perception development of preschool children within the environmental education
KADLECOVÁ, Marie
The thesis deals with processing of information about the development of sensory perception of pre-school children by means of environmental education. The theoretical part includes classification of environmental education in the curriculum and part about sense perception development. For each senses, there is a short description of its function, the most frequent disturbances and rehearsing for improves it. Some examples of activities for perceptions and environmental education, that are proper for creating programs in kindergarten, are suggested in the practical part. Two integrated programs are created and evaluated in the last part of thesis.
Ecological Education in Term of Physiogeny of Individual
NEBESKÁ, Martina
Ecological education in term of physical development of individual This study focuses on an ecological education in term of physical development of individual. First it devotes to perception of animals in the historical context, further describes ecological education, its methods and system and brings out activities of Centrum ekologické výchovy OFČR. Then study continues with characteristics of particular life stages of pre-school children, early school children and adolescents. The final part of the study describes the specialties, on which are composed the training programs.

National Repository of Grey Literature : 17 records found   previous11 - 17  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.