Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměny Faidřina vyznání lásky
Křápková, Lucie ; KYSELOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá proměnami dramatického ztvárnění mýtu o Faidře z hlediska jejího vyznání lásky. Porovnává čtyři dramatické texty: zpracování řeckého dramatika Euripida ve hře Hippolytos, římského dramatika L. A. Senecy ve hře Faidra, Jeana Racina ve hře Faidra a Sarah Kane ve hře Faidřina láska. V rámci jednotlivých děl zkoumá proměny vztahů a motivů hlavních postav promítnutých do Faidřina vyznání. Práce neodhlíží od hlavních charakteristických znaků rukopisu těchto čtyř dramatiků ani společenského kontextu vzniku děl, největší pozornost však věnuje analýze samotných dramatických textů.
Srovnání procesu vytváření filmového nebo divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa.
Grňáková, Aneta ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Tématem diplomové práce je srovnávání procesu vytváření filmového a divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa. V teoretické části se věnuji vymezení pojmů film, divadlo, fotografie a dále pak rozvádím okolnosti tvarování dramatické postavy. Jako inspirační zdroje zmiňuji autory Adrienu Šimotovou, Ester Krumbachovou a Ivana Pinkavu. V praktické části popisuji realizační postupy projektů Kostým jako paměť místa, tělo jako jeho otisk; Maria Stock; Skoky ? Vrstvy; Já, Olga Hepnarová a rozebírám faktory, jež mou tvorbu ovlivňovaly a formovaly.
Využití prvků herecké výchovy v práci s amatérským souborem
Loosová, Jana ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací prvků herecké výchovy v práci s dospělým amatérským souborem. Je koncipována jako deník, který zachycuje více jak roční období tvůrčí práce konkrétního souboru od námětu po realizaci autorského divadelního tvaru. Tomuto procesu je přizpůsoben výběr a specifikace hereckých průpravných technik a cvičení.
Česká dramatika
Lehečková, Hana ; JANOUŠEK, Pavel (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dramatické postavy jako postavy svébytně se realizující již v materiálu literatury, která ale v sobě zároveň obsahuje prvky, jimiž míří ke své jevištní realizaci. Na konkrétním materiálu současné české dramatiky si všímá jak obecných způsobů, jakými se postava může v textu realizovat, tak i specifiky, která jí ve 20. a 21. století provází.
Italská komická opera 18.století
Galanis, Georgios ; FARKAČ, Hynek (vedoucí práce) ; SPURNÝ, Vojtěch (oponent)
Tématem této bakalářské práce je ucelený pohled na Italskou komickou operu 18. století , jak se ve stejné době rozvíjela v Neapoli, Benátkách a v Římě a dalších italských městech. Obsahuje životopisy nejvýznamnějších skladatelů a libretistů tohoto žánru a poskytuje ucelený pohled na její vývoj během tohoto století. Italská opera buffa je nejpůvodnější a nejzajímavější téma v dějinách hudby, proto bylo pro mě jeho objevování velmi přitažlivé.
Na hraně mezi odstupem a ztotožněním
Kraus, Adam ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; MRKVIČKA, Ladislav (oponent)
Titul magisterské práce ?Na hraně mezi odstupem a ztotožněním? vystihuje problematiku, kterou se Adam Kraus zabývá. Reflektuje své vlastní zkušenosti ze studia herectví, své zážitky na stáži v Londýně i svoji první režii. Na zmíněné hraně se nepohybuje hladce, ale složitě řeší konflikt mezi svým sklonem k analýze a kritickému odstupu a mezi potřebou ztotožnit se s hereckou postavou, kterou vytváří. Snaží se dobrat vlastním myšlením podstaty tohoto konfliktu a najít z něho takové východisko, které by rozvíjelo jeho tvůrčí potenciál.
Interakce herecké postavy
Petřeková, Adéla ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (oponent)
Práce pojednává o mých osobních zkušenostech, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, ale i při práci v profesionálních divadlech a při natáčení filmů. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na konkrétních situacích, kterými jsem prošla a poučila jsem se z nich. Hlavní pozornost věnuji interakci s režisérem, hereckými kolegy, divákem, ale také se sebou samotnou během procesu zkoušení
Mořic Štíflů, Kníže Myškin, Michal Moučka, F.M. Dostojevskij, Frank Wedekind
Moučka, Michal ; KLIMSZA, Janusz (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Ve své diplomové práci popisuji osobní zkušenosti a prožitky sebe jako herce při ztvárnění dvou divadelních postav. Prvním je Moiřic Štíflů z Procitnutí Jara od Franka Wedekinda. Tuto roli jsem nastudoval v divadle Komorní scéna Aréna v Ostravě. Druhou postavou, kterou se zabývám, je kníže Myškin, kterou jsem nazkoušel v divadle Petra Bezruče také v Ostravě. Protože můj život má s těmito dvěma muži mnoho společných rysů, zařadil jsem do této práce i útržky z mého života. V posledních dvou kapitolách jsem uvedl stručná fakta o F. M. Dostojevském a Franku Wedekindovi.
A visual interpretation of Berthold Brechtś The Threepenny Opera
Aidoni, Daphne Theodora ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; KOUBSKÁ, Vlasta (oponent)
Tato práce popisuje proces vyšetřování a uzavření na design pro Berthold Brecht je opera Žebrácká. Prostřednictvím teoretických odkazy a skutečné pozorování dnešní společnosti, jsou různé světy, které se skládají hru popsány a analyzovány, stejně jako hlavní postavy a jejich okolí skupiny. Nakonec, je konečný návrh předložen spolu s návrhy na kostýmy hlavních postav. Základní dramatické situace jsou prezentovány v jejich konečné podobě s fotografiemi modelu, zobrazující změny jeviště.
Odysseus od nápadu po realizaci
Sekicki, Bojana ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; RAJMONT, Ivan (oponent)
Cílem této studie je popsat proces řízení mého představeni Odysseus od okamžiku první inspirace k konečně důsledně prezentaci před živým publikem. V něm nastíním vývoj mého konceptu spolu se podrobným popisem dramaturgického a režijního procesu: včetně práce s textem, výzkumu, práci s herci, přípravou na zkoušky, práci s scénografii, práce s prostorem, zvukem a světlem atd. Na závěr, pokusím se zhodnotit a proanalyzovat úspěchy celého procesu ve vztahu ke konečnému výrobku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.