Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnotová orientace v životě a v práci všeobecných sester
Kulhanová, Magdalena ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Hodnotová orientace v životě a v práci všeobecných sester" je zaměřena na průzkum v oblasti hodnot všeobecných sester pracujících ve Fakultní nemocnici v Motole. Teoretická část práce se zabývá stručným nástinem životních hodnot, problematikou hodnotové orientace obecně i charakteristikou jednotlivých skupin hodnot. V empirické části práce byla sbírána data pomocí dotazníkového šetření. V dotazníku jsou obsaženy otázky týkající se řešené problematiky a dále zjišťovány preference vybraných životních hodnot ve vztahu k věku, délce praxe a vzdělání všeobecných sester.
Hodnotové orientace u adolescentů a v rané dospělosti
Morávková, Kateřina ; Uhlář, Pavel (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem hodnot a hodnotových orientací. Hodnoty jsou zde zpracovány jako jedno z dílčích témat širšího obsahového celku motivace. V této souvislosti jsou hodnoty zařazeny do struktury spolu s dalšími motivačními systémy. V podobě účelné pro pochopení problematiky hodnot se práce zabývá obecnějšími charakteristikami motivace. Hodnoty a hodnotové orientace jsou rozpracovány pomocí nástinu některých vybraných teorií. Pozornost je věnována také vývojové komponentě hodnot, a to se zvláštním zřetelem na vývojová období adolescence a mladé dospělosti Z tohoto teoretického základu přímo vychází empirická část, která obsahuje návrh kombinovaného výzkumného projektu. Tento projekt se zaměřuje na získání základního vhledu do problematiky hodnotových orientací adolescentů a mladých dospělých a v tomto kontextu nastiňuje téma morální motivace. Klíčová slova: hodnoty, hodnotové orientace, adolescence, raná dospělost
Porovnávání hodnotové orientace žáků základní školy v Dobříši
Krejcárková, Jindřiška ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou hodnotové orientace žáků 4. a 9. tříd základní školy. V teoretické části jsou vymezeny pojmy hodnoty, jejich klasifikace a vliv rodinné a školní výchovy na utváření hodnotové orientace. Dále teoretická část obsahuje charakteristiku věkových zvláštností obou skupin respondentů - mladšího školního věku a pubescence. Praktická část shrnuje výsledky empirického výzkumu, který je zaměřen na zjištění hodnotové orientace obou skupin žáků a na porovnání postojů chlapců a dívek, k vybraným hodnotám. Klíčová slova Hodnotová orientace, hodnota, axiologie, rodina, morálka, motivace, výzkum, dotazník
Hodnotová orientace u žáků středních škol
Drbohlavová, Vanda ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji zkoumání hodnot a hodnotové orientace u studentů středních škol. Současně je zkoumána i míra frustrační tolerance u těchto studentů, na základě Rosenzweigova obrázkově - frustračního testu. Výzkum má formu dotazníku, který je předkládán studentům pražských gymnázií. Cílem práce je zjistit, které hodnoty jsou pro dnešní mladé lidi důležité a nakolik mají hodnoty člověka vliv na jeho chování ve vyhraněných životních situacích. Teoretická část je zaměřena na vymezení určitých pojmů, vztahujících se k tématu. Dále je popsáno zkoumání hodnot v minulosti a v neposlední řadě také vysvětlen princip Rosenzweigova testu. V praktické části jsou podrobně analyzovány výsledky výzkumné sondy. Výsledky jsou znázorněny statisticky a jsou vypsány i nejčastější a nejzajímavější výpovědi respondentů.
K otázce diversity hodnotových orientací aktérů
Shejbal, Antonín ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem hodnot a hodnotových orientací ve společnosti. První část práce slouží jako uvedení do problematiky hodnot v sociologické perspektivě, a také do problematiky empirického měření hodnot. Jádrem práce je potom vlastní empirická analýza dat z výzkumů Aktér 2005, Aktér 2007 a Aktér 2012, provedených v České republice. Záměrem bylo vytvořit typologii respondentů na základě jejich různých hodnotových orientací. K tomu účelu byla využita baterie otázek, opakující se v těchto třech výzkumech, měřící na pětibodové škále hodnoty a životní strategie respondentů. K tvorbě typologie byly využity vícerozměrné statistické techniky, explorativní faktorová a shluková analýza. Výsledkem práce je představení vzniklých typů (shluků), jejich identifikace na základě sociodemografických údajů a naznačení proměny těchto typů v čase.
Hodnotové orientace sportujících a nesportujících seniorů
Pěkný, Martin ; Slepička, Pavel (vedoucí práce) ; Kubíčková, Miluše (oponent) ; Man, František (oponent)
SOUHRN Problém: Problematika hodnot je v popředí lidského zájmu již od starověké filosofie. Vzhledem k závažnosti této tematiky nepřekvapuje, že hodnotami se dnes zabývají téměř všechny sociální vědy (psychologie, ekonomie, sociologie, antropologie, etnologie atd.) Hodnotová orientace u seniorů je ještě poměrně neprobádanou oblastí. Zejména hodnotová orientace seniorů ve vztahu ke sportu a bariéry bránící jim v zapojení do pohybových aktivit, je při současném vývoji populace ve vyspělých zemích, aktuálním problémem. Hypotéza: Předpokládáme nalezení souvislostí mezi hodnotovou orientací vybrané seniorské populace a jejím stupněm participace na pohybových aktivitách, na typu pohybových aktivit a na sociálně demografických charakteristikách. Dále předpokládáme nalezení souvislostí mezi hodnotovou orientací vybrané seniorské populace a subjektivním vnímáním bariér omezující či bránící seniorům v zapojení do pohybových aktivit. Cíl: Cílem deskriptivně analytické výzkumné studie je zjištění hodnotové orientace a bariér omezujících či zabraňujících sportování u sportujících a nesportujících seniorů. Metoda: Soubor sportujících seniorů byl porovnán se souborem seniorů nesportujících. Dále následovalo porovnávání sportujících seniorů mezi sebou podle druhu pohybové aktivity (Sokol, Taiči, Jóga). Pro zjišťování...
Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování
Vrána, Jaroslav ; Hradilová, Tereza (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tématem hierarchie hodnot dospívajících jedinců s poruchami chování. Práce je rozdělena na část teoretickou, která má čtyři kapitoly a část výzkumnou čítající dvě kapitoly. První kapitola teoretické části se věnuje speciálně pedagogickým východiskům, vývoji speciální pedagogiky a jejímu přínosu, průběhu historického vývoje s dělením jednotlivých období a dále poruchám chování v širším smyslu. Druhá kapitola je zaměřena na poruchy chování v dětském věku a dospívání, jejich základní klasifikaci, příčinám vzniku, diagnostickým kritériím a prevenci a nápravám poruch chování. Třetí kapitola pojednává o hodnotách a hodnotové orientaci, jejich klasifikování, uspořádání a členění. Součástí kapitoly jsou i postoje, přesvědčení a preferování hodnot dospívajících jedinců. Poslední kapitola teoretické části je věnována osobnosti a jejím složkám, vývojovému období pubescence a adolescence a významu rodiny v období dospívání dítěte. Empirická neboli výzkumná část práce si klade za cíl zjistit, jaké hodnoty jsou zastávány dospívajícími jedinci s poruchami chování. Na základě toho byly stanoveny dílčí cíle, kterými jsme zjišťovali, zda existují rozdíly v hierarchii hodnot u dospívajících jedinců s poruchami chování a bez poruch chování. Dále pak zda existují rozdíly v hierarchii hodnot...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.