Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profil klienta internátního oddělení Střediska výchovné péče Klíčov od roku 2005
Černá, Hedvika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klienty internátního oddělení střediska výchovné péče Klíčov (SVP Klíčov) v rozmezí 15 let, a to od roku 2005 do roku 2020. Cílem práce je zmapovat vývoj profilu klienta tohoto zařízení s ohledem na možné změny v základních atributech poruch chování. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Začátek teoretické části je věnován popisu střediska výchovné péče, jeho historii, a formám nabízených služeb. Dále se práce zabývá poruchami chování a jejich základní charakteristikou. Další úsek této práce je zaměřen na jednotlivé vývojové etapy dítěte s ohledem na možný rozvoj poruch chování. Praktická část práce je již věnována profilu klienta internátního oddělení SVP Klíčov. Zvolenou metodou pro získání potřebných dat bylo porovnání výročních zpráv a statistik z SVP Klíčov za sledované období. Zpracováním zjištěných dat bylo vytvořeno několik profilů klienta internátního oddělení SVP Klíčov. Popsané profily odrážejí vývoj klienta v závislosti na rozvoji kulturních a společenských norem. Rozdíly v profilu klienta jsou následně přiblíženy ve čtyřech kazuistikách. Z dat sebraných pro tuto práci vyplynulo, že problémy ve škole jsou stále nejčastější příčinou umístění dítěte do programu internátních oddělení SVP Klíčov. Nepodařilo se však s přesností určit,...
Očekávání rodičů a význam rodičovských skupin při práci s dětmi ve středisku výchovné péče
Foltýnková, Šárka ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na práci s rodiči dětí ve středisku výchovné péče. Dětí, které absolvovaly osmitýdenní internátní pobyt na internátním oddělení střediska výchovné péče. Děti nastoupily na internátní pobyt na žádost rodičů pro své problémové chování. Typ výzkumného šetření byl kvalitativní, metodou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor, který byl rozdělen na dvě části. První část byla realizována s rodičem při nástupu dítěte na pobyt, druhá při ukončení pobytu. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit na základě výpovědi rodičů: 1. Důvody nástupu dítěte na internátní pobyt a rodičovské očekávání od pobytu. 2. Možné vlivy působící na vznik problémového chování. 3. Význam rodičovských skupin. 4. Ovlivnění následné rodičovské výchovy po absolvování rodičovských skupin. 5. Potenciály a limity rodičovských skupin. Z výzkumných zjištění vyplývá, že nejčastějším důvodem nástupu dětí bylo nerespektování autorit a pravidel. Od svých dětí rodiče očekávali, že se ve středisku něčemu naučí, něco pochopí nebo se zklidní. Ze strany střediska čekali rodiče ukáznění dětí, měli zájem o rady dětem i ke své další výchově, očekávali informace o důvodech problémového chování dětí. Vlivy, působící na vznik problémového chování, spadají do oblasti rodinné, osobnostní, školní a komunitní. Rodičovské skupiny...
Role sociální pracovníka ve Středisku výchovné péče.
VALIČEK, Jiří
ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zaměřuje na současný stav ve Středisku výchovné péče a role sociálního pracovníka ve Středisku výchovné péče. Je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuje oblast etopedie, současný stav ve Sředisku výchovné péče co se týče struktury, formy péče, spolupráce s jinými institucemi a dále se zaměřuje na sociálního pracovníka, jeho roli ve Středisku výchovné péče, a to zejména na legislativu, odbornost a etický kodex, dále kompetence a osobnostní předpoklady pro práci sociálního pracovníka. Praktická část se zabývá vlastním kvalitativním výzkumem. Výzkum je zaměřen na pozici sociálního pracovníka a jeho činnost v rámci působení ve Středisku výchovné péče. Jako hlavní cíl pro svou bakalářskou práci jsem stanovil toto: "Zhodnotit rozsah aktivit sociálního pracovníka v rámci fungování střediska výchovné péče." Dílčím cílem je stanovit si otázky, které mají vést k zodpovězení mého hlavního stanoveného cíle a dále pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky na ně odpovědět. Úkolem těchto polostrukturovaných rozhovorů bylo zjistit co nejširší okruh činností, které sociální pracovník vykonává, vztahující se k jeho roli ve Středisku výchovné péče. Aby bylo možné zkoumání uchopit detailněji, zvolil jsem si dvě výzkumné otázky, které mají zmapovat "Jaké aktivity zajišťované sociálním pracovníkem jsou z jeho pohledu nejlépe akceptovatelné klienty SVP" a také "Jak se proměňuje představa sociální pracovníka o jeho roli v rámci působení ve SVP." Na základě výzkumného šetření jsem si jako výzkumnou strategii stanovil kvalitativní typ šetření. Kvalitativní výzkum se zakládá na sběru velice detailních informací, na základě kterých se poté vytváří deduktivní a induktivní závěry, které je třeba ověřit. Na základě polostrukturovaných rozhovorů se mi podařilo cíle dosáhnout a naplnit. Mezi nejdůležitější zjištění vůbec patří role sociálního pracovníka a jeho vliv na jeho další vývoj.
Speciálně pedagogická intervence u jedinců se specifickou poruchou chování
Pohořská, Alice ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Volemanová, Marja Annemiek (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem speciálně pedagogické intervence u jedinců se specifickou poruchou chování. V teoreticky zaměřené části se diplomová práce zabývá popisem problematiky poruch chování, podrobněji vysvětluje pojem specifické poruchy chování, věnuje se jejich klasifikaci a diagnostice. Dále práce popisuje možnosti intervence u jedinců se specifickou poruchou chování. Jako jedné z možností speciálně pedagogické intervence se věnuje konkrétně arteterapii. V empiricky zaměřené části se diplomová práce zabývá otázkou aplikace arteterapie u klienta se specifickou poruchou chování, a to v prostředí střediska výchovné péče. Praktická část byla realizována za pomoci kvalitativního výzkumu, využita byla metoda případové studie.
Zavádění nové služby střediska výchovné péče
Potužáková, Eva ; Trpišovský, Milan (vedoucí práce) ; Herich, Lukáš (oponent)
Má diplomová práce se zabývá procesem strategického plánování při zavádění nové internátní služby Střediska výchovné péče, Pšov pro děti s rizikem vzniku poruch chování do věku 15 let. Cílem mé práce je jednak vytvořit podklad pro návrh podnikatelského plánu na zavádění nové služby a jednak pomocí kvantitativních metod výzkumu zjistit, jaké faktory ovlivňují volbu klientů Středisek výchovné péče při výběru střediska? První část pojednává o strategickém plánování a o podnikatelském plánu, které organizace vytvářejí pro své dlouhodobé vize. Dále se v teoretické části věnuji také popisu a přiblížení středisek výchovné péče. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou dat získaných od klientů Středisek výchovné péče a strategickou analýzou. V poslední části se pak věnuji vypracování podnikatelského plánu na základě získaných údajů. Klíčová slova: strategické plánování, strategické řízení, podnikatelský plán, Středisko výchovné péče
Činnost střediska výchovné péče z pohledu kurátora pro děti a mládež
Kučerová, Anděla ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na činnost střediska výchovné péče jako instituce, která poskytuje služby dětem s negativními projevy v chování a s rizikem vzniku či rozvoje poruch chování a jejich rodinám. Středisko nabízí pomoc také klientům kurátora pro děti a mládež, jehož úloha při výkonu sociálně-právní ochrany je zmíněna v první kapitole. Věnována je zde pozornost rovněž základním principům multidisciplinární spolupráce a sanace rodiny. Další část práce přibližuje činnost SVP, organizaci preventivně výchovné péče o klienty a nabídku konkrétních služeb střediska. V praktické části je činnost SVP reflektována kurátory pro děti a mládež. Cílem práce je zhodnotit přínos služeb střediska výchovné péče z pohledu pracovníka OSPOD a posoudit, jaké možnosti nabízí středisko při předcházení ústavní výchově a v rámci sanace rodiny s dítětem s výchovnými problémy.
Středisko výchovné péče v Novém Jičíně
Vlčková, Milada ; Čtvrtníčková, Kateřina (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh střediska výchovné péče v Novém Jičíně. Jedná se o objekt zabezpečující preventivní výchovnou pomoc dětem, žákům a studentům a jejich rodinám, školám a školským zařízením. Zařízení bude fungovat jako ambulantní (poradenská část) a internátní (dopředu určena délka pobytu na základě rozhodnutí sociálního pracovníka, např. dva měsíce). Objekt je dvoupodlažní částečně podsklepený s plochou střechou. Nosná konstrukce podzemního podlaží je tvořená betonovými tvárnicemi, strop železobetonový. Nosné konstrukce nadzemních podlaží včetně stropní jsou tvořeny masivním dřevěným panely. Střecha je dvouplášťová, nosná konstrukce vytvořena dřevěnými sbíjenými vazníky. Stavba je založena na betonových pásech. Zateplení je provedeno z konopných desek. Práce obsahuje projektovou dokumentaci pro provádění stavby.
Středisko výchovné péče: Význam a možnosti spolupráce s rodinou a institucemi podporujícími stabilizaci a fungování rodiny
NEBŘENSKÁ, Vendula
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na význam a možnosti spolupráce střediska výchovné péče s rodinou. Výsledkem mé práce je zhodnocení kooperace střediska výchovné péče s rodinami a identifikování limitů této spolupráce. Okrajově jsem také získala náhled na spolupráci rodiny s neziskovými organizacemi, které tvoří významnou součást pomoci dětem s poruchami chování. Teoretická část obsahuje tři nejvýznamnější subjekty, které hrají zásadní roli v problematice poruch chování u dětí. V první řadě jsou tímto subjektem samotné děti, u kterých se porucha chování objevuje. V první části práce jsem se proto snažila osvětlit vývojové aspekty dospívání a identifikovat typické projevy dětí tohoto věku. Také jsem nezapomněla vymezit konkrétní poruchy chování u dětí. Neméně důležití jsou rodiče takových dětí, neboť zastávají primární roli ve výchově. U rodiny jsem charakterizovala základní aspekty a funkce rodiny a popsala jsem znaky klasické rodiny moderní doby. A v neposlední řadě jsem se zabývala samotným střediskem výchovné péče což je instituce zabývající se prevencí vzniku poruch chování. Tato část bude jistě zajímavá pro ty, kteří tuto instituci neznají a nemají povědomí o její práci. V empirické části předkládám výsledky kvalitativního výzkumu, v rámci kterého jsem oslovila pět zaměstnanců střediska výchovné péče Domažlice a třicet rodičů dětí s poruchami chování. Ti mi prostřednictvím rozhovoru poskytli cenné informace a náhled na danou problematiku i na jejich konkrétní zkušenosti s umístěním dítěte na internátní pobyt v SVP Domažlice. Chtěla jsem tímto výběrem tématu diplomové práce poukázat na významnost spolupráce a díky této práci mohu říci, že jsem si tento fakt znovu potvrdila. Výsledky výzkumného šetření poskytnu k dispozici SVP Domažlice, díky němuž se mohl výzkum uskutečnit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.