Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 420 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití potenciálu NP Šumava v environmentální výchově v MŠ.
SHÁNĚLOVÁ, Štěpánka
Cílem této bakalářské práce je navrhnout program s aktivitami, které pomáhají dětem více přiblížit život na Šumavě a v přírodě. Snažím se nejen poskytnout dětem příležitost k objevování krás přírody, ale také podnítit jejich zájem o ochranu životního prostředí. Skrze pestré aktivity a interaktivní přístupy se snažím formovat u dětí respekt k přírodě, uvědomělost ohledně biodiverzity a pocit zodpovědnosti za udržitelnost naší planety. Zároveň se snažím vytvářet prostor pro radostné a vzdělávací zážitky, které budou děti inspirativně provázet krásami přírodního prostředí, a tím podporovat jejich pozitivní vztah k životnímu prostředí. V teoretické části se věnuji Šumavě a Národnímu parku Šumava, objevují se zde témata, jako je historie Šumavy, osidlování Šumavy a chráněné druhy či památky NP Šumava. Praktická část obsahuje program založený na aktivitách, který je zaměřen nejen na život v NP Šumava, ale taktéž na život v přírodě obecně. Je možné jej využívat i v dalších školských zařízeních. Všechny aktivity jsou doplněny o vlastní evaluaci v praxi.
Přírodovědně zaměřený výukový program pro ZŠ v Prachaticích
KORTUSOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce obsahuje dvě navržené přírodovědné vycházky pro 4. ročník a dvě pro 5. ročník. Vycházky jsou zaměřené na ekosystém les a ekosystém louka. Jsou určeny pro školy v okolí Prachatic. Diplomová práce obsahuje vycházkové deníky, pro každou variantu vycházek. Jsou sestavené na základě realizované vycházky na základní škole v Prachaticích. Testovaná vycházka je též obsahem diplomové práce. Jejím cílem je nabídnout učitelům aktivity pro žáky a tím je namotivovat k pozitivnímu vztahu k přírodě, upevnění jejich znalostí a poznání okolí, ve kterém žijí.
Vliv pohybové aktivity v přírodním prostředí na změnu aktuálních emocí
Pecoldová, Michaela ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Vliv pohybové aktivity v přírodním prostředí na změnu aktuálních emocí Cíle: Cílem této práce je zjistit, jaký vliv má pohybová aktivita prováděná v přírodním prostředí na změny aktuálních emocí člověka. Metody: Jedná se o výzkumnou studii. Pro zjištění výsledků byl použit dotazník se třemi otázkami, který byl každým probandem zodpovězen celkem třikrát. Před zahájením pohybové aktivity, v průběhu a po jejím ukončení. Výzkumu se zúčastnilo 5 respondentů. Výsledky: Z výsledných hodnot dotazníku je patrné, že přírodní prostředí a pohybová aktivita v něm mohou mít pozitivní vliv na změny aktuálně vnímaných emocí. Závěr: Výzkum prokázal, že přírodní prostředí má potenciál pro zlepšení psychického zdraví člověka. Klíčová slova: psychické zdraví, příroda, potěšení, vzrušení, ovládání emocí
The origins of the theory of pure nature
Cavigioli, Jean-François ; Frývaldský, Pavel (vedoucí práce) ; Mohelník, Tomáš (oponent)
Diplomová práce s názvem "Počátky teorie čiré přirozenosti" se snaží pochopit, jak v 16. století komentátoři svatého Tomáše Akvinského dospěli k pojetí lidské přirozenosti jakožto mající čistě přirozený cíl, nikoliv nadpřirozený. Tato teorie je známá jako teorie čiré přirozenosti. Cílem naší práce je prozkoumat, na základě díla otce de Lubaca, způsoby, které je vedly k vytvoření takové teorie. Naše první část je věnována Kajetánovi a jeho aplikaci principu aristotelského původu na lidskou přirozenost. Naše druhá část se týká Baïovy hereze a jeho odvolávání se na potentia Dei absoluta. Naše třetí část je věnována teorii limbu a otázce přirozené blaženosti. RÉSUMÉ Le mémoire de maîtrise intitulé « Aux origines de la théorie de la nature pure » cherche à comprendre comment, au 16ème siècle, des commentateurs de saint Thomas d'Aquin ont pu être amenés à concevoir la nature humaine comme ayant une fin purement naturelle et non plus surnaturelle. C'est ce qu'on appelle la théorie de la nature pure. Le but de notre travail est d'étudier, en nous appuyant sur l'œuvre du Père de Lubac, les voies par lesquelles ils ont été amenés à élaborer une telle théorie. Notre première partie est consacrée à Cajetan et à l'application qu'il a fait à la nature humaine du principe d'origine aristotélicienne Notre deuxième...
Mluviti stříbro, mlčeti zlato? Environmentálně estetická analýza vybraných dokumentárních snímků
Kubena, Martin ; Mašek, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V této diplomové práci jsou analyzovány a porovnány vybrané dokumentární filmy, "Samsara" a "Po nás přijde potopa?", které se liší zejména ve způsobu tematizace a konstruování přírody. Analýza je činěna pomocí dominantních environmentálně estetických konceptů - estetiky zapojení a kognitivní estetiky. Za pomoci hloubkové sémiotické analýzy je zkoumáno, jak jsou motivy přírody prezentovány v těchto odlišných žánrech dokumentárního filmu, jaké filmové postupy a techniky jsou k tomu využity a jak tento výběr ovlivňuje vnímání a hodnocení zobrazované přírody. Co činí tuto práci ojedinělou, je spojení mezi filmovým uměním a environmentální estetikou. Porozumění tomu, jakým způsobem určité žánrově konvenční filmy zobrazují přírodu, může v konečném důsledku přispět k lepšímu pochopení vztahu člověka k přírodě. Analýza ukázala, že vyobrazení estetické hodnoty přírody je v obou dokumentech odlišné, přičemž "Samsara" prezentuje přírodu v souladu s estetikou zapojení, zatímco film "Po nás přijde potopa?" je spíše indiferentní k vytyčeným environmentálně estetickým teoriím. Veškerá další zjištění se nacházejí v Analytické části dokumentu. Klíčová slova Film, dokument, estetika, oceňování, environment, příroda, kultura, umění, citlivost, znalost, zapojení, Samsara, Before the Flood
Tréninky atletické přípravky a jejich aplikace do přírodního prostředí
Kramolišová, Markéta ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Vostatková, Pavlína (oponent)
Název: Tréninky atletické přípravky a jejich aplikace do přírodního prostředí Cíle: Cílem práce je aplikace tréninků atletické přípravky do přírodního prostředí, mimo atletický ovál. Metody: Jedná se o odbornou práci. V teoretické části naší práce byla použita metoda literární rešerše, kde jsou popsány aktivity v přírodě a je zde charakterizován mladší školní věk. Dále práce porovnává koncept atletické přípravky u nás a v zahraničí. V závěru práce se nachází dopady hypokinézy. Praktická část pojednává o metodických a didaktických materiálech, které jsou podloženy empírií trénování v atletickém klubu a dále studiem na FTVS. Výsledné tréninky jsou vhodné pro atletickou přípravku, tj. pro děti mladší 12 let. Výsledky: Výsledkem jsou čtyři běžné tréninky na ovále a vedle toho čtyři tréninky na stejné zaměření, které se odehrávají v přírodním prostředí. Jedná se o tréninky zaměřené na rychlost a koordinaci, hry, skoky a hody a trénink všeobecný s překážkovými dráhami. Závěr: Tréninky dětské atletiky v přírodě nám otevírají nové možnosti pro různé aktivity a přinášejí mnoho výhod. Přírodní prostředí je velmi rozmanité s nestálými podmínkami, a právě to se pro děti může stát novou výzvou a motivací, proč se hýbat. Důležitým faktorem, proč zařazovat tréninky v přírodě, je i ekologie. Čím více budou děti...
Vnímání diakritických znaků žáky 2. stupně základních škol
Severin, Svatopluk ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Diplomová práce se věnuje vizuálním prostředkům v učebnicích přírodopisu, a to konkrétně vyobrazení diakritických znaků živočichů. V teoretické části se zaměřuje na učebnici, její funkci a nonverbální prostředky. Bližší pozornost pak věnuje podobě a funkci ve vzdělání u ilustrace a fotografie. Dále také rozebírá tvorbu biologické ilustrace a práci ilustrátora skupin živočichů, které jsou použity v dotazníkovém šetření. V praktické části kvantitativní vědeckou metodou skrze dotazníkové šetření práce zjišťuje, jak studenti druhého stupně vnímají v učebnicích přírodopisu diakritické znaky vybraných živočichů vyobrazených pomocí ilustrací a fotografií.
Environmentální výchova ve školní družině
Hrabíková, Adéla ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato bakalářská s názvem "Environmentální výchova ve školní družině" se zabývá problematikou školní družiny, environmentální výchovy a možnostmi environmentální výchovy v době mimo vyučování. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy v oblasti školní družiny i environmentální výchovy, historie, nabízeny příklady prostředků k realizaci environmentální výchovy ve školní družině. Dále shrnuje možnosti environmentální výchovy v zahradě a důležitosti vytváření postojů k přírodě a prostředí. Praktická část nabízí školní zahradu jako nezastupitelnou ve vzdělávacím procesu a pozitivně ovlivňující postoje a znalosti studentů, ale také jako prostor pro trávení volného času ve školní družině. Nabízí příklady vhodných a nevhodných rostlin do školní zahrady a jednotlivé prvky do zahrady. Praktická část této práce nabízí možný návrh školní zahrady, popis jednotlivých částí i rostlin v zahradě a její využití pro základní školu a družinu. Popis místa a oblasti v okolí v bezprostřední blízkosti zahrady. Klíčová slova: školní družina, environmentální výchova, školní zahrada, živá příroda, ekologie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 420 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.