Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inženýrskogeologický průzkum hráze rybníka Šeberák a doporučení způsobu sanace
Zimola, Petr ; Malát, Richard (vedoucí práce) ; Košťál, Jiří (oponent)
Práce se zabývá hrází rybníka Šeberák. Tato vodní nádrž je zařazena do III. kategorie historických vodních děl. Kromě svého primárního účelu slouží též jako silniční násyp a po koruně hráze je vedena komunikace. Hráz v současnosti vykazuje menší poruchy, vlivem mimořádných událostí by však mohlo dojít k jejímu vážnému poškození. Cílem práce je provést inženýrskogeologický průzkum hráze, posoudit její stav a doporučit sanační opatření. Pro účely průzkumu byly provedeny jádrové vrty a sondy dynamické penetrace. Z vrtných jader byly odebrány vzorky pro laboratorní zkoušky zemin. Byly popsány geomorfologické, geologické a hydrogeologické poměry, sestrojen jeden podélný geologický řez hrází a čtyři příčné. Na základě vyhodnocených terénních prací a získaných podkladů od správce rybníka byly popsány inženýrskogeologické poměry tělesa hráze. Nejzávažnější obavou je intenzita průsaků vody hrází při povodňových situacích. Pro jednotlivé části hráze byly doporučeny možnosti řešení tak, aby lépe splňovala požadavky na bezpečnost a použitelnost jako vodní nádrž a jako podloží komunikace.
Inženýrskogeologický průzkum hráze rybníka Šeberák a doporučení způsobu sanace
Zimola, Petr ; Malát, Richard (vedoucí práce) ; Košťál, Jiří (oponent)
Práce se zabývá hrází rybníka Šeberák. Tato vodní nádrž je zařazena do III. kategorie historických vodních děl. Kromě svého primárního účelu slouží též jako silniční násyp a po koruně hráze je vedena komunikace. Hráz v současnosti vykazuje menší poruchy, vlivem mimořádných událostí by však mohlo dojít k jejímu vážnému poškození. Cílem práce je provést inženýrskogeologický průzkum hráze, posoudit její stav a doporučit sanační opatření. Pro účely průzkumu byly provedeny jádrové vrty a sondy dynamické penetrace. Z vrtných jader byly odebrány vzorky pro laboratorní zkoušky zemin. Byly popsány geomorfologické, geologické a hydrogeologické poměry, sestrojen jeden podélný geologický řez hrází a čtyři příčné. Na základě vyhodnocených terénních prací a získaných podkladů od správce rybníka byly popsány inženýrskogeologické poměry tělesa hráze. Nejzávažnější obavou je intenzita průsaků vody hrází při povodňových situacích. Pro jednotlivé části hráze byly doporučeny možnosti řešení tak, aby lépe splňovala požadavky na bezpečnost a použitelnost jako vodní nádrž a jako podloží komunikace.
Sesuvy na dopravních stavbách v České republice
Zimola, Petr ; Novotný, Jan (vedoucí práce) ; Kudrna, Zdeněk (oponent)
Sesuvy na dopravních stavbách v České republice Abstrakt Konstrukce dopravních staveb se na první pohled nemusí vždy zdát složitá, ale i tak při výstavbě nebo i později mohou snadno vzniknout problémy v podobě svahových. Práce je v první části věnována charakteristice svahových pohybů, příčin jejich vzniku vlivem inženýrské činnosti a možností jejich nápravy. V další části jsou pak poznatky o sesuvech demonstrovány na vybraných sesuvech, které se udály na území České republiky a byly jimi poškozeny silnice nebo železniční tratě od počátku 20. století až do současnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.