|
Výroční zpráva za rok 2019
Martinková, Lenka ; Čapounová, Kateřina ; Drozdová, Dita ; Dubová, Alena ; Heřmanová, Pavla ; Jandová, Jana ; Jírovcová, Jana ; Kabíčková, Hana ; Kinská, Ivana ; Kubásková, Lucie ; Kořenská, Magdalena ; Linhartová, Klára ; Melcrová, Jana ; Neumanová, Pavla ; Patoková, Lenka ; Sobotková, Jitka ; Svobodová, Kamila ; Špírová, Eva ; Švédová, Dominika ; Taussiková, Jitka ; Valešová, Jana ; Voldřichová, Marie ; Zeinerová Brachtlová, Michaela ; Berger, Ivan ; Čeněk, Miroslav ; Douša, Pavel ; Gec, Tomáš ; Houdek, Jiří ; Kinský, Václav ; Kopeček, Martin ; Křeček, Vilém ; Michálek, Vladimír ; Novák, Pavel ; Poláček, Jan ; Vlček, Martin
Fulltext: PDF
|
|
Výroční zpráva za rok 2018
Martinková, Lenka ; Balcarová, Jitka ; Čapounová, Kateřina ; Drozdová, Dita ; Dubová, Alena ; Heřmanová, Pavla ; Jandová, Jana ; Jírovcová, Jana ; Kabíčková, Hana ; Kubásková, Lucie ; Kořenská, Magdalena ; Linhartová, Klára ; Machková Prajzová, Naďa ; Melcrová, Jana ; Neumanová, Pavla ; Patoková, Lenka ; Sobotková, Jitka ; Svobodová, Kamila ; Švédová, Dominika ; Taussiková, Jitka ; Valešová, Jana ; Voldřichová, Marie ; Zeinerová Brachtlová, Michaela ; Berger, Ivan ; Čeněk, Miroslav ; Douša, Pavel ; Gec, Tomáš ; Houdek, Jiří ; Kopeček, Martin ; Křeček, Vilém ; Láznička, Jan ; Michálek, Vladimír ; Novák, Pavel ; Poláček, Jan ; Šimčík, Antonín ; Vlček, Martin
Fulltext: PDF
|
| |
|
Male self-nude
Havlínková, Tereza ; Musilová, Helena (advisor) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (referee)
The topic of the male auto-nude encompasses predominantly the contemporary art in historical context. It doesn't seek to categorize individual authors, but through analysis and critique of their motivation and outputs I intended to point to their different creative approaches and common elements. The area which I cover in this paper is the staged nude male auto-photography as a space for the self-fulfillment of the author.
|
| |
|
Pedro Meyer - Od analogového k digitálnímu
Stanojević, Srdjan ; Silverio, Robert (advisor) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (referee)
Pedro Meyer je vizuální umělec, který jako jeden z prvních přivedl fotografii do nové technologické éry. V době, kdy počítače a digitální fotografie byly pro většinu lidí z oboru velkou neznámou, vyměnil Meyer tradiční fotoaparát, temnou komoru a film za nové technologické postupy. Pomocí počítače Meyer kombinoval části a detaily z různých fotografií a vytvořil tak nové a celistvější zobrazení. Uprovování fotografií ovládal do takové míry, že se tak zrodil jeho vlastní způsob vyjadřování. Kombinováním nejzajímavějších aspektů různých fotografií mohl Meyer zhodnotit jejich nejpůsobivější části a přeměnit je v nové obrazy vypovídající širší příběh. Myšlenku pozměňování fotografie, která byla do té doby tabu, etabloval například v projektech "I Photograph to Remember? ( Fotografuji, abych nezapomněl) a " Truths and Fictions? ( Skutečnosti a fikce). Meyerova jasnozřivá myšlenka, že fotografie musí pracovat s novými technologiemi, aby byla schopná přežít, stále ovlivňuje nové fotografy a fotografické školy po celém světě. Jeho přístup nicméně vznáší otázky morálnosti, autentičnosti a autorských práv; otázky, jenž se skrývají za myšlenkou pozměňování a přetváření fotografií za účelem vyjádření svých vlastních představ.
|
|
Fotografie protkaná filosofií - ukázáno na vývoji v české (a slovenské) postmoderní fotografie
Radecki, Molly ; Musilová, Helena (advisor) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (referee)
Czech and (Slovak) Postmodern Photography je diskusí o tom, jak se liší trendy v zemi, která je nyní Českou republikou, v porovnání se západní (hlavně americkou) postmoderní fotografií. Autorka, která je Američankou, doufá, že by toto pojednání mohlo být odrazovým můstkem pro lidi, kteří českou kulturu neznají. Není to precizní katalog České postmoderní fotografie; je to pouze poukus vyzdvihnout některé trendy v rozvoji České postmoderní fotografie. Autorka si myslí, že existují tři vlny (či období) České postmoderní fotografie: První, začínající kolem roku 1968, druhý, který začal v roce 1989 a třetí, který je ve stádiu zrodu. Navíc autorka věří, že je důležité porozumět charakteristice Strukturalismu v porovnání s Poststrukturalismem a pokusit se pochopit, jak se tyto postmoderní trendy rozšiřují, protože po roce 1968 hrál Poststrukturalismus důležitou roli v západní kultuře, zatímco v tehdejším Československu byl povinnou marxistickou myšlenkovou formou rozhodně Strukturalismus.
|