Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální fasáda
Polverini, Jan ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Budu se zabývat případy, kdy obrazová tvorba současných vizuálních umělců je ve městě na fasádě budov představována tak dlouho a takovým způsobem, že se na čas stane součástí architektury budovy samotné a začne ovlivňovat prostředím, ve kterém se nachází.
Mužský autoakt
Havlínková, Tereza ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (oponent)
Mužský autoakt jako téma zahrnuje převážně současnou tvorbu v kontextu historie. Nejedná se o kategorizování jednotlivých autorů, ale díky motivacím k tvorbě, kritice a analýze výstupu, poukazuji na odlišné přístupy k tvorbě i spojující prvky. Oblastí které se v této práci věnuji, je inscenovaná fotografie mužského autoaktu jako prostor autorské seberealizace
Subjektivní šok
Karfus, Jaroslav ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (oponent)
Zamyšlení nad atraktivitou šokujících témat ve fotografii
Pedro Meyer - Od analogového k digitálnímu
Stanojević, Srdjan ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (oponent)
Pedro Meyer is a visionary artist who pioneered the descent into the new technological age of photography. At a time when computers and digital photography were a foreign concept to most professionals in the field, Meyer was switching out traditional cameras, darkrooms and film for the new tools technology had to offer. Combining aspects and details from different photographs by using computers, Meyer made new and more complex images. He mastered the art of altering photographs to bring forth his own point of view. By being able to combine the most interesting facets of different images, Meyer was able to capitalize on the most effective parts of those images and alter them into new pictures which told a much larger story. He took the taboo idea of altering a photograph and made it acceptable in projects such as ( ?I Photograph to remember?, ?Truths and fictions ?).Meyer's visionary intuition into the fact that photography must evolve with the new technologies in order to survive continues to affect new photographers and photography schools throughout the world. His point of view however, raises interesting ideas about the morality, authenticity and copy writing issues behind altering and molding photographs to reflect his own personal views.
Fotografie protkaná filosofií - ukázáno na vývoji v české (a slovenské) postmoderní fotografie
Radecki, Molly ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (oponent)
Czech and (Slovak) Postmodern Photography is a discussion of how trends differ in the land that is now the ?Czech Republic? in comparison with western (mainly American) postmodern photography. The author who is ?American? is hoping the paper could be a starting point for people who are unfamiliar with the Czech Culture. It is not a precise catalogue of what is Czech Postmodern photography; it is merely an attempt to point out some trends in the development Czech Postmodern Photography. The author, believe that there are three waves (or periods) of Postmodern Czech Photography have occurred: One that begins around 1968, a second that begins in 1989, and a third that is still in the process of becoming. In addiction, the author believes that is important to understand characteristics of Structuralism in comparison to Post-Structuralism in the attempt to understand how these trends Postmodern trends transpire, because after 1968, Post-Structuralism played an important role in western culture, while in Czechoslovakia the imposed Marxist form of thought was decidedly Structuralist.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.