Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení pohledávek a závazků v obchodním podniku
Závodný, Peter
Tato bakalářská práce se zabýva řízením pohledávek a závazků v obchodním podniku BACKALDRIN Slovakia, spol. s.r.o. V první části jsou v teoretické rovině popsány základní metody a přístupy řízení v dané oblasti a analýzy vedoucí k vyhodnocení platební schopnosti podniku. Všechny teoretické poznatky jsou využité v části praktické, ve které je popsána aktuální situace řízení pohledávek a závazků, vyhodnocena platební schopnost podniku a analyzovaný čistý pracovní kapitál. Čistý pracovní kapitál je porovnaný s jeho optimálními hodnotami, vypočítanými metodou obratového cyklu peněz. Na závěr práce jsou vyhodnocené slabé stránky řízení pohledávek a závazků, navrhnuté opatření pro jejich odstranění a předpokládaný dopad na finanční situaci po jejich zavedeních.
Využití principů, postupů a nástrojů procesního řízení při vedení projektů softwarového vývoje
Oškrdal, Václav ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) ; Hřebíček, Jiří (oponent) ; Závodný, Peter (oponent)
Hlavním cílem této práce je návrh využití principů, postupů a nástrojů procesního řízení, aplikovatelný v oblasti vedení projektů softwarového vývoje, a jeho ověření. Důraz je kladen na vytvoření obecného (resp. obecně využitelného) konceptu, odvozeného z teoretických poznatků a vhodného pro další rozšíření a modifikace. Teoretická část práce má dvě hlavní kapitoly. V kapitole "Procesní řízení" jsou postupně charakterizovány jednotlivé odvozené principy (Účelnost, Přidaná hodnota, Koherence, Přenositelnost, Úměrná standardizace, Měřitelnost, Srozumitelnost, Integrace, Odpovědnost, Neustálé zlepšování) a postupy (Iniciace, Identifikace, Definice, Validace, Implementace, Revize), vzájemně provázané do integrovaného konceptu, využitelného pro zavedení a rozvoj procesního řízení v organizaci s podporou vhodných ICT nástrojů (především ze čtyř vybraných oblastí -- Modelování a simulace, Měření výkonnosti, Změnová řízení, Administrativa). V kapitole "Řízení projektů" je v souladu s moderními modely strategického řízení podnikové informatiky a poskytování ICT služeb oblast řízení projektů zasazena do širšího kontextu procesně řízené organizace. Vysvětleny jsou hlavní dimenze řízení projektu a procesní přístup k řízení projektů, který je prostředkem k překlenutí rozdílnosti v jedinečnosti/dočasnosti projektů a opakovatelnosti/trvalosti procesů. Východiska pro normativní návrh projektových procesů v další části práce jsou nastavena prostřednictvím popisu a hodnocení vybraných modelů životního cyklu a metodik řízení projektů. Praktická část práce je verifikací konceptu, popsaného v teoretické části. Nejprve je v jejím rámci představena vlastní metodika řízení projektů, vhodná pro odvození procesního modelu předmětné oblasti. Na jejím základě a s využitím dříve popsaných principů, postupů a nástrojů procesního řízení jsou vypracovány hlavní artefakty referenčního modelu projektových procesů (např. Konceptuální model předmětné oblasti, Přehled událostí a přirozených procesů, Procesní pyramida, Procesní model předmětné oblasti, Organizační model, Pyramida ukazatelů nebo RACI matice rolí a procesů/ukazatelů/SLA; pro vybraný proces je též provedeno experimentální ověření využitelnosti modelu prostřednictvím simulací). Kritické vyhodnocení předkládaného modelu je hlavním podkladem k závěrečnému posouzení dosažení cílů práce i návrhu dalších směrů výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.