Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání přátelství u dětí s mírnější formou poruchy autistického spektra
Vysocká, Julie ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Maulisová, Alice (oponent)
Tato práce se zabývá přátelstvím u dětí s poruchou autistického spektra. Literatura ukazuje na to, že přátelské vztahy dětí s PAS jsou méně kvalitní než přátelské vztahy neurotypických vrstevníků. Kvalitní přátelství působí jako ochrana před šikanou, které jsou děti s PAS vystavovány častěji než běžně se vyvíjející děti. Děti s PAS mohou při cestě za přátelstvím narážet na problémy se samotou, šikanou nebo obtížemi v navazování a udržování přátelství. Cílem této práce bylo porovnat kvalitu přátelství u dětí s PAS ve věku 11 až 15 let a jejich neurotypických vrstevníků a získat hlubší vhled do vnímání přátelství dětí s PAS. K porovnání kvality přátelství byl využit dotazník měřící kvalitu přátelství Friendship Qualities Scales (Bukowski et al., 1994). Byl zjištěn signifikantně nižší skór na škále pomoc. V ostatních škálách nebyl zjištěn signifikantní rozdíl mezi dětmi s PAS a bez PAS. Také bylo zjištěno, že děti s PAS mají signifikantně méně přátel než děti bez této poruchy. K prozkoumání vnímání přátelství dětí s PAS byl využit polostrukturovaný rozhovor s 5 respondenty. Tematická analýza ukázala, že pro děti s PAS je kamarád někdo, na koho se mohou spolehnout, s kým má něco společného a kdo jej bude přijímat a respektovat. Volný čas tráví děti s PAS s kamarády především psaním nebo povídáním....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.