Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv edičních úprav na porozumění textu vybraných pohádek K. J. Erbena žáky 2. stupně ZŠ
Vrábelová, Veronika ; Adam, Robert (vedoucí práce) ; Martínek, František (oponent)
Bakalářská práce Vliv edičních úprav na porozumění textu vybraných pohádek K. J. Erbena žáky 2. stupně ZŠ má za cíl na základě testu porozumění vytvořeného pro žáky 2. stupně ZŠ posoudit vhodnost současných edičních úprav ve vybraných pohádkách K. J. Erbena. V teoretické části bakalářské práce jsou představeny dříve noremní zásady pro ediční úpravy textu, pozornost je zvlášť věnována edičním úpravám mimočítankové četby, dále je stručně představena pohádková tvorba K. J. Erbena. Následně jsou popsány dvě edice (kritická a novější), ze kterých se vycházelo při tvorbě testu porozumění, součástí této kapitoly je také představení nejvýraznějších edičních změn, které proběhly v novějším vydání Erbenových pohádek. V praktické části bakalářské práce je představena metodika výzkumu a průběh testování, součástí této části je i komentovaný přehled ukázek, které byly zahrnuty do testu porozumění. V dotazníkovém výzkumu je pomocí uzavřených i otevřených otázek ověřováno porozumění vybraným pohádkám vydaným kriticky roku 1958 a stejným pohádkám v novějším, upraveném vydání z roku 2019. Z výzkumu vyplývá, že ediční úpravy pohádek K. J. Erbena mohou mít v některých případech vliv na porozumění textu. Některé zásahy do textu porozumění usnadňují, většina z nich ale nemá na porozumění textu vliv žádný.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.