Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika pro hodnocení vlivu subletálních dávek pesticidů na samotářské včely s využitím OMICs přístupu 
Erban, Tomáš ; Shcherbachenko, Elena ; Šlachta, Martin ; Cudlín, Pavel ; Chalupníková, Julie ; Halešová, Taťána ; Tomešová, Daniela ; Václavíková, Marta ; Votavová, Alena
Opylovači jsou v prostředí potenciálně vystaveni působení řadě pesticidů. Nejdůležitější skupina rizikových látek pochází z kategorie prostředků na ochranu rostlin (POR), které aplikují nejen zemědělci, ale i drobní zahrádkáři. Každý POR, počínaje účinnou látkou a konče jeho konkrétní formulací, prochází velmi podrobným a přísným hodnocením, které v Evropské unii (EU) vychází z nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1107/2009. Ačkoliv jsou při správném zacházení negativní vlivy POR na životní prostředí a necílové organismy minimalizovány, nemůžeme vyloučit možné skryté účinky subletálního charakteru. K identifikaci skrytých vedlejších účinků napomáhají moderní analytické přístupy, jako je aplikace vysokokapacitních metod. Předložená metodika je zaměřena na hodnocení vlivu subletálních dávek pesticidů na samotářské včely s využitím OMICs přístupu. Při hodnocení rizik pesticidů je jako modelový druh opylovače dlouhodobě upřednostňována včela medonosná, zatímco samotářské včely stojí v pozadí. Pro experimenty a hodnocení rizik je nutné si uvědomit zcela odlišný životní cyklus a životní strategie samotářských včel v porovnání s vysoce sociální včelou medonosnou. Metodika obsahuje inovativní aspekty pro experimenty, jako je modifikovaný izolátor, příprava rostlin pro expozici, načasování experimentu, sledování distribuce aktivních látek či proteomická analýza samotářských včel pro identifikaci skrytých účinků sledované látky nebo její formulace. V této metodice byla jako modelový druh vybrána samotářská včela zednice rezavá (Osmia bicornis). Metodika je však aplikovatelná i na jiné, zejména příbuzné druhy samotářských včel. Metodika může najít využití v oblastech státní správy, v soukromých laboratořích i ve výzkumné činnosti při hodnocení environmentálních rizik pesticidů na samotářské včely. Metodický postup může potvrdit nebo vyloučit environmentální rizika při registraci nových přípravků nebo reevaluaci stávajících přípravků. Tato metodika má proto potenciál pro využití při testování nových látek určených na ochranu rostlin před jejich registrací. V příkladu provedení byl testován vliv acetamipridu ve formulaci Careo tyčinek. Byla hodnocena distribuce acetamipridu v půdním substrátu a v rostlině. V rostlinných pletivech byl identifikován rizikový metabolit acetamipridu IM-2-1. Proteomická analýza však ukázala velmi malé nebezpečí acetamipridu pro O. bicornis. Tento výsledek je v souladu s tím, že acetamiprid byl EFSA vyhodnocen jako málo rizikový pro včely a má v EU registraci do 28. února 2033.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Marketingová strategie vybrané společnosti
Votavová, Alena ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Nagy, Robert (oponent)
Tato práce se zabývá marketingovou strategií společnosti F AIR spol. s r. o., první soukromé letecké školy v České Republice sídlící na letišti Benešov. Cílem práce je analýza současné marketingové strategie společnosti včetně jejího marketingového prostředí a navržení možných změn stávající strategie. Za účelem dosažení tohoto cíle byla aplikována řada dílčích analýz včetně vlastního marketingového výzkumu, získané údaje jsou vyhodnoceny v závěrečné SWOT analýze. Na základě nashromážděných poznatků představuji možná opatření, která by mohla vést ke zvýšení obratu společnosti a nárůstu spokojenosti zákazníků. Vybraný marketingový cíl doplňuji navržením komunikační kampaně.
Marketingová strategie vybrané společnosti
Votavová, Alena ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Kukla, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá marketingovou strategií společnosti F AIR spol. s r. o., první soukromé letecké školy v České Republice, která má hlavní sídlo na letišti Benešov. Cílem této práce je představit nabízené produkty společnosti, analyzovat marketingovou strategii a marketingové prostředí a navrhnout možné změny současné strategie. K dosažení tohoto cíle byla aplikována řada dílčích analýz a vlastní marketingový výzkum, nashromážděné údaje jsou vyhodnoceny ve finální SWOT analýze. Ze získaných výsledků jsem navrhla změny, které by mohly vést ke zvýšení obratu společnosti a větší spokojenosti zákazníků.

Viz též: podobná jména autorů
4 Votavová, Andrea
2 Votavová, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.