Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Textové zprávy a e-maily. Stylistická a pragmalingvistická analýza
Voňková, Karolina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Mareš, Petr (oponent)
V diplomové práci se zabývám textovými zprávami a e-maily z pohledu stylistiky a pragmatické lingvistiky a nazírám na ně jako na součást lidské komunikace, korespondence. Z forem elektronické komunikace a psané korespondence vůbec jsou dnes textové zprávy a e-maily nejovyklejší. Jde v nich především o praktické cíle, které jsou ale výrazně propojeny s potřebou lidského kontaktu. V této práci se objevuje jejich obecný jazykový popis, ze stylistických problémů se soustřeďuji na otázky mluvenosti a psanosti, monologičnosti a dialogičnosti, okrajově také na další stylotvorné faktory. Z pragmalingvistické oblasti se zabývám mluvnímu akty, principy verbální komunikace, autostylizací, zdvořilostí a nedorozuměním. Textové zprávy i e-maily jsou charakteristické svým jazykem - stručností ve větší míře u SMS zpráv, nepečlivostí, používáním smajlíků a jiných prostředků, které se snaží suplovat neverbální komunikaci. U těchto typů elektronické komunikace se spojuje diskurz instrumentální s fatickým - fatický je častější v textových zprávách a naopak. Uplatňuje se zde větší či menší míra mluvenosti, která je vyšší u textových zpráv. SMS zprávy i e-maily jsou dialogické a je pro ně typičtější kooperační princip komunikace a přátelská autostylizace pisatelů. U textových zpráv se objevuje méně formální zdvořilosti, zato...
Textové zprávy a e-maily. Stylistická a pragmalingvistická analýza
Voňková, Karolina ; Mareš, Petr (oponent) ; Šebesta, Karel (vedoucí práce)
V diplomové práci se zabývám textovými zprávami a e-maily z pohledu stylistiky a pragmatické lingvistiky a nazírám na ně jako na součást lidské komunikace, korespondence. Z forem elektronické komunikace a psané korespondence vůbec jsou dnes textové zprávy a e-maily nejovyklejší. Jde v nich především o praktické cíle, které jsou ale výrazně propojeny s potřebou lidského kontaktu. V této práci se objevuje jejich obecný jazykový popis, ze stylistických problémů se soustřeďuji na otázky mluvenosti a psanosti, monologičnosti a dialogičnosti, okrajově také na další stylotvorné faktory. Z pragmalingvistické oblasti se zabývám mluvnímu akty, principy verbální komunikace, autostylizací, zdvořilostí a nedorozuměním. Textové zprávy i e-maily jsou charakteristické svým jazykem - stručností ve větší míře u SMS zpráv, nepečlivostí, používáním smajlíků a jiných prostředků, které se snaží suplovat neverbální komunikaci. U těchto typů elektronické komunikace se spojuje diskurz instrumentální s fatickým - fatický je častější v textových zprávách a naopak. Uplatňuje se zde větší či menší míra mluvenosti, která je vyšší u textových zpráv. SMS zprávy i e-maily jsou dialogické a je pro ně typičtější kooperační princip komunikace a přátelská autostylizace pisatelů. U textových zpráv se objevuje méně formální zdvořilosti, zato...

Viz též: podobná jména autorů
1 Voňková, Kateřina
2 Voňková, Kateřina,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.