Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VÝTVARNÁ VÝCHOVA - LITERÁRNÍ VÝCHOVA: Průměty "vyšší" kultury v estetické edukaci na příkladu geometrického umění.
Vaniš, Leo ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent) ; Hogenová, Anna (oponent)
1 Leo Vaniš: Abstrakt dizertace (CZ): Dizertační práce s názvem "VÝTVARNÁ VÝCHOVA - LITERÁRNÍ VÝCHOVA: Průměty "vyšší" kultury v estetické edukaci na příkladu geometrického umění" vychází primárně z oboru pedagogických věd, přičemž se zaměřuje na dvě oblasti výchovně- vzdělávacího procesu: výtvarné a literární edukace. Z tohoto hlediska dvou rovnocenných školních disciplín (což už samotné grafické pojetí názvu verzálami naznačuje, jakož i záměrná duplicita slova výchova) vychází i zkoumání kultury, která je zde pojímána ve dvou rovinách - "vyšší" a "nižší," event. prosté, neprofesionální, nikoliv však nízké ve smyslu kvality. Záměrné uvedení slova vyšší do uvozovek již samo o sobě napovídá, že půjde o problém samotného vymezení, co taková kultura vůbec znamená, jaké může mít podoby a jak ji lze v edukačním kontextu chápat. K ozřejmení tohoto problému práce sahá do fondu tzv. kanonicky ukotvených děl, a to z oblasti slovesné a výtvarné tvorby, přičemž se průřezově zaměřuje na jeden zkoumaný aspekt - geometrii. Na příkladu oné dvojí geometrie (v práci mnohdy označována jako "jev geometrizace prosté a umělecké" se autor snaží ukázat promítání již zafixovaných velkých uměleckých hodnot do soudobé edukační reality, přičemž vymezuje jak odlišná pojetí tohoto stylu umění, tedy prizmatem literární vědy a dějin...
Intersémiotika atributů české a ruské literatury pro děti a mládež
Vaniš, Leo ; Hlaváček, Antonín (oponent) ; Hříbková, Radka (vedoucí práce)
Slovo úvodem se budu snažit rozdělit do dvou částí - úvod objektivní a subjektivní hledisko. Z hlediska úvodu objektivního má diplomová práce sleduje v zásadě trojí cíl. Snažil jsem se za prvé o to, aby práce měla vedle čistě odborného zpracování i ráz v podstatě učebnicový neboli didaktický, o čemž svědčí jak texty základní (větším písmem Times New Roman), tak texty doplňkové (menším písmem Arial), které by měly být jakýmsi dodatečným doplněním základního tématu, o kterém píši. Toto doplnění nemusí být mnohdy tak důležité, jako základní text (povětšinou jde o mé prvotní poznámky z četby, rozhlasu, televize), ale kolikrát se snaží podat, domnívám se, čtenáři ucelený vhled do problému. Doplňkový text by měl též sloužit jako jakýsi text odpočinkový nebo motivující i hlubšímu zamyšlení se nad tématem, než opět čtenář přejde textu základnímu. Rázu učebnice odpovídají i různé typy písem, autoři jsou psáni většinou tučným písmem, stejně tak některé důležité literární pojmy. Dovoluji si vyslovit názor, že když jsem začal tuto práci psát, chtěl jsem docílit toho, aby (vedle práce čistě odborné) některé pasáže posloužily i jako jakési doplňkové skriptum pro studenty gymnázií, kteří se chtějí v budoucnu věnovat studiu literatury ať už ruské, české nebo jiné. Navíc jsem chtěl svou práci využít jednou ve své...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.