Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní aplikace a metoda CLIL ve výuce biologie
Valtrová, Pavlína ; Kotvaltová Sezemská, Karolína (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Tato práce je zaměřena na metodu CLIL a využití mobilních aplikací ve výuce biologie. CLIL je zkratka z anglického jazyku "content and language integrated learning". Jedná se o výukovou metodu, která kombinuje výuku cizího jazyku a odborného předmětu; v tomto případě se jedná o přírodopis a anglický jazyk. CLIL pomáhá zlepšit komunikační dovednosti a žáci dosahují vyšší úrovně v psaném i mluveném projevu. Mým cílem bylo zjistit, zda je metoda CLIL vhodná pro žáky ZŠ. V rámci této práce jsem navrhla 5 úloh, které kombinují CLIL a použití mobilních telefonů. Úlohy jsou zaměřené na následující témata: vesmír, potravní vztahy, buněčná biologie, biologie hub a zoologie bezobratlých. Všechny úlohy jsou určeny pro 6. ročník ZŠ a navrhovala jsem je tak, aby byly realizovatelné v rámci 1 VH. U každé úlohy žáci pracují s jinou mobilní aplikací. Mobilní telefony jsem se rozhodla využít především z důvodu jejich dostupnosti, protože je má v dnešní době téměř každý. Studie ukazují, že zvyšují různorodost ve výuce, u žáků dochází k nárůstu motivace a v hodině jsou výrazně aktivnější. Cílem této práce bylo zjistit, jaký vliv má na výuku využití mobilního telefonu. Výzkum byl realizovaný na vybrané základní škole ve Středočeském kraji. Ke každé úloze jsem vytvořila pracovní list v rozsahu 2 strany A4. Ověření...
Meióza a fertilita juvenilních myších samců
Valtrová, Pavlína ; Trachtulec, Zdeněk (vedoucí práce) ; Reifová, Radka (oponent)
Úkolem této práce je shrnout literaturu zabývající se zvláštnostmi spermatogeneze juvenilních myší (Mus musculus) a možnostmi jejich využití. Spermatogeneze je proces, který vede skrze meiotické dělení ke vzniku spermií. Buňka prochází ve vlnách buněčnými typy: spermatogonie, spermatocyty, spermatidy a spermie. Juvenilní myši (kde množství spermií a velikost testes nedosáhly maxima) jsou často využívané pro studium jednotlivých typů buněk. U juvenilních myší trvá přechod mezi buněčnými typy kratší dobu. Spermie vznikající během první vlny spermatogeneze (zkratka VS) jsou odvozené přímo z prenatálních gonocytů, což umožňuje dřívější produkci spermií. Mají nižší četnost crossing overu (CO) kvůli odlišnému zpracování meiotických meziproduktů CO; následkem mohou být aneuploidie (o chromozom více nebo méně). Spermie z 2.VS mají také nižší četnost CO. Během 3.VS sestupují testes a teplota klesá na 33řC; četnost CO více podobá dospělcům. Až ve 4.VS maturují podpůrné testikulární buňky, které mj. produkují testosteron, a četnost CO je jako u dospělých. U juvenilních myší je též častější výskyt a vyšší závažnost malformací spermií. Nízká četnost CO by neměla mít na fertilitu vliv; chyby jsou eliminovány v kontrolních bodech meiózy. Je ale zajímavé, že potomci mladých mužů mají vyšší riziko aneuploidií,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.