Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Fragmentation of Identity in the Work of Sylvia Plath: The (Im)possibility of Escaping the "Bell Jar"
Urbanová, Aneta ; Delbos, Stephan (vedoucí práce) ; Quinn, Justin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem krize ženské identity v románu Pod skleněným zvonem Sylvie Plathové a vybraných básních z její pozdní sbírky Ariel, přičemž se zaměřuje převážně na zobrazení ztracené a roztříštěné identity. Práce zasazuje dílo Plathové do kontextu její doby a tvrdí, že popisovaný problém fragmentace se netýká pouze krize jednotlivce, ale odráží kolektivní ženské vnímání v době americké studené války. Cílem práce je stanovit některé z hlavních příčin rozpadu identity a ukázat jeho škodlivý dopad na psychiku žen. Analýza si dále klade za cíl odhalit prostředky, které v díle Plathové poskytují únik z tohoto vnitřního zmatku, a identifikovat tak potenciální řešení krize identity. Práce je rozdělena do tří samostatných kapitol následovaných závěrem. Úvodní kapitola poskytuje obecný přehled o éře studené války se zaměřením na měnící se politickou a sociokulturní situaci v padesátých letech minulého století a její roli v rozpadu ženské identity. Celkovým záměrem kapitoly je ukázat, jak krize identity prezentovaná v díle Sylvie Plathové zrcadlí životní zkušenost žen v době studené války. Snaží se nastínit utiskující charakter poválečného prostředí a vysledovat v něm počátky rozpadu identity. Následující kapitola se zabývá analýzou rozpadu a ztráty identity v samotné poezii a próze...
Analýza tržní nerovnováhy pohledem behaviorální ekonomie
Urbanová, Aneta ; Sieber, Martina (vedoucí práce) ; Vlček, Josef (oponent)
Práce se zabývá novodobým proudem behaviorální ekonomie v kontextu trhu práce v souvislosti s rozpory s neoklasickou ekonomickou teorií založenou na explicitním předpokladu racionality. V teoretické části jsou představeny dosavadní teoretické přístupy a příklady experimentů. Iracionální vlivy na trh práce budou definovány prostřednictvím výše mzdy, nezaměstnanosti, vzdělání, ale zároveň i motivace, averze ke ztrátě, předsudků a dalších kognitivních zkratek v lidském rozhodování. Praktická část práce bude založena na standardizovaném dotazníkovém šetření, ve kterém budou respondentům předkládány zjednodušené modely dilematických rozhodování týkajících se trhu práce. Cílem bude pozorovat sklon testovaných subjektů k volbě ne vždy nejefektivnější alternativy a potvrdit vliv iracionálních faktorů na rozhodování člověka v rámci dosavadních teoretických předpokladů. Klíčová slova: Behaviorální ekonomie, omezená racionalita, nerovnováha, trh práce, prospektová teorie, heuristiky, předsudky
Krása jako konkurenční výhoda na trhu práce
Urbanová, Aneta ; Kureková, Lucie (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Hlavním cílem této práce je zhodnotit roli fyzické atraktivity na trhu práce, především pak s důrazem na proces diskriminace ze strany zaměstnavatele a genderové rozdíly. Teoretická část obsahuje definici jednotlivých typů diskriminace na pracovním trhu, přiblížení současného trhu práce v ČR a dosavadní teoretické přístupy a příklady experimentů z oblasti ekonomie krásy. V praktické části je prezentován konkrétní výzkum, který byl proveden na základě online dotazníkového šetření. Proměnná krásy byla pomocí sumačního indexu sestavena ze sebehodnocení vzhledu, hodnocení vzhledu tříčlennou porotou a hodnoty BMI. Testováno bylo 7 stanovených hypotéz na základě Spearmanova koeficientu pořadové korelace a analyzovány tak byly různé aspekty, ve kterých se prémie za krásu může ve zkoumané oblasti trhu projevovat. Byly potvrzeny hypotézy o vztahu atraktivity a výše příjmu, rychlosti nalezení požadovaného zaměstnání, rychlosti kariérního růstu a zvýhodnění žen, jejichž nadřízený je muž. I přes nedostatečnou velikost výzkumného souboru, generujícího spíše orientační výsledky, lze usuzovat, že ve zkoumané oblasti trhu s absolventy ekonomického směru se diskriminace na základě fyzické atraktivity realizuje. Navíc se ukázalo, že vzhled považují sami dotazovaní jako důležitý faktor úspěchu při výběrovém řízení a přisuzují mu v tomto ohledu značný význam.

Viz též: podobná jména autorů
4 URBANOVÁ, Alena
6 URBANOVÁ, Andrea
2 Urbanová, Adriana
4 Urbanová, Adéla
4 Urbanová, Alena
2 Urbanová, Alice
6 Urbanová, Andrea
11 Urbanová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.