Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoj mladistvých k marihuaně a jejímu užívání
Nulíčková, Petra ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Titman Staňková, Nora (oponent)
Tato práce řeší změnu postoje k marihuaně a jejímu užívání mezi mladistvými v České republice. Využívá k tomu především adiktologických textů a studií publikovaných za posledních 20 let, které jsou interpretovány do roviny psychologie. Práce obsahuje teoretickou část reprezentovanou kapitolami o adolescenci, marihuaně, postojích a přehledovou část sestavenou na základě výzkumných šetření a studií. Praktická část práce je zacílena nejvíce na afektivní složku postoje vztahujícímu se k marihuaně a jejímu užívání, z pohledu mladistvých ve věku 14 - 17 let v Havlíčkobrodském regionu. Návrh výzkumu je uvažován kvalitativní metodou rozhovoru či focus group, na jejichž základě je plánováno sestavení dotazníku jakožto kvantitativní metody pro konečný sběr dat. Přínosem této práce je přiblížení adiktologických studií psychologii a zmapování afektivní složky postoje k marihuaně a jejímu užívání. Identifikace emocí může posloužit k začlenění afektivní složky do stávajících výzkumů a pomoci tak pochopit mladistvé v důvodech k opakovanému užívání této látky.
Analýza komunikace s klienty v Nízkoprahovém středisku Drop In o.p.s. pomocí konceptů transakční analýzy
Titman Staňková, Nora ; Kalina, Kamil (vedoucí práce) ; Libra, Jiří (oponent)
4 Abstrakt Cíle výzkumné práce Popsat nejtypičtější komunikační vzorce mezi pracovníky a různými typy klientů v Nízkopra- hovém středisku Drop In o.p.s. pomocí jednotlivých případových studií, následně popsanou komunikaci zanalyzovat pomocí metod a konceptů transakční analýzy a vyvodit doporučení pro efektivnější komunikaci mezi pracovníky a klienty. Práci začlenit formou přílohy Operačního manuálu do interních dokumentů Nízkoprahového střediska Drop In o.p.s. jako vzdělávací dokument, pojednávající o specifitě komunikace, jejích úskalích a obtížnostech, ale i o jejím potenciálu a možnostech, ve výše zmíněném zařízení. Výzkumný soubor Deset jednotlivých kazuistik, prezentovaných formou mnohonásobných případových studií, které reprezentují typy klientů, se kterými pracovníci Nízkoprahového střediska Drop In o.p.s. přicházejí nejčastěji do kontaktu. Konkrétní obsahy jednotlivých případů byly vytvořeny kom- pilací mnoha situací z praxe, tak aby byly co nejvíce signifikantní pro jednotlivé typy klientů. Metody zpracování dat Pomocí transakční analýzy byla analyzována komunikace po obsahové i formální stránce, za pomoci zachycování vzorců ve sledované komunikaci, která byla prezentována pomocí mno- honásobných případových kazuistických studií. Jednotlivé sentence rozepsaných kazuistik byly situačně analyzovány...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.