Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodičovské mediální strategie u dětí ve věku 6 - 9 let
Veselá, Pavla ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Titěra, Tomáš (oponent)
Cílem práce je nalezení možných rozdílů v rodičovských mediálních strategiích a rozdílů u používání jednotlivých médií u dětí ve věkové kategorii 6-9 let. Rozdíly jsou zkoumány na základě specifických charakteristik rodičů. Práce zkoumá možný vliv úrovně mediálních kompetencí rodičů a jejich sociodemografické charakteristiky na aplikované rodičovské mediální strategie. Na mediální kompetence rodičů práce pohlíží z jejich vlastního subjektivního pohledu. Výzkum dospěl k závěru, že rodičovské mediální strategie jsou vysoce individuální a variabilní, rodiče rozlišují své strategie s ohledem na různé typy digitálních zařízení, a to naznačuje, že rodiče nejen pasivně přijímají technologie, ale aktivně se snaží o vytvoření vhodného mediálního prostředí pro své děti.
The Relationship between Perceived Parental Media Mediation and Media Literacy of Secondary School Pupils
Titěra, Tomáš ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Pýcha, Čeněk (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi rodičovskou mediální mediací a mediální gramotností českých dospívajících ve věku 13-15 let. Rodičovská mediace je koncipována jako strategie, které rodiče využívají k ovlivňování dětského užívání médií. Mediální gramotností jsou rozuměny schopnosti přistupovat k mediálnímu obsahu, analyzovat, hodnotit a produkovat a komunikovat mediální sdělení, a dále schopnost využívat média efektivně a bezpečně. Na základě studia literatury byl do studie zahrnut i čas strávený u obrazovek jako faktor, který může rovněž mediální gramotnost ovlivňovat. Jako podklad pro studii těchto vztahů bylo provedeno kvantitativní dotazníkové šetření mezi 131 žáky druhého stupně základní školy. Regresní analýzy neprokázaly žádný vztah mezi strategiemi rodičovské mediace nebo časem stráveným u obrazovek a úrovní mediální gramotnosti žáků. Následná diskuze poukazuje na úzké vymezení konceptu rodičovské mediace v odborné literatuře. Výsledky výzkumu potvrzují, že tradiční restriktivní a aktivní formy mediace rozvíjí jen některé kompetence, které přispívají k mediální gramotnosti mladistvých. Klíčová slova rodičovská mediální mediace, mediální gramotnost, mediální vzdělávání, druhý stupeň základní školy, čas u obrazovek, používání médií

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.