Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Indikátory sociálního pilíře udržitelného rozvoje na lokální úrovni
Kučerová, Zita ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Doc.PhDr.Jana Šafránková,CSc. (oponent) ; Staňková, Eva (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo najít odpověď na otázky, zda lze monitorovat sociální soudržnost (kohezi) obce a čím tuto kohezi, která je jedním ze základních pilířů udržitelného rozvoje, měřit. Byl proveden rozbor přístupů a měření udržitelného rozvoje sociálního pilíře v mezinárodním i českém prostředí. Sociální pilíř byl identifikován a popsán i pro lokální úroveň. V rámci sociálního pilíře udržitelného rozvoje na úrovni obce jsou navrženy tři hlavní tématické bloky: • Kvalita sociálního prostředí obce • Sociodemografická struktura obyvatel obce • Spokojenost a participace na věcech veřejných. Tato témata by měla být monitorována indikátorovou sadou, navrženou v této práci. Jejím cílem bylo pokrýt všechny dimenze sociální koheze, které jsou opodstatněné a významné ve vazbě na procesy územního plánování. Tyto indikátory lze sledovat v přímě vazbě na populační velikost a regionální význam sledované územní jednotky na lokální úrovni a nejsou vytrženy z konceptu sledování indikátorů udržitelného rozvoje na dalších územně vyšších úrovních. Výsledky, analýza a interpretace dosažených hodnot by se mohly stát jedním z podkladů pro „rozbor udržitelného rozvoje území“ (součást nástrojů územního plánování dle současné právní úpravy), reprezentující sociální pilíř. Všechny jevy a procesy musí být zároveň hodnoceny v kontextu dalších pilířů udržitelného rozvoje a poté by se měly stát též vhodným nástrojem k měření naplňování cílů územního plánování.
Centrum volného času a integrace v Hranicích
Dobešová, Veronika ; Staňková, Eva (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Základními východisky projektu je pochopení potřeb mentálně postižených osob a zhodnocení špatně využitelného záplavového území. Studie navrhuje vznik parku aktivit, ukázkové zahrady a objektu volnočasového a integračního centra. Centrum vytváří důležitý bod na trase z centra města do sousedního lázeňského města a propojuje dvě významné oblasti ve městě, které sdružují různá kulturní zařízení a sportoviště. Návrh protipovodňových opatření se vyvíjel od varianty s částečným navýšením terénu a umístěním protipovodňové hráze až po přírodě blízké opatření v podobně terénního valu, který neomezuje přirozené procesy na řece Bečvě a zachovává aktivní záplavovou zónu v téměř nezměněné podobě. Stavební program byl zpracován ve dvou variantách. V obou verzích je stěžejní kreativní kavárna, která je propojená s gastrodílnou. Ve stavebním programu A je kladen důraz na zahradnictví, program B se více zaměřuje na kreativní dílny. Návrh budovy je vystavěn na lapidárním principu souhry samostatných boxů s jasně danými funkcemi a volného spojujícího prostoru. Základem je jednoduchá orientace a volný, pro všechny přístupný prostor. Zahradní a parkové úpravy v řešeném území jsou voleny tak, aby plně podpořily charakter plánovaného volnočasového centra. Návrh je tvořen geometricky se střídajícími segmenty ploch o různé funkci, které spojuje promenáda vedoucí po koruně hráze.
Centrum volného času a integrace v Hranicích
Camarda, Gabriela ; Staňková, Eva (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Základními východisky projektu je pochopení potřeb mentálně postižených osob a zhodnocení špatně využitelného záplavového území. Studie navrhuje vznik parku aktivit, ukázkové zahrady a objektu volnočasového a integračního centra. Centrum vytváří důležitý bod na trase z centra města do sousedního lázeňského města a propojuje dvě významné oblasti ve městě, které sdružují různá kulturní zařízení a sportoviště. Návrh protipovodňových opatření se vyvíjel od varianty s částečným navýšením terénu a umístěním protipovodňové hráze až po přírodě blízké opatření v podobně terénního valu, který neomezuje přirozené procesy na řece Bečvě a zachovává aktivní záplavovou zónu v téměř nezměněné podobě. Stavební program byl zpracován ve dvou variantách. V obou verzích je stěžejní kreativní kavárna, která je propojená s gastrodílnou. Ve stavebním programu A je kladen důraz na zahradnictví, program B se více zaměřuje na kreativní dílny. Navržený objekt reaguje na potřebu integrace postižených osob a vytváří místo, které umožňuje "setkávání se" v maximální možné míře. Kompozicí hmot jednotlivých provozu vznikají místa k veřejnému životu. Zahradní a parkové úpravy v řešeném území jsou voleny tak, aby plně podpořily charakter plánovaného volnočasového centra. Návrh je tvořen geometricky se střídajícími segmenty ploch o různé funkci, které spojuje promenáda vedoucí po koruně hráze.
Kritéria a hodnocení průmyslového dědictví - jejich aplikace
Zelik, Radovan ; Hrabec, Josef (oponent) ; Králová, Eva (oponent) ; Staňková, Eva (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Abstrakt: Pamiatková ochrana na Slovensku sa koncentruje na „klasické“ monumenty kultúrneho dedičstva (hrady, zámky, historické centrá miest). Jej zreteľu unikajú práve industriálne stavby, ktoré sú významným dokumentom vývoja národa v európskom kontexte počas obdobia industrializácie. Tieto stavby však často stoja aj na okraji spoločenského záujmu vzhľadom k charakteru brownfieldu. Kedže veľká časť tohto kultúrneho fondu sa nachádza v súkromnom vlastníctve, je často komplikované objekty chrániť. Je však v záujme zdravého vývoja spoločnosti chrániť kultúrne dedičstvo ako artefakt vlastnej identity. Práca monitoruje súčasné prístupy pamiatkovej ochrany ako na Slovensku tak vo svete a predkladá alternatívne prístupy k ochrane industriálneho dedičstva.
Bronx - změna adresy (přestavba káznice)
Janoušková, Zuzana ; Staňková, Eva (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Bronx - změna adresy (přestavba káznice) Diplomová práce představuje architektonickou studii nového využití objektu káznice a jeho nejbližšího okolí v brněnském „Bronxu“. Káznice s kaplí Nanebevzetí Panny Marie z 18.století je významná stavba o velikosti přibližně jednoho městského bloku. Návrh zahrnuje úpravy původního objektu káznice a jeho nástavbu; odstranění nevhodných přístaveb a vytvoření nových objektů v návaznosti na káznici a veřejná prostranství. Soubor budov je řešen se zřetelem na alternativní kulturu a alternativní formy bydlení, které by měly pomoci v uzdravování romského ghetta. Nové rozmístění a velikosti objektů vytváří dvě nová náměstí. Zároveň dovolí odhalit káznici v její původní formě. Na jižní straně je navržena výšková budova jako dominanta v území.
Veřejné prostory jako kulturní a sociální platforma města
Čermáková, Eva ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Doc.PhDr.Jana Šafránková,CSc. (oponent) ; Ing.arch.Eva Staňková (oponent) ; Šilhánková, Vladimíra (vedoucí práce)
Disertační práce rozebírá úlohu kulturních, společenských a sportovních akcí a festivalů v otevřených veřejných prostorech jakožto nástrojů politiky rozvoje a strategie měst; použití těchto «nástrojů» pro revalorizaci veřejných prostorů, znovunalezení identit, zapojení občanů do života města a tím i řešení sociálních problémů, naplnění původních funkcí veřejných prostorů měst a další. Zakládá se na komparaci získaných poznatků v dané problematice využití veřejných prostorů. Výjimečností práce je možnost doplňování, prolínaní a srovnávání poznatků výzkumu z odlišných politických, kulturních a sociálních prostředí ve Francii a ČR.
Duchovní hudba Johanna Sebastiana Bacha
Staňková, Eva ; Tvrdek, Petr (vedoucí práce) ; Špačková, Alena (oponent)
Anotace: Málková, Eva. Duchovní hudba Johanna Sebastiana Bacha. Praha: Husitská teologická fakulta Univerzity Karlovy, 2012. Diplomová práce. Cílem této diplomové práce je představení duchovní hudby Johanna Sebastiana Bacha a její teologické zvěsti. Vyhledáním a zhodnocením hudebně-teologických prvků v Bachově díle přibližuje práce Bachovo teologické, filosofické a mystické smýšlení. Předporozuměním a komplexním vnímáním Bachovy duchovní hudby lze hlouběji nahlédnout smysl a cíl umělcovy tvorby. V první (teoretické) části se zabývám myšlenkovými proudy, jež mohly Bachovu duchovní tvorbu ovlivnit. Následně vymezuji díla, která lze považovat za duchovní hudbu. V druhé (praktické) části vyhledávám hudebně-teologické prvky, jež Bacha při jeho tvorbě oslovovaly. Zkoumáním Bachova uměleckého stylu se snažím nalézt propojení hudebního a teologického obsahu a zároveň se snažím upozornit na závažnost teologické zvěsti Bachova duchovního díla.
Vývoj hlášení klinického hodnocení a jeho dopad na řízení v organizacích zabývajících se klinickým hodnocením
Wallischová, Zuzana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Staňková, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje vývoji klinického hodnocení v České republice, potažmo Československu, a to od roku 1989 do současnosti. Zabývá se také jeho dopadem na řízení v organizacích zabývajících se klinickým hodnocením. Cílem práce je na základě kvalitativního výzkumu určit stěžejní změny, ke kterým v hlášení klinického hodnocení došlo, a identifikovat, jak tyto změny ovlivnily řízení organizací, které se zabývají klinickým hodnocením. V teoretické části se zmiňuji o historii klinického hodnocení, české i mezinárodní legislativě včetně etických zásad, cyklu hlášení klinického hodnocení a způsobu předkládání dokumentace včetně popisu institucí, kterým se musí klinické hodnocení předkládat. V této části také osvětluji problematiku řízení, jeho organizační vývoj a očekávaný vývoj v budoucnosti. Ve výzkumné části popisuji zvolenou výzkumnou metodu, která se po pilotní části z původního polostrukturovaného rozhovoru rozšířila na použití metody focus group. Na základě rozhovorů a focus group bylo vyhodnoceno 7 okruhů, které popisují vývoj klinického hodnocení a jeho dopad na řízení organizací v klinickém hodnocení, včetně jednoho tématu, které se věnuje očekávanému vývoji tohoto oboru v budoucnosti. Klíčová slova: klinické hodnocení, hlášení klinického hodnocení, řízení organizací, vývoj řízení organizací
Spolupráce rodičů a školy na počátku školní docházky
Staňková, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. V teoretické části přibližuje pozici tohoto tématu v rámci českého školství a některé vzdělávací programy a iniciativy orientující se na tuto oblast práce učitele. Praktická část prezentuje akční výzkum, který je zaměřen na reflexi vlastní praxe. Zkoumá možnosti konkrétních způsobů a forem spolupráce třídního učitele s rodiči na základě analýzy efektivity spolupráce mezi rodinou a školou evaluačního nástroje "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Tento výzkum potvrdil, že rodiče jakoukoli nabídku na bližší zapojení do školního vzdělávání většinou vítají a vybírají si z ní takový typ spolupráce, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám a možnostem. KLÍČOVÁ SLOVA: škola, rodiče, spolupráce, komunikace, standardy, Začít spolu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 STAŇKOVÁ, Eliška
7 Staňková, Eliška
7 Staňková, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.