Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv učitelů na postoje žáků vůči škole
Pínová, Ester ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Spitzerová, Markéta (oponent)
a v českém jazyce Tato práce se věnuje vztahu autonomní motivace studenta ke studiu přírodních věd a výukových metod. Cílem práce, je na základě dat z výzkumu PISA 2015 zjistit, jak souvisí motivace studentů ke studiu přírodních věd s vyučovacími postupy. Pro ověřování hypotéz jsem byla použita hierarchické regresní analýza. V rámci této bakalářské práce byl zkoumán vztah mezi autonomně-motivujícími výukovými metodami a autonomní motivací studentů ke studiu přírodních věd. Pro ověření stanovených hypotéz byly použity hierarchické regresní modely, které zkoumaly efekt jednotlivých motivujících výukových metod na tři závislé proměnné: oblibu studia přírodních věd, zájem studentů o přírodní vědy a míru účasti studentů na přírodovědných aktivitách. Výsledky potvrdily naše hypotézy téměř u všech výukových metod. I když efekty nebyli příliš silné, autonomně-motivující výukové metody měly pozitivní vliv na všechny sledované proměnné. Studenti, kteří vykazovali vyšší míru využívání těchto metod ve výuce, projevovali větší oblibu studia přírodních věd, vyšší zájem o přírodní vědy a také se aktivněji účastnili přírodovědných aktivit. Mezi výukovými metodami byla nejsilnějším prediktorem studentem vnímaná zpětná vazba, badatelsky orientovaná výuka a autonomie v kurikulu. Klíčová slova Motivace, postoje...
Změny v rámci přechodu na inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů na ZŠ
Zrůstková, Jana ; Mazák, Jaromír (vedoucí práce) ; Spitzerová, Markéta (oponent)
Předkládaná bakalářská diplomová práce "Změny v rámci přechodu na inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů na ZŠ" má za cíl zmapovat zavádění a fungování inkluzivního vzdělávání pohledem učitelů, zaměřit se na osobní zkušenosti učitelů a přinést nové poznatky ohledně problémů a výzev, které učitelům komplikují aplikování inkluzivního vzdělávacího systému na základních školách. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou část a empirickou část. Teoretická část popisuje klíčové pojmy vztahující se k inkluzivnímu vzdělávání, nastiňuje některé důležité aspekty v rámci přechodu běžných základních škol na společné vzdělávání. Jsou zde popsány role jednotlivých aktérů inkluzivní školy a jejich vzájemné vazby. Empirická část se zabývá metodologií výzkumu, analýzou a intepretací získaných dat. V této části jsou mapovány názory jednotlivých kantorů a má za cíl přinést poznatky v oblasti praxe společného vzdělávání žáků na základních školách. Výzkumné šetření bylo inspirováno fenomenologickým výzkumem a využívá proto polostrukturovaný rozhovor, který slouží k porozumění fenoménu inkluze z pohledu učitele na základní škole. Klíčová slova Inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní základní škola, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, učitel
Vliv školy na hodnocení životní spokojenosti mladých lidí
Spitzerová, Markéta ; Mazák, Jaromír (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
a klíčová slova v českém jazyce Diplomová práce se věnuje vztahu celkové životní spokojenosti žáků a klimatu školy. Školní klima je v této práci reprezentováno prostřednictvím čtyř dimenzí: pocitu bezpečí, sociálních vztahů ve škole, školním úspěchem a kariérním plánováním. Zároveň bylo analyzováno, zda má na životní spokojenost žáků vliv i typ studované školy. Vztahy byly ověřovány na datech z šetření PISA z roku 2018 prostřednictvím hierarchických lineárních modelů. Signifikantní asociace mezi typem školy a celkovou životní spokojeností žáků byla přítomna jen v případě, kdy se v modelu nenacházely jiné proměnné, které by popisovaly klima školy. Zároveň se ukazuje jako důležitý vztah mezi celkovou životní spokojeností žáků a vztahy ve škole (nejen se spolužáky, ale i s učiteli). Model 2 ukazuje, že dobré vztahy se spolužáky a učiteli by také mohly být slabým moderátorem vztahu negativní zkušenosti se šikanou a životní spokojenosti žáků. V analýze byla identifikována positivní asociace mezi školním úspěchem a životní spokojeností jen v případě, že byl úspěch reprezentován známkami, nikoliv průměrným skórem ve čtenářské gramotnosti. Závěry analýzy ve vztahu k životní spokojenosti žáků a kariérového plánování nejsou v této práci jednoznačné. klíčová slova: životní spokojenost žáků, well-being, klima školy
Rovné příležitosti ve vzdělávání v diskurzu českých médií
Spitzerová, Markéta ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Cílem této práce bylo srovnání mediálního obrazu rovných příležitostí ve vzdělávání na jedné straně s názory odborníků, výsledky mezinárodních šetření a názorem veřejnosti na možnost dosažení vzdělání odpovídajícího jedincovým schopnostem na straně druhé. Mezi názory obou skupin existuje nesoulad. Mediální sdělení jsem analyzovala prostřednictvím obsahové diskurzivní analýzy a rámců, která média aplikují. Nejčastěji zmiňovaným aspektem v nerovném přístupu ke vzdělání je vliv socioekonomického statusu na získané vzdělání, přesto se neobjevuje ani v polovině uveřejněných příspěvků. Téměř vůbec se média nevěnují nerovnostem v přestupu do terciárního stupně vzdělávání. Média nahlíží na nerovnosti skrze tři rámce, morální, rámec trhu práce a skrze kvalitu škol. Tyto rámce jsou využívány obhájci rovného přístupu, ale i těmi, kteří se staví za opatření, jež s rovným přístupem nejsou v souladu. Největší rozdíl jsem shledala v míře abstraktnosti, kterou obě skupiny používají. Ze závěru vyplývá, že veřejné mínění je s mediálním obrazem ve větší shodě, a proto je, podle teorie nastolování agendy, možné, že média deformují obraz rovných příležitostí ve vzdělávání. Klíčová slova Rovné příležitosti ve vzdělávání, mediální diskurz, obsahová analýza

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.