Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Kubínová, Šárka ; Sirotek, Adam (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je studentské centrum na Poříčí – na rohu Táborského nábřeží a ulice Vídeňské. Navrhuji zde sedmipodlažní objekt obsahující studentské bydlení, menzu, sportovní vybavenost a klidný vnitřní dvůr. Budova je řešena jasně a jednoduše. „Točí se zády“ k rušné ulici Vídeňské a otvírá se směrem k řece.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Hude, Pavel ; Sirotek, Adam (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Dotvoření nároží a nábřeží ulice polyfukčním objektem respektujícím okolí a vytvoření příjemných prostorů pro kolemdoucí i uživatele.Tvrdý beton- jemné nároží.
Nové digitální metody v procesu architektonického navrhování
Sirotek, Adam ; Bečička, Jiří (oponent) ; Ing.arch.Aleš Student (oponent) ; Koutný, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Tématem této dizertační práce jsou digitální metody v procesu architektonického navrhování, jejich analýza vývoj a aplikace. Tato práce popisuje teoretická východiska užitečná k vytváření nových digitálních metod, systematicky popisuje existující metody a analyzuje jejich použití na různých projektech. V práci je popsán vývoj vlastních metod a ukázka jejich aplikací.
DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Kraut, Jan ; Sirotek, Adam (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
urbanistická a architektonická studie polyfunkčního domu ve Valašském Meziříčí
DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Valeková, Ivana ; Sirotek, Adam (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
cieľom práce bolo navrhnúť dom na zložitej parcele na hranici historického centra Valašského Meziříčí.
Slovinské národní divadlo v Lublani
Škvařilová, Marie ; Sirotek, Adam (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Urbanisticko-architektonické řešení: Lokalitou, která byla vybrána pro návrh stavby činoherního divadla pro Slovinské národní divadlo je blok, potažmo parcela, která je v srdci samotného města a zároveň ukončující Plečnikovu urbanistickou osu. Ta spojuje kostel Trnovo s Kongresnim trgem. Plečnikova osa je významná tím, že jsou podél ní umístěné významné městské budovy. Urbanistickým konceptem bylo propojit Plečnikovu osu s osou stávajícího pěšího průchodu, spojující rušnou Slovinskou ulici s klidnou Wolfovou, směřující ke známému Plečnikovu Trojmostí. Dalším bodem, významně ovlivňujícím podobu divadla, je snaha o co nejmenší zásah do stávající zástavby bloku. Jednoduché hmoty divadla a restaurace byly vymezeny požadovaným pěším provozem a okolní zástavbou. Architektonicko-stavební řešení: Budova divadla je navržena ze dvou bloků, které jsou spolu v dialogu. Jedná se o kontrast hmot i funkcí. Těžká, uzavřená hmota divadla proti restauraci, která se otevírá prosklením do předprostoru divadla a nově vytvořeného průchodu blokem. Uzavřená hmota divadla je ve výrazu prolomena pouze třemi vstupy do budovy, které mají lákat k nahlédnutí, stejně tak jako nás láká vše nepoznané. Navenek uzavřená nepřístupná budova nás má překvapit neočekávaným množstvím světla, které je uvnitř foye. Budova se snaží ukázat, že věci nemusí být taková, jaké se zdají na první pohled, …„Kdo by čekal, že bude uvnitř světlo?...“ , stejně tak jak se nám to mnohdy snaží naznačit divadlo. Ukazuje nám, jak věci, které nás obklopují jsou často absurdní a směšné...jiné na druhý pohled… a jiné z různých úhlů pohledu.“ Úhel pohledu“ se v budově rovněž několikrát projevuje. Je to pojetím hlavního vstup divadla, jako okno 2.NP ve foye, vstup do prodejny lístků nebo vstupu pro herce. Provozy divadla: Budova se skládá z několika hlavních provozů. Jedná se o divadelní provz, restauraci a výstavní plochy . Divadelním provoz se skládá z prostrů pro veřejnost – diváky, administrativy ,prostorů pro herce a technického zázemí divadla. Budova je navržena tak, aby se jednotlivé provozy daly různě propojovat nebo naopak uzavřít a sloužit samostatně. Tímto způsobem může využívat foye divadla prostorů restaurace a naopak výstavní plochy mohou využívat pro zahájení vernisáží prostorů divadelního foye. Administrativní část divadla je přístupná z průchodu vedoucího do vnitrobloku. V 1.NP je umístěn předprodej lístků a ve vyšších podlažích jsou plochy kanceláří a archivu. Tato část budovy je prosvětlena pomocí světlíku ukončeného nad prostorem prodeje lístků a kancelářské plochy malými okny ve fasádě. Část budovy sloužící pro herce obsahuje v prvních dvou nadzemních podlažích prostory sloužící pro úpravu herců těsně před představením, dvě podlaží šaten herců a v nejvyšším podlaží zkušebny . Restaurace je navržena tak, aby ji bylo možné v letních měsících zcela otevřít do venkovního prostoru a tím vytvořit v průchodu mezi restaurací a divadlem jakousi živoucí ulici, která nás přivede až do míst vnitrobloku, který ukrývá letní scénu. Dále je možné ji otevřít z prostorů malého přednáškového sálu /čajovny/ do prostorů letní scény. V horních podlažích restaurace je univerzální prostor, který je možné využít dle potřeb jak výstavám, tak k rozšíření ploch restaurace.
Slovinské národní divadlo v Lublani
Vítek, Jiří ; Sirotek, Adam (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Název diplomové práce: Slovinské národní divadlo v Lublani Autor: Bc. Jiří Vítek Vedoucí diplomové práce: Doc. Ing.Arch. Zdeněk Makovský Měsíc a rok obhajoby: Květen 2009 Cílem práce je vytvořit návrh budovy národního divadla pro slovinskou činohru. V objektu jsou navrženy dvě scény, hlavní - tradiční pro 500 lidí a vedlejší - experimentální pro 200 lidí s doplňkovými funkcemi jako kavárna, výstavní prostor a celkové zázemí divadla. Hlavním cílem této práce byl pokus o syntaxi tradičního a experimentálního divadla a promítnout tuto syntaxi do architektury.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Just, Michal ; Sirotek, Adam (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Návrh se zabývá řešením studentského bydlení na nároží ulice Vídeňské a Táborského nabřeží.
Joseph Roth: Charakteristika fikčního makrosvěta
Sirotek, Adam ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
V této práci jsou analyzována Rothova prozaická díla ze 30. let jakožto komplexní fikční makrosvět. Prostřednictvím literárních postav, kategorie prostoru a přidružených motivů a symbolů je postižena úpadková a specificky patriarchální sémantika habsburského světa. Hlavním bodem zájmu je Stříteckým vytyčený konflikt mezi tradičním a zestátněným patriarchalismem. V práci jsou analyzovány projevy postupného rozkladu základních hodnotových pilířů tohoto patriarchálního světa, a to na pozadí dynamického napětí mezi centrem a periferií habsburské monarchie. Těmito pilíři jsou armáda, byrokracie, náboženská víra; autorita císaře, otce a muže. V první části (centrum) je degradace těchto hodnot analyzována ve spojitosti s postavami reprezentujícími centrum říše. V druhé a třetí části (periferie; za oponou) se do popředí zájmů dostávají zejména vedlejší postavy představitelů periferie, resp. žen. Prostřednictvím těchto postav je obnažena neživotadárná podstata zestátněného patriarchalismu. Tato práce mimo jiné ukazuje, že odchýlení se od tradičního, patriarchálního řádu je skutečnou příčinou celkového úpadku. Zároveň s tím je vyvrácena teze, že za destrukcí hodnot stojí primárně prostor periferie. Základní metodou práce je detailní sémiotická analýza textu. V rámci sekundární literatury práce čerpá zejména...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Sirotek, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.