Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
KOMPLEXNÍ ANALÝZA OBVYKLÉ DOBY POZOROVÁNÍ JEDOUCÍHO VOZIDLA A OKOLNÍCH PODMÍNEK PRO VYHODNOCENÍ DOPRAVNÍ SITUACE
Sedlák, Robert ; Rábek, Vlastimil (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V disertační práci jsou odvozeny teoretické vztahy pro výpočet minimální rozpoznatelné změny polohy objektu pozorovatelem. K posouzení vhodnosti přístupu této teorie byly provedeny testy na zkušebním polygonu. Testy potvrdily teoretický výklad u tří z pěti zkušebních osob. V případě čelního pozorování byly ve větších vzdálenostech i delší časy fixace, u bočního pozorování byly časy pozorování v krátkých a větších vzdálenostech bez významných odlišností. Dále byly provedeny testy v křižovatkách městského provozu v denní a noční době. Statistickým vyhodnocením bylo zjištěno, že pokud ke křižovatce nepřijíždělo žádné vozidlo, byl medián doby pozorování této situace 0,4 s (noc) a 0,56 s (den), pokud ke křižovatce přijíždělo vozidlo, byl medián doby pozorování vozidla 0,74 s (noc) a 1,06 s (den), medián kontrolního pohledu byl shodně 0,12 s pro den i noc. Dále byla statisticky vyhodnocena motorika otáčení hlavy řidiče při rozhlížení se v křižovatce. Medián časového intervalu natočení hlavy z přímého směru doleva, z přímého směru doprava a naopak byl 0,36 s, medián časového úseku natočení hlavy zleva doprava a naopak byl 0,56 s.
Metodika pro posouzení možnosti správně vyhodnotit dopravní situaci řidičem v závislosti na rychlosti jízdy pozorovaného vozidla jedoucího po hlavní silnici
Vlček, Michal ; Plch, Jiří (oponent) ; Sedlák, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá metodikou pro posouzení možnosti správně vyhodnotit dopravní situaci řidičem v závislosti na rychlosti jízdy pozorovaného vozidla jedoucího po hlavní silnici. Je v ní nastíněno vidění z fyzikálního hlediska, zrakové ústrojí člověka a zrak jako nezbytný element v dopravě a dopravní situace s různými rychlostmi.
Ponava - potenciál rozvoje území
Kálalová, Kateřina ; Sedlák, Robert (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je úvaha nad nedostatečným využitím Ponavy, zejména areálu bývalého fotbalového stadionu. Cílem je najít takové řešení, které přinese do této oblasti život, zhodnotí potenciál místa a zároveň neodstraní stopy minulosti. Základní principy uplatněné v práci mohou být možností jak oživit i další brownfields nejen v Brně.
Obvyklá doba pozorování prvků dopravního značení řidičem
Tlačbabová, Jana ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obvyklou dobou pozorování prvků dopravního značení řidičem. V první části je provedena literární rešerše, je zde popsáno měřící zařízení eyetracker, které slouží k zaznamenávání pohybu oka. Dále jsou zde uvedeny druhy eyetrackeru, které se v současné době využívají. Je zde popsáno dopravní značení od roku 1961 až do roku 2009. Druhá část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek, které byly provedeny v rámci této diplomové práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění obvyklé doby pozorování dopravního značení jednotlivých řidičů a jejich srovnání s dobou věnovanou řízení vozidla.
Obvyklá doba a frekvence pozorování vybraných situací dopravního provozu řidičem
Nováková, Darja ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyhodnotit obvyklou dobu a frekvenci pozorování vybraných situací v dopravním provozu. Nezbytná součást této problematiky je řidič a v této souvislosti je zde popisována osobnost řidiče a psychologické faktory, které jej ovlivňují během procesu jízdy v dopravním provozu. Důležitou součást zde hraje zrakové ústrojí řidiče a jeho vnímání jednotlivých podnětů. V práci je také nastíněna problematika týkající významu dopravní cesty, jejího prostředí a dopravního prostředku pro řidiče. Praktická část práce je věnována vyhodnocení videozáznamů pořízených v terénu jízdními zkouškami, na jejichž základě bylo možné určit četnost a délku trvání pohledů ve vybraných situacích v dopravním provozu.
Vnímání rychlosti vozidla
Šlapalová, Eva ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním rychlosti vozidla z pohledu řidiče bez možnosti kontroly tachometru. Teoretická část je věnovaná řidiči jako rizikovému faktoru a rešerši vozidel. Praktická část představuje realizované jízdní zkoušky týkající se subjektivního vnímání řidiče v závislosti na věku, zkušenostech a typu vozidla.
Obnova areálu Tasovického mlýna
Joja, Marie ; Sedlák, Robert (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce byla obnova areálu Tasovického mlýna. Scénář obnovy obsahuje čtyři základní fáze obnovy komplexu. V první fázi je objekt očištěn a konstrukce zakonzervovány, jsou definovány venkovní plochy areálu, které budou v druhé fázi využity pro formu dočasné funkční náplně zaměřené na kulturní dění vesnice. Ve třetí fázi je přistupováno k obnově jednotlivých objektů a je hledána vhodná funkční náplň každého z nich. V závěrečné fázi dochází k funkčnímu zaplnění celého komplexu a sjednocení do provozního celku.
Analýza jízdních manévrů vozidel za snížené adheze
Šabík, Matúš ; Sedlák, Robert (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Táto diplomová práce se zabývá jízdními manévry za snížené adheze, obzvlášť v zimním období. Obsahuje přehled koeficientů adheze různých povrchů, publikovaných rozličnými autoři. Tyhle hodnoty byli za pomoci statistických metod rozdělené na běžné a krajní. V práci jsou popsané faktory ovlivňující adhezi. Na zjištění adheze byla použita brzdná zkouška, kruhová zkouška a slalom. Jádro práce obsahuje popis vozidel, povrchů, stavu počasí, měřící zařízení a uskutečněné testy. Jako alternativa k použití akcelerometru bylo úspěšně použité časoměřičské vybavení na určení zpomalení vozidla. Získané údaje byli spravované a porovnané s jinými publikacemi.
Zrakové vnímání řidiče v dopravním provozu
Vorálková, Kateřina ; Plch, Jiří (oponent) ; Sedlák, Robert (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je posouzení a shrnutí vnímání řidiče v dopravním provozu z hlediska psychologie a jeho ovlivňování různými aspekty a z toho vyplývající dopady při řízení vozidla. Dále se jedná hlavně o popis zrakové soustavy a popis světla, jako činitele podstaty vzniku zrakového vjemu. V práci jsou rovněž uvedeny dva experimenty týkající se reakční doby a psychické reakce řidiče v závislosti na požitém alkoholu. Výsledky prvního testu reakční doby při rozjezdu na světelné křižovatce byly jen potvrzením již uvedených hodnot z různých publikací a z internetu. Výsledky druhého testu, který byl zaměřen na psychickou reakci v závislosti na objemu požitého alkoholu, by pro mnohé mohly být překvapivé.
Obvyklá doba a frekvence pozorování zpětných zrcátek a přístrojové desky řidičem
Krejčí, Vojtěch ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou obvyklé doby pozorování a frekvence pozorování zpětných vozidlových zrcátek a přístrojové desky. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky z oblasti vizuálního rozptýlení řidiče, respektive okolnosti, jenž mají vliv na chování a způsob chování řidiče za jízdy. Dále je zde blíže přiblíženo a charakterizováno zařízení pro zaznamenávání pohybu řidičových očí, které je využito během měření obvyklé doby pozorování. Tato data jsou pak dále využita v rámci experimentální části práce. Výsledky byly zpracovány a získaná data statisticky vyhodnocena za účelem zjištění především trvání pohledů jednotlivých řidičů do zpětných vozidlových zrcátek a na přístrojovou desku. Závěry učiněné na základě naměřených výsledků jsou obsaženy v poslední kapitole, kde je také zhodnocen přínos této práce pro praktické využití v oboru analýzy silničních nehod či zlepšení bezpečnosti jízdy na našich komunikacích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Sedlák, Radek
1 Sedlák, Radko
4 Sedlák, Radoslav
11 Sedlák, Robert
3 Sedlák, Roman
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.