Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Písemné projevy žáků se sluchovým postižením vzdělávaných na školách pro sluchově postižené
Scheinostová, Markéta ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu písemných projevů žáků se sluchovým postižením vzdělávaných na školách pro sluchově postižené. Diplomová práce se skládá z části teoretické a z části praktické. Teoretická část je věnována poznatkům, které jsou k tomuto tématu k dispozici jak v domácí, tak v zahraniční literatuře. Konkrétně se věnuje tématům, jako je jazyk a komunikace osob se sluchovým postižením, výuka žáků se sluchovým postižením se zaměřením na výuku jazyků, především českého jazyka, a gramotnost osob se sluchovým postižením. Praktická část diplomové práce je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem bylo popsat odlišnosti mezi texty žáků se sluchovým postižením vzdělávaných ve školách pro sluchově postižené a texty intaktních žáků vzdělávaných ve školách hlavního vzdělávacího proudu. V rámci výzkumného šetření byly získány texty žáků se sluchovým postižením a texty žáků intaktních, přičemž obě skupiny dostaly identické zadání. Tyto texty byly dále analyzovány a porovnávány v jejich rozsahu, struktuře a obsahu a následně v nich byly vyhledány chyby, které byly dále kategorizovány a popisovány. Chyby identifikované v textech informantů byly dále rozděleny do čtyř kategorií, a to chyby formální, hlásková stavba slov, slovní zásoba a morfosyntax. V těchto kategoriích byly identifikována...
Faktory ovlivňující úspěšnost logopedické intervence u osob s balbuties
Scheinostová, Markéta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá logopedickou intervencí koktavosti a její úspěšností z pohledu dospělých balbutiků. Práce se skládá z části teoretické a z části empirické. Teoretická část se zaměřuje na základní informace o koktavosti jako jsou definice, výskyt, etiologie, symptomatologie a klasifikace, specifika terapie koktavosti a její úspěšnosti a dále na faktory, které koktavost ovlivňují, jako osobnost balbutika, rodinné a školní prostředí a vztahy balbutika. Praktická část této práce obsahuje výzkumné šetření zabývající se tímto tématem. Cílem tohoto výzkumného šetření bylo zjistit a popsat, které faktory v životě a okolí balbutika ovlivňují úspěšnost logopedické intervence, kterou ve svém životě podstoupil, a jakým způsobem tyto faktory logopedickou intervenci ovlivňují. Kvalitativní výzkumné šetření bylo provedeno na šesti dospělých balbuticích formou polostrukturovaného rozhovoru. Tyto rozhovory byly dále zakódovány a zpracovány metodou zakotvené teorie. Výsledkem tohoto kvalitativního šetření je vytvoření osmi kategorií, které zastupují faktory, které dle dotazovaných balbutiků ovlivnily úspěšnost logopedické intervence, která jim byla poskytnuta. Tyto faktory se vzájemně ovlivňují a nabývají různých hodnot. Jak spolu jednotlivé faktory interagují bylo znázorněno pomocí vztahové sítě....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.