Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 493 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Shlukování slov podle významu
Haljuk, Petr ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá sémantickou podobností slov. Popisuje návrh a implementaci systému, který vyhledává nejpodobnější slova a určuje sémantickou podobnost vět. Systém využívá model Word2Vec z knihovny GenSim . Vztahy mezi slovy se model učí analýzou korpusu CommonCrawl .
Slovník pro mobilní zařízení s OS Android
Damborský, Tomáš ; Kouřil, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací slovníkové aplikace pro mobilní zařízení s Android OS. Klíčovou vlastností aplikace je možnost provádět fulltextové vyhledávání. Toho je dosaženo použitím SQLite databáze s rozšířením Full Text Search. SQLite databáze jsou generovány ze zdrojových lexikálních dat ve formátu Lexical Markup Framework.
Systém pro aktualizaci anotací v korpusech
Vrša, Štěpán ; Smrž, Pavel (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření systému, který umožní uživatelsky přívětivým způsobem zobrazit a aktualizovat anotace velkých korpusových dat ve formátu MG4J. Tato práce analyzuje stávající řešení správy korpusových dat a anotací a stručně popisuje netriviální nástroje SEC  a MG4J, které jsou využity v řešení. Celý systém je založen na distribuci dat a serverové komunikaci. Stěžejním prvkem systému je aktualizace anotací v MG4J a následná aktualizace indexů MG4J. Systém je schopný provést výše zmíněné operace s přijatelnou dobou odezvy. Tato práce se také zabývá aktualizací entit ve znalostní databázi.
Shlukování slov podle významu
Bárta, Jakub ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací modulárního systému pro analýzu textového korpusu a následné vyhledávání sémanticky podobných slov. Systém umožňuje stemming korpusu, uživatel si může zvolit z různých způsobů analýzy korpus (matice spoluvýskytu, LSA).
Inteligentní dotazování Wikipedie pro mobilní zařízení na platformě Android
Kováč, Andrej ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
p { margin-bottom: 0.1in; direction: ltr; line-height: 120%; text-align: left; widows: 2; orphans: 2; }p.western { font-family: "Times New Roman",serif; }p.cjk { font-family: "Times New Roman"; }p.ctl { font-family: "Times New Roman"; font-size: 12pt; }a:link { color: rgb(0, 0, 255); } Tato bakalářská práce se zabývá vývojem systému pro inteligentní dotazování Wikipedie pro mobilní zařízení s operačním systémem Android. Tato technická zpráva dále popisuje teoretické znalosti úzce související s tématem a dále je popsána implementace serverového systému a klientské aplikace. Část zprávy obsahuje testování výsledného systému a v závěru je nastíněn potencionální budoucí vývoj.
Generátor vědeckých webových portálů
Pekarovič, Peter ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací vědeckého webového portálu s možností automatického vytváření obsahu portálu.  Popisuje možnosti využití upozorňovacích služeb a získávaní publikací pomocí těchto služeb, analýzu klíčových slov a kategorizací publikací. V práci je navrhnutý a implementovaný systém pro obsluhu vědeckého portálu i samotný portál.
Posilované učení pro hraní robotického fotbalu
Bočán, Hynek ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou umělé inteligence schopné ovládat robotického hráče fotbalu simulovaného v prostředí SimSpark. Vytvořená umělá inteligence rozšiřuje již hotového agenta, který poskytuje implementaci základních dovedností jako je orientace na hřišti, pohyb v osmi směrech a nebo driblování s balonem. Umělá inteligence se stará o výběr nejvhodnější akce v závislosti na situaci na hřišti. Pro její implementaci byla použita metoda posilovaného učení - Q-learning. Pro výběr nejlepší akce je situace na hřišti převedena do formy 2D obrazu s několika rovinami. Tento obraz je následně analyzován hlubokou konvoluční neuronovou sítí implementované pomocí C++ knihovny DeepCL.
Monitoring hybridní síťové infrastruktury
Janda, Martin ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje vývoji univerzálního monitorovacího systému zařízení v hybridní síti pro společnost SELF servis. Systém slouží k ověření dostupnosti pomocí ICMP-paketů a ke sledování hodnot s využitím SNMP protokolu. V textu naleznete popis analýzy požadavků, návrhu systému a samotné implementace. V závěrečné kapitole se věnuji výsledkům z reálného provozu a nápadům pro další vývoj.
Zjednoznačňování pojmenovaných entit ve slovenštině
Križan, Samuel ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá rozpoznávaním a zjednoznačňovaním pomenovaných entít. V rámci práce bol vytvorený základný systém obsahujúci všetky prerekvizity potrebné pre zjednoznačňovanie pomenovaných entít v slovenčine. Súčasťou systému je vytvorenie znalostnej bázy z exportu slovenskej Wikipédie. Tá bola následne porovnávaná so znalostnou bázou z Wikidát, čím sa zistilo, že hlavným prínosom použitia znalostnej bázy z Wikipédie pre slovenčinu je väčšie pokrytie entitami s odkazom na slovenskú Wikipédiu a lepšie určovanie tried entít. Okrem toho bola vykonaná aj aktualizácia morfologického slovníka výskumnej skupiny KNOT@FIT, ktorá priniesla zlepšenie v rozsahu 33-39 %. Práca predpokladá možné využitie v spojitosti s rozšírením systému o zjednoznačňovací modul a zlepšením pokrytia alternatívnych pomenovaní.
Scrabble
Picek, Radomír ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stolní společenskou hrou SCRABBLE a její realizací v podobě počítačové hry. Postupně rozebírá všechny důležité aspekty, které mají vliv na výkonnost dané implementace. Především potom zvolení vhodných datových struktur pro uchování použité slovní zásoby, ovlivňujících efektivitu generování tahů a výběr vhodných algoritmů s ohledem na maximální rychlost. Zvláštní důraz je přitom kladen na inteligenci umělého protihráče a jeho schopnost konkurovat nejenom amatérům, ale i profesionálním hráčům SCRABBLU.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 493 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 SMRŽ, Petr
7 Smrž, Pavel
4 Smrž, Peter
5 Smrž, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.