Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebeřízené vzdělávání a jeho souvislost s vybranými psychologickými koncepty
Režná, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá koncepty kreativity a self-efficacy, a to konkrétně ve spojitosti s proudem sebeřízeného vzdělávání. V teoretické části práce je blíže představen fenomén svobodných škol, hlavních principů, kterými se řídí, a jeho srovnání s tradičními školami. Pozornost je věnována vymezení pojmu kreativity, hlavním pohledům a teoretickým přístupům a jejich provázanosti s edukačním procesem. V neposlední řadě je popsán koncept self-efficacy s důrazem na jeho zdroje a spojitost se školním prostředím. Cílem diplomové práce je srovnání vybraných psychologických konceptů (kreativity a self-efficacy) u dětí, které podstupují sebeřízené vzdělávání na svobodných školách v České republice, a těch, které navštěvují tradiční základní školu. Empirická část představuje výzkum, jehož se zúčastnilo celkem 198 žáků druhého stupně (60 ze svobodných škol a 138 z tradiční školy). Pro testování kreativity byl využit Torranceho figurální test tvořivého myšlení, pro měření akademického self-efficacy dotazník ASE složený ze tří sebeposuzovacích škál - Myself as a learner scale (MALS), Children's self- efficacy scale (ChSE) a dotazník postoje k domácím úkolům (HW). Dále byl využit Test intelektového potenciálu (TIP). Výsledky ukázaly, že žáci svobodných škol a žáci tradiční školy se neliší v úrovni...
Smysl života a hodnotová orientace v kontextu drogové závislosti z pohledu existenciální analýzy a logoterapie
REŽNÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá problematikou smyslu života a hodnotové orientace u pacientů Psychiatrické léčebny Červený Dvůr, kteří se zde léčí ze závislosti na drogách. První část práce je zaměřena na vymezení pojmů smysl života a hodnotová orientace, a to především v kontextu logoterapie a existenciální analýzy Viktora Emanuela Frankla. Dále přibližuje definici drogové závislosti a teorie vzniku závislosti. Výzkumná část práce uvádí výsledky výzkumu realizovaného v Psychiatrické léčebně Červený Dvůr od listopadu 2016 do března 2017. Výzkumu se zúčastnilo celkem 33 respondentů (25 mužů, 8 žen) léčících se ze závislosti na drogách. Při sběru dat byly využity dotazníkové metody Logo-test, Existenciální škála a Řazení hodnot a hodnocení smyslu. Výsledky poukázaly na potíže pacientů v oblasti naplňování životních hodnot. Dále byl zjištěn pozitivní účinek pobytu v léčbě na snížení existenciální frustrace a zvýšení subjektivně vnímané smysluplnosti života. Výzkum prokázal, že existuje rozdíl v prožívání smysluplnosti a výskytu existenciální frustrace u pacientů podstupujících léčbu poprvé a u pacientů opakujících léčbu.

Viz též: podobná jména autorů
2 REŽNÁ, Lucie
2 Režná, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.