Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kulturní šok a jeho vliv na pedagogickou činnost amerických pedagogů v České republice
Radostová, Eliška ; Zábrodská, Kateřina (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou kulturního šoku a jeho vztahem k pedagogické činnosti amerických učitelů působících v mateřských, základních i středních či jazykových školách v České republice. Cílem práce je porozumět tomu, jak američtí učitelé prožívají kulturní šok v České republice a zjistit, jakým způsobem vnímají vliv kulturního šoku na svou pedagogickou činnost. Teoretická část práce představuje popis konceptu kultury, dále specifika interkulturní komunikace, na která navazuje koncept kulturního šoku, představuje vybrané teorie zabývající se kulturním šokem, jeho fázemi a přípravu na prožitek v nové kultuře. V závěru teoretické části budou popsána specifika působení zahraničních učitelů v České republice a vzdělávací systém v USA. Praktickou část této práce představuje kvalitativní výzkum provedený formou polostrukturovaných rozhovorů s 12 americkými učiteli, kteří žijí a pracují v České republice. Výsledky byly analyzovány metodou tematické analýzy a přináší zjištění, že negativně participanty ovlivňuje interakce a navazování kontaktu s cizími lidmi, naopak pozitivně prožívání kulturního šoku ovlivňuje dobrovolnost ve vlastním rozhodnutí, zájem o kultury a dále vztahy, které si jedinci v nové kultuře vytváří. Dále bylo zjištěno, že vliv kulturního šoku na pedagogickou činnost...
Pohybové aktivity a podpora učební činnosti ve vyučovacích procesech
Radostová, Eliška ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Pelzová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi učením a pohybem. Cílem této práce je popsat teoretická východiska společného vztahu vyučování a pohybu, dále zkoumat vliv pohybových aktivit na učební činnost a představit pohybové aktivity, které stimulují činnost obou mozkových hemisfér a díky tomu zlepšují kognitivní a sociální schopnosti. Cíl byl naplněn pomocí sborníku pohybových aktivit, který do rukou dostali učitelé základních škol a se svými žáky tyto aktivity cvičili. Po uplynutí 2 až 5 týdenního cvičení s žáky pozorovali rozdíly v učební činnosti žáků, které následně zaznamenali do dotazníku. Výsledky výzkumného projektu ukazují, že žáci, kteří před vyučovacím procesem cvičí pohybové aktivity podporující učební činnost, jsou více aktivní a udrží déle pozornost a že cvičení před vyučovacím procesem přináší dobrou atmosféru. Zároveň ale doba, po kterou učitelé s dětmi cvičili, byla příliš krátká na projevení změn v oblasti kognitivní i sociální.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.