Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evaluace výuky v oblasti zdravého životního stylu u dětí v mateřské škole
ROUDNICKÁ, Lenka
Zdravý životní styl je nezanedbatelnou složkou života každého z nás. Z toho důvodu je potřeba vědět, co je pro naše tělo prospěšné a co mu naopak škodí. Návyky ovlivňující chování se formují již od nejútlejšího věku, a proto by měl být zdravý životní styl jakýmsi základem v každé rodině. Mateřská škola zajišťuje dětem předškolní vzdělávání, doplňuje rodinnou výchovu, a tak může dětem nastínit nové návyky. Hlavním cílem této diplomové práce je evaluace zásad zdravého životního stylu v mateřských školách. Výsledky diplomové práce dokazují základní znalost vyučujících i dětí zásad zdravého životního stylu. Na základě získaných výsledků se zjistilo, že ze sledovaného souboru (n = 20) se celkem 90 % pedagogů zajímá o zdravý životní styl. Rovněž bylo zjištěno, že 70 % pedagogů v dotazovaných v mateřských školách nejvíce dbá na správné a pestré stravování. Za méně pozitivní zprávu se pak dá považovat to, že až 55 % dětí (dle pedagogů) trpí psychickými problémy. Práce klade důraz na znalost a následnou aplikaci zásad zdravého životního stylu. Na druhé straně poukazuje i na to, jak neznalost těchto zásad negativně působí na vývoj předškolního dítěte.
Cirkadiánní preference spánku u dětí staršího školního věku cvičících karate
ROUDNICKÁ, Lenka
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit cirkadiánní preference spánku u dětí staršího školního věku cvičících karate. V teoretické části bakalářské práce zpracovávám problematiku spánku dětí staršího školního věku, kde definuji důležité pojmy, kterými jsou: cirkadiánní rytmy, rychlostní schopnosti, specifika sportovní přípravy dětí cvičících karate. Cirkadiánní rytmy ovlivňují tělesné funkce našeho těla v průběhu čtyřiadvaceti hodin. Rychlostní schopnosti jsou jedny z nejdůležitějších schopností, které se podílejí na výsledném výkonu sportovce. Specifika sportovní přípravy dětí cvičících karate závisí na daném věku, pohlaví, pokročilosti, motivovanosti a odhodlanosti sportovce. Starší školní věk je jednou z nejdůležitějších částí života. Dochází k formování psychické i fyzické stránky člověka. Praktická část byla realizována pomocí standardizovaného dotazníku kompozitní škály ranních a večerních typů Skočovský (2004), který vyplnilo 40 dětí (20 chlapců, 20 dívek) staršího školního věku od 11 do 15 let. Na základě vyhodnocení dotazníku byl cíl práce naplněn a došla jsem k těmto nejdůležitějším datům: 15 % chlapců jsou ranní typy neboli skřivani, 65 % chlapců neutrální neboli třetí ptáci a 20 % chlapců večerní typy neboli sovy. Dále jsem zjistila, že 40 % dívek jsou ranní typy, 55 % dívek třetí ptáci a 5 % dívek večerní typy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.