Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The co-culture of keratinocytes and fibroblasts on a multi-layered polyester nanofibrous membrane enriched with platelet lysate
Blanquer, Andreu ; Filová, Elena ; Jenčová, V. ; Brož, Antonín ; Kuželová Košťáková, E. ; Lisnenko, M. ; Procházková, R. ; Bačáková, Lucie
The prevalence of chronic wounds is increasing due to the population ageing and specific illnesses like diabetes mellitus and vascular diseases. Nanofibrous membranes fabricated using synthetic polymers are promising materials to enhance skin wound healing. PCL and PVA membranes are being studied to be used as scaffolds for skin tissue engineering and hydrogels for controlled drug delivery, respectively. The present study considers the development of a multi-layered membrane made of PCL and PVA loaded with platelet lysate (PL). PCL nanofibers allowed cell adhesion and growth, whereas PVA acted as a hydrogel that releases the bioactive compounds of platelet lysate. The cytocompatibility of the membranes containing PL and without it was demonstrated on two cell types involved in wound healing, i.e. keratinocytes and fibroblasts. Both cell types were able to adhere and proliferate on the membranes. In addition, the membrane containing PL enhanced the proliferation of fibroblasts. A co-culture study was also performed by seeding each cell type on one side of the membrane. The cells were co-cultured for 7 days and the results showed that PL increased the proliferation of cells achieving a monolayer of keratinocytes or fibroblasts on each side of the membrane. Thus, the beneficial effect of PCL-PVA+PL membranes on monocultures and co-cultures of skin cells was demonstrated, and these membranes can be considered potential scaffolds for treatment of chronic wounds.
Historie a současnost domova pro zrakově postižené Palata
Procházková, Radka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářskou práci na téma Historie a současnost Domova pro zrakově postižené Palata, jsem pojala jako komplexní výpověď. Tu jsem rozdělila do tří částí, které se zabývají vždy konkrétní oblastí. První část jsem věnovala historii domova, kde uvádím například důležitá data, osobnosti, zakládací dokumenty, metody práce s chovanci, ale i financování ústavu či politické vlivy, jenž ovlivňovaly život obyvatel a personálu. Druhá část je soustředěna na současný chod Palaty. Zmiňuji zde kupříkladu cíle a poslání domova, podmínky přijetí klienta, ale také současné metody práce s klienty, nadstandardní aktivity nebo též organizační strukturu či zcela zásadní rekonstrukci budovy. Ve třetí části jsou uvedeny kazuistiky, které jsem rozdělila do čtyř kapitol - zrakové postižení, dětství, dospělost a stáří. Zkoumané klientky Palaty se liší typem postižení, jelikož jedna je nevidomá od dětství, druhá od seniorského věku a třetí má specifickou kombinaci, je hluchoslepá. Každá kazuistika je tedy jedinečná a originální.
Škola doma - výchova a vzdělávání dítěte na l. stupni v rodinném prostředí
Procházková, Romana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je domácí vzdělávání dítěte na prvním stupni základní školy v České republice. V teoretické části se zabývám historií, vývojem a jednotlivými oblastmi domácího vzdělávání - důvody pro vstup do domácího vzdělávání, socializace dítěte v domácím vzdělávání a efektivita domácího vzdělávání, ve kterých jsem se snažila shrnout názory zastánců i odpůrců. V praktické části jsem pomocí strukturovaných rozhovorů s pěti rodinami získala konkrétní důvody pro vstup jednotlivých rodin do domácího vzdělávání. Dále jsem načerpala informace, jak je náročná příprava na výuku a výuka samotná, a jaká existují negativa domácího vzdělávání. Zjistila jsem, že výpovědi respondentů se poměrně shodují, žádné velké rozdíly jsem neshledala. Také rodiče potvrzují většinu názorů zastánců domácího vzdělávání uvedených v teoretické části. Tato práce by měla přinést základní informace a osobní zkušenosti rodin především rodičům, kteří o domácím vzdělávání uvažují.
Ochranná výchova ve školských zařízeních
Procházková, Radka ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce na téma Ochranná výchova ve školských zařízeních, je pojata jako komplexní přehled výkonu ochranné výchovy. Přehled je rozdělen do tří částí, které se zabývají vždy konkrétní oblastí. První část je věnována upřesnění základních pojmů, které se v celé práci prolínají. Dále jsou rozdělena jednotlivá opatření podle jejich druhů, a to na výchovná, ochranná a trestní opatření. Druhá část je soustředěna na ochrannou výchovu, rozebranou z různých hledisek. Jedná se o charakteristiku pojmu, uložení a podmínky ochranné výchovy, doba jejího trvání, výkon ochranné výchovy, kombinace s jinými opatřeními, rovněž i upuštění nebo propuštění z ochranné výchovy. Tato část se také zabývá přeměnou ochranné výchovy a ústavní výchovy. Uvádí se její podmínky, rozhodnutí soudu pro mládež, výkon i upuštění od přeměny ústavní výchovy a ochranné výchovy. Ve třetí části je uveden výkon ochranné výchovy ve školských zařízeních, z pohledu účelu a působnosti, poskytování přímého plného zaopatřování nebo výchovného ústavu. Na tuto část navazuje kapitola realizace ochranné výchovy ve výchovném ústavu Klíčov, kde jsou uvedeny, jak základní informace o tomto zařízení, ale rovněž činnosti ústavu nebo charakteristika jednotlivých oddělení. Závěrečná, a tedy i poslední část diplomové práce, je obohacena o rozhovory se...
Zvyšování zdravotní gramotnosti pacientů v praxi metodou krátké intervence
PROCHÁZKOVÁ, Renata
Rigorózní práce se zabývá problematikou zvyšování zdravotní gramotnosti pacientů v praxi metodou krátké intervence. Krátké intervence byly aplikovány v praxi s ohledem na eliminaci nikotinismu, omezení nadměrné konzumace alkoholu, zkvalitnění stravovacích návyků, podporu pohybové aktivity a podporu očkování proti chřipce. Jedná se o aktuální metodu, navrženou a podporovanou WHO v rámci primární i sekundární prevence chronických, neinfekčních i vybraných infekčních onemocnění. Cílem krátkých intervencí je prostřednictvím zvýšení zdravotní gramotnosti posílit zodpovědnost za vlastní zdraví a dosáhnout tak v populaci snížení incidence onemocnění, na jejichž vzniku se zásadní měrou podílí nezdravý životní styl.
Analýza současných forem a metod vzdělávání seniorů v České republice
Procházková, Romana ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání seniorů v České republice. Práce je tvořena teoretickou a empirickou částí. V teoretické části byla zjišťována charakteristika gerontopedagogiky a gerontodidaktiky, též byly nastíněné možnosti vzdělávání seniorů. Zda je nabídka vzdělávacích institucí pro seniory odpovídající, tak zní formulace výzkumného problému empirické části práce. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda nabídka institucí ve vybraných městských částech Prahy, které v současnosti poskytují seniorům příležitosti ke vzdělávání, je vzhledem k jejich potřebám a zájmům dostatečná. Základní výzkumná otázka zní: Jaký je názor respondentů na nabídku vzdělávacích institucí? K té byly kladeny výzkumné podotázky týkající se počtu vzdělávacích institucí, pestrosti nabízených aktivit, absence vzdělávacích aktivit, propagace aktivit, spolupráce vzdělávacích institucí se sociálním odborem a zpětné vazby od seniorů. Kvalitativní výzkum byl proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru se zaměstnanci sociálních odborů a zaměstnanci vzdělávacích institucí pro seniory (klubů seniorů) ve třech městských částech Prahy. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že pestrost nabízených aktivit je široká, i přestože v některých městských částech by určitý druh vzdělávacích aktivit senioři uvítali. Spolupráce se...
Škola doma - výchova a vzdělávání dítěte na l. stupni v rodinném prostředí
Procházková, Romana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je domácí vzdělávání dítěte na prvním stupni základní školy v České republice. V teoretické části se zabývám historií, vývojem a jednotlivými oblastmi domácího vzdělávání - důvody pro vstup do domácího vzdělávání, socializace dítěte v domácím vzdělávání a efektivita domácího vzdělávání, ve kterých jsem se snažila shrnout názory zastánců i odpůrců. V praktické části jsem pomocí strukturovaných rozhovorů s pěti rodinami získala konkrétní důvody pro vstup jednotlivých rodin do domácího vzdělávání. Dále jsem načerpala informace, jak je náročná příprava na výuku a výuka samotná, a jaká existují negativa domácího vzdělávání. Zjistila jsem, že výpovědi respondentů se poměrně shodují, žádné velké rozdíly jsem neshledala. Také rodiče potvrzují většinu názorů zastánců domácího vzdělávání uvedených v teoretické části. Tato práce by měla přinést základní informace a osobní zkušenosti rodin především rodičům, kteří o domácím vzdělávání uvažují.
Ochranná výchova ve školských zařízeních
Procházková, Radka ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce na téma Ochranná výchova ve školských zařízeních, je pojata jako komplexní přehled výkonu ochranné výchovy. Přehled je rozdělen do tří částí, které se zabývají vždy konkrétní oblastí. První část je věnována upřesnění základních pojmů, které se v celé práci prolínají. Dále jsou rozdělena jednotlivá opatření podle jejich druhů, a to na výchovná, ochranná a trestní opatření. Druhá část je soustředěna na ochrannou výchovu, rozebranou z různých hledisek. Jedná se o charakteristiku pojmu, uložení a podmínky ochranné výchovy, doba jejího trvání, výkon ochranné výchovy, kombinace s jinými opatřeními, rovněž i upuštění nebo propuštění z ochranné výchovy. Tato část se také zabývá přeměnou ochranné výchovy a ústavní výchovy. Uvádí se její podmínky, rozhodnutí soudu pro mládež, výkon i upuštění od přeměny ústavní výchovy a ochranné výchovy. Ve třetí části je uveden výkon ochranné výchovy ve školských zařízeních, z pohledu účelu a působnosti, poskytování přímého plného zaopatřování nebo výchovného ústavu. Na tuto část navazuje kapitola realizace ochranné výchovy ve výchovném ústavu Klíčov, kde jsou uvedeny, jak základní informace o tomto zařízení, ale rovněž činnosti ústavu nebo charakteristika jednotlivých oddělení. Závěrečná, a tedy i poslední část diplomové práce, je obohacena o rozhovory se...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou po artroskopii kolenního kloubu.
Procházková, Radka ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou po artroskopii kolenního kloubu. Cíl: Získání teoretických poznatků o anatomii, biomechanice kolenního kloubu a fyzioterapeutických postupech používaných u této diagnózy. Ve speciální části bylo cílem vypracování kazuistiky vybraného pacienta během souvislé praxe. Metoda: Obecná část se zabývá teoretickými poznatky o kolenním kloubu z hlediska anatomie a biomechaniky, dále pak traumatologií měkkého kolena, zobrazovacími metodami, klinickým vyšetřením kolenního kloubu a terapeutickými postupy. Speciální část zahrnuje kazuistiku pacienta, kde je zpracována anamnéza, vstupní kineziologický rozbor, průběh terapeutických jednotek, výstupní kineziologický rozbor a zhodnocení efektu terapie. Výsledky: Zvýšení rozsahu pohybu a svalové síly, odstranění otoku operované dolní končetiny. Klíčová slova: Kolenní kloub, meniskus, artroskopie, kazuistika, fyzioterapie, rehabilitace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 PROCHÁZKOVÁ, Radka
3 PROCHÁZKOVÁ, Renata
9 Procházková, Radka
3 Procházková, Renata
5 Procházková, Romana
1 Procházková, Růžena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.