Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Provozovatel v odpovědnosti za škodu vzniklou z provozu motorových vozidel v současné a budoucí právní úpravě občanského zákoníku
Pilátová, Veronika ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent)
Resumé V této práci se zabývám odpovědností provozovatele za škodu způsobenou motorovým vozidlem v současném občanském zákoníku a novém občanském zákoníku, který bude účinný od 1. 1. 2014. Dle probíraného tématu vždy ihned upozorňuji na konkrétní změny, ke kterým díky nové úpravě dochází. V první kapitole se zabývám vysvětlením důležitosti tématu náhrady škody v společenském kontextu. Dále pak poukazuji na jeho funkce. V druhé kapitole se zabývám definicí základních pojmů, které s touto problematikou souvisí. Definuji, co nebo kdo je motorové vozidlo, škoda a provozovatel. Podávám výklad různých druhů provozovatelů dopravních prostředků, kdy jejich rozlišení má zásadní následky pro povinnost provozovatele k náhradě škody. V třetí kapitole vysvětluji obecné ustanovení o odpovědnosti za škodu. Zároveň se zabývám zařazením odpovědnosti za škodu v systému zákoníku občanského práva. Čtvrtá kapitola se následně zabývá důkladným vysvětlením specifické odpovědnosti za škodu způsobenou provozem dopravních prostředků. Podává výklad o rozsahu této odpovědnosti, možnostech provozovatele zprostit se povinnosti k náhradě škody a pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorových vozidel. Pátá kapitola má za cíl seznámit čtenáře s možnostmi způsobů náhrady škody, obsahu náhrady škody a výše náhrady škody....
Staging the National Character: Development of the Stage Irish Figure
Pilátová, Veronika ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
1 Resumé Národní stereotypy jsou pravděpodobně stejně staré jako národy samy. Odrážejí se v nich sociopolitické vztahy a představy národů o sobě samých. Jelikož bývají silně zjednodušené a mívají tendence se samy udržovat, jsou většinou velmi stabilní. Mohou se ale měnit, pokud se změní faktory, které se podílely na jejich vzniku. To vše platí i o postavě Ira, která se prosazovala v anglickém dramatu od šestnáctého do konce devatenáctého století, a o změnách, jimiž prošla během historie angloirských vztahů. Vytvoření tohoto stereotypu se většinou připisuje Williamu Shakespearovi v postavě kapitána Macmorrise a to přesto, že kapitánova role v Jindřichu V. je velice malá. Mezi jeho vlastnosti, které se později budou spojovat se stereotypní postavou Ira, patří přímočará, unáhlená a prudká povaha a nemalá výřečnost. Výrazný je i jazykem využívajícím dialekt a časté kletby. Macmorrisovi literární následovníci po něm většinou přebírají volbu kariéry i charakterové vlastnosti. Významnou výjimkou v tomto ohledu je náhlý posun od odvahy ke zbabělosti a zpět, pravděpodobně spojený s angloirskými vztahy v té době. V osmnáctém století byli dvěma hlavními typy Irů v anglických komediích odvážný a chlubivý voják, následující odkaz kapitána Macmorrise, a vychytralý sluha. Oba fungovali jako komické postavy, mluvili...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.