Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Characters of Children at the Work of Adalbert Stifter
Petrusová, Kateřina ; Tvrdík, Milan (vedoucí práce) ; Zbytovský, Štěpán (oponent)
Resumé Petrusová, Kateřina (2011): Postava dítěte u Adalberta Stiftera. Praha: Ústav germánských studií, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. Tato diplomová práce se zabývá rolí dítěte v díle Adalberta Stiftera, rakouského autora první poloviny 19. století, jehož rodištěm je jihočeská Horní Planá (Oberplan). Adalbert Stifter byl nejen spisovatelem, malířem, ale i pedagogem (působil jako školský inspektor v Horním Rakousku). Všechny tyto činnosti se společně se Stifterovými životními zkušenostmi a osobními problémy promítly do jeho literární tvorby. Zaměřuji se zde především na jeho tři díla: sbírky Studie (Studien), Pestré kameny (Bunte Steine) a román Pozdní léto (Der Nachsommer). Dětství se objevuje již v jeho raném díle, kde je považováno za etapu lidského vývoje (Menschenwerdung), v pozdějších povídkách, např. ve sbírce Bunte Steine stojí dětské postavy v popředí děje, vždy jsou však konfrontovány se světem dospělých, především potom se zákony všemocné přírody. Tento vztah je formulován v předmluvě sbírky v podobě tzv. laskavého zákona (das sanfte Gesetz). Celé pojetí dítěte je potom završeno výchovným románem Der Nachsommer, kde je podán komplexní obraz Stifterových myšlenek a procesu výchovy k ideálnímu člověku. Autor řeší ve svém díle nejen své osobní existenční otázky, kdy se často pomocí...
Pohled na problematiku zranění kolene ve výkonnostní atletice (případová studie)
Petrušová, Kateřina ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Komínková, Linda (oponent)
Název bakalářské práce: Pohled na problematiku zranění kolene ve výkonnostní atletice (případová studie) Zpracovala: Kateřina Petrušová Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, PhD. MBA Cíle práce: Cílem této práce bylo na základě studia literatury týkající se problematiky zranění kolene ve sportu a v atletice, projít si určité postupy rekondičních programů, sestavit a aplikovat rekondiční program na vybrané atletce, dále pak realizovat případovou studii a díky testování prostřednictvím vybraných indikátorů zhodnotit účinnost rekondičního programu na vybrané ukazatele u atletky a studentky UK FTVS po zranění a následné artroskopii kolene. Metodika práce: Po počáteční literární rešerši byl vytvořen rekondiční program, který byl aplikován na probandce. Během rekondičního programu byly sledovány parametry tělesného složení na Tanitě BC 545, parametry obvodů dolních končetin a dále byla sledována úroveň stability, senzomotoriky a symetrie pomocí přístroje MFT S3 Check a úroveň dynamické stability na přístroji Y Balance Test. Výsledky práce: Prostudovala jsem mnoho literatury, která se týkala problematiky zranění kolene. Jednalo se celkem o 121 zahraničních i českých titulů a studií. Zejména v zahraničí je mnoho studií týkající se zranění kolene. Co se týče vlivu rekondičního programu na vybrané...
The Characters of Children at the Work of Adalbert Stifter
Petrusová, Kateřina ; Tvrdík, Milan (vedoucí práce) ; Zbytovský, Štěpán (oponent)
Resumé Petrusová, Kateřina (2011): Postava dítěte u Adalberta Stiftera. Praha: Ústav germánských studií, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. Tato diplomová práce se zabývá rolí dítěte v díle Adalberta Stiftera, rakouského autora první poloviny 19. století, jehož rodištěm je jihočeská Horní Planá (Oberplan). Adalbert Stifter byl nejen spisovatelem, malířem, ale i pedagogem (působil jako školský inspektor v Horním Rakousku). Všechny tyto činnosti se společně se Stifterovými životními zkušenostmi a osobními problémy promítly do jeho literární tvorby. Zaměřuji se zde především na jeho tři díla: sbírky Studie (Studien), Pestré kameny (Bunte Steine) a román Pozdní léto (Der Nachsommer). Dětství se objevuje již v jeho raném díle, kde je považováno za etapu lidského vývoje (Menschenwerdung), v pozdějších povídkách, např. ve sbírce Bunte Steine stojí dětské postavy v popředí děje, vždy jsou však konfrontovány se světem dospělých, především potom se zákony všemocné přírody. Tento vztah je formulován v předmluvě sbírky v podobě tzv. laskavého zákona (das sanfte Gesetz). Celé pojetí dítěte je potom završeno výchovným románem Der Nachsommer, kde je podán komplexní obraz Stifterových myšlenek a procesu výchovy k ideálnímu člověku. Autor řeší ve svém díle nejen své osobní existenční otázky, kdy se často pomocí...

Viz též: podobná jména autorů
3 Petrusová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.