Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pavel Haas: Komorní tvorba s využitím houslí
Petříková, Šárka ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce Pavel Haas: Komorní tvorba s využitím houslí se zabývá jeho třemi smyčcovými kvartety v kontextu skladatelova života. Hodnotí Haasův skladatelský styl a vzory a rámcové ho zařazuje do kontextu doby. Diplomová práce se zaměřuje na smyčcový kvartet č. 1 cis-moll, smyčcový kvartet č. 2 „Z Opičích hor op. 7 a smyčcový kvartet č. 3. op. 15. Obsahuje stručnou historii jejich prvního uvedení, rozbory a zvláštní kapitolu o interpretačních úskalích. Další kapitolou je porovnání interpretací, které zahrnuje první novodobou nahrávku od bostonského smyčcového kvarteta Hawthorne String Quartet, nahrávku Kocianova kvarteta jako zástupce tradiční české kvartetní školy a nahrávky dvou českých smyčcových kvartet mladé generace, Pavel Haas Quartet a Bennewitzovo kvarteta. Jedna z kapitol se zabývá také samotným Pavel Haas Quartet, které nese skladatelovo jméno.
Instrumentální komorní tvorba Hanse Krásy:
Petříková, Šárka ; PANOCHA, Jiří (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Tato práce obsahuje životopis skladatele Hanse Krásy s přihlédnutím k jeho komorní tvorbě. Hlavním obsahem práce jsou rozbory Krásových kompozic pro smyčcové kvarteto a smyčcové trio s vytčením interpretačních úskalí.
Povědomí žáků 1. a 2. tříd 1. stupně základních škol o etologii psů
PETŘÍKOVÁ, Šárka
ABSTRAKT V dnešní době se čím dál častěji setkáváme s informací, že dítě bylo napadeno psem. Média nás neustále informují o tzv. bojových plemenech a jejich útoky na člověka. Počet psů v domácnostech výrazně stoupá a společně s tím stoupá i riziko poranění dítěte naším čtyřnohým společníkem. Tato situace vyžaduje řešení. Média z útoku obviňují zvíře, bohužel velmi často není viníkem pes, ale ani dítě. Diplomová práce na téma ?Povědomí žáků 1. a 2. tříd 1. stupně základních škol o etologii psů? vychází z praktických zkušeností autorky s objektivní realitou. Sama autorka, která se psům věnuje více jak 15 let, se zde snaží zachytit míru znalostí dětí mladšího školního věku o vrozeném chování našich čtyřnohých domácích ?mazlíčků?. Prostřednictvím vlastního výzkumu, uskutečněného formou standardizovaných dotazníků na vybraných základních školách v jihočeském regionu (v celkovém počtu 284 respondentů) odhaluje primární chyby, kterých se tyto děti dopouštějí v kontaktu se psem vlastním i cizím. Teoretická část diplomové práce se věnuje společnému soužití dětí (resp. lidí) a psů. Jednotlivé kapitoly jsou zaměřené na historický vývoj psa domácího, na soužití lidí a psů a komunikační signály, které k sobě vysílají, ale také na vliv psa na psychiku dítěte. Z výzkumu vyplynuly výrazné nedostatky ve znalostech dětí, týkající se vrozeného chování psa. Díky této neznalosti děti nedokáží adekvátně reagovat na signál vyslaný psem a hrozí tak vznik rizikové situace mezi dítětem a psem. Na danou problematiku se autorka v závěru práce snaží navrhnout praktická doporučení, která by mohla sloužit jako podklad pro tvorbu nového výukového programu, zaměřeného na prevenci úrazů způsobených útokem psa na dítě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.