Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Téma homosexuality v dílech japonských modernistů
Abbasová, Veronika ; Tirala, Martin (vedoucí práce) ; Paulovič, František (oponent) ; Heczková, Libuše (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem mužské homosexuality v dílech vybraných japonských modernistických autorů; jejím cílem je zjistit, jakými způsoby je homosexualita v těchto dílech zobrazena. Práce v teoretické části v prvé řádě definuje modernistickou literaturu šířeji, než to literární věda dělala dříve, a řadí do ní vedle čisté literatury i díla populární literatury ze stejného období. Dále nabízí přehled problematiky v průběhu japonské historie od starověku do 30. let dvacátého století s důrazem na uměleckou reflexi mužské homosexuality, přičemž od období Tokugawa je pozornost věnována jednotlivým diskurzům, které ohledně mužské homosexuality vznikly - právnímu, lékařskému a populárnímu. V teoretické části jsou rovněž uvedena metodologická východiska použitá pro dosažení cíle této práce, kterými jsou v prvé řadě postrukturalismus a z něho vycházející teorie queer. Tato východiska jsou pak uplatněna v podobě konkrétních nástrojů, kterými jsou diskurzivní analýza a rozrušování binárních opozic, na nichž stojí společenské konstrukty sexuality a genderu. Tyto přístupy jsou doplněny konkrétními strategiemi založenými hlavně na metodě Martina C. Putny a Gregory M. Pflugdeldera, kteří používají kombinaci analýzy témat a textových strategií spolu s biografickými a autobiografickými svědectvími o...
Populární parafráze klasické japonské literatury v období Edo: Tvůrčí strategie v Nise Murasaki inaka Gendži
Mikeš, Marek ; Tirala, Martin (vedoucí práce) ; Paulovič, František (oponent) ; Löwensteinová, Miriam (oponent)
Práce se zabývá populárními parafrázemi klasické japonské literatury v období Edo (1600-1868). Podrobně zkoumá kreativní zpracování slavného heianského příběhu Gendži monogatari populárními autory období Edo, především pak dílo Nise Murasaki inaka Gendži autora Rjúteie Tanehika (1783-1842), které bylo jedním z nejúspěšnějších děl japonské předmoderní literatury. Cílem práce je za pomoci prvků narativní analýzy identifikovat a interpretovat tvůrčí strategie využité Tanehikem a jeho předchůdci (Kogame Masuhide, Mijako no Nišiki a Okumura Masanobu) při zpracovávání Gendži monogatari a zjistit, jaký vztah měla tato díla ke své předloze, a jestli, případně do jaké míry, bylo Tanehikovo dílo mezi populárními parafrázemi klasické japonské literatury unikátním úkazem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.