Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ideological Appropriation: The Tragedy of Coriolanus
Moravec, Jaromír ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Znojemská, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá apropriacemi a adaptacemi divadelní hry Coriolanus od Williama Shakespeara. Především se strategiemi apropriačních snah navzájem si odporujících ideologických směrů a jejich důvodům k apropriaci. Apropriační adaptace této hry se začaly objevovat již v prvních sto letech po Shakespearově smrti, přičemž první z nich je The Ingratitude of a Commonwealth od Nahuma Tatea, který se snažil přenést text do kontextu, ve kterém by podporoval nástupnictví budoucího Jakuba II. Pak, o méně než čtyřicet let později, napsal John Dennis svou adaptaci The Invader of His Country, která naopak představuje adaptovaný text jako vyjádření podpory Whigům, kteří byli opozicí Stuartovců, kteří v té době hrozili návratem na trůn s pomocí cizích armád. Analýza se v této kapitola zaměřuje na rozpoznání apropriačních strategií, které umožnily, aby se toho stejného textu zmocnily dva oponující si politické tábory. Tyto znalosti jsou pak aplikovány v následující kapitole, která se zaměřuje na meziválečné období, během kterého si Shakespeara přivlastnilo hned několik navzájem si odporujících ideologií, které prorazili na politické spektrum po pádu několika evropských monarchií. Tato kapitola se převážně zabývá interpretativními texty spíše než divadelními předělávkami. Mezi ty patří texty od...
The Madness of Adaptation: Analysis of Film Adaptations of Alan Bennett's The Madness of George III and The History Boys
Moravec, Jaromír ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na adaptační přenosy přítomné při převodu divadelních her Alana Bennetta The Madness of George III a The History Boys z jeviště do filmu. První jmenované dílo bylo považováno za průměrnou hru, ale jeho filmová adaptace se nachází na seznamu nejlepších filmů Britského Filmového Institutu, zatímco druhá jmenovaná hra je kriticky uznávána, ale její filmová adaptace obdržela smíšená hodnocení a je všeobecně vnímána jako slabší verze svého předchůdce. Tato práce má určit proč tyto dva adaptační procesy přinesly tak rozdílné výsledky, ačkoliv byl za oba zodpovědný stejný kreativní tým. Oba procesy jsou nejprve analyzovány samostatně, přičemž analýza změn provedených v The Madness of George III se primárně zaměřuje na jednotlivé postavy a aspekty příběhu, zatímco změny přítomné ve filmové verzi The History Boys jsou primárně zkoumány chronologicky, protože první a druhá polovina hry byly pro film adaptovány rozdílně. Po analýze jsou oba adaptační procesy porovnány. Analyzované změny přítomné v The Madness of King George obsahují značně kondenzovaný a efektivní začátek, krále, který byl upevněn jako aktivní protagonista, kapitána Greville, vedlejší postavu použitou ke zvýraznění dvorní preference chladné výkonosti před empatií, prince, který byl učiněn komplexnějším a...

Viz též: podobná jména autorů
4 Moravec, J.
10 Moravec, Jakub
19 Moravec, Jan
2 Moravec, Jan,
15 Moravec, Jaroslav
15 Moravec, Jiří
6 Moravec, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.