Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Západoafrický CFA frank a jeho vliv na vývoj vztahů mezi Francií a členskými státy Západoafrické hospodářské a měnové unie
Mikulková, Kristýna ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Parízek, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá CFA frankem a jeho vlivem na francouzsko-africké vztahy. Práce se obsahově věnuje historickému kontextu, vzniku a postupnému vývoji CFA franku, roli CFA franku a představuje dva hlavní narativy spojené s touto problematikou. Podrobně se věnuje neokoloniálnímu pohledu na roli CFA franku (který vnímá CFA frank jako neokoloniální zbraň Francie) a současně představuje opačný anti-neokoloniální pohled (který vnímá CFA frank pouze jako měnu bez negativních konotací vyplývajících z jeho historie). V rámci výzkumné části práce byla aplikována metoda SWOT analýzy neokoloniálního a anti- neokoloniálního narativu, které umožnily identifikovat silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby spojené s těmito narativy. Interpretace výsledků dovolila zodpovězení výzkumné otázky: Sehrál CFA frank roli neokoloniální zbraně Francie ve vztahu k členským zemím Západoafrické hospodářské a měnové unie?. Výsledné zjištění je ambguidní, potvrzuje, že CFA frank je často považován za neokoloniální zbraň Francie, ale zároveň poukazuje na fakt, že tomu tak často bylo právě díky jeho úzkému propojení s koloniální a neokoloniální historií Francie na africkém kontinentu.
Prostor, čas a matérie ve výtvarném provozu a výtvarné výchově
Mikulková, Kristýna ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a didaktickou část. V teoretické části se věnuji formou provázaných osvětlení pojmů (místo, krajina, genius loci, Land Art) v kontextu mnou určeného sjednocujícího prvku mezi těmito entitami, tj. chůze. Teoretická část je strukturovaná do jednotlivých "pomyslných kroků", vývoje mých úvah o tématu, které následně vztahuji ke kulturním kontextům. V praktické části se zaměřuji na popisy a ukázky vlastních výtvarných realizací a v poslední didaktické části jsou popsány modelová výuková schémata. Snažila jsem se řídit východiskem prožít-promyslet- sdělit. Stěžejní část práce je inspirovaná především ročním studijním pobytem v portugalském Lisabonu. Pravě pobyt zde i příležitost vykonat fyzicky náročnou 750 km dlouhou poutní cestu napřič Portugalskem tvoří základ mé praktické části výtvarné performance. Toto téma vztahuji i k didaktickým etudám. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prostor, čas a matérie ve výtvarném provozu a výtvarné výchově
Mikulková, Kristýna ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a didaktickou část. V teoretické části se věnuji formou provázaných osvětlení pojmů (místo, krajina, genius loci, Land Art) v kontextu mnou určeného sjednocujícího prvku mezi těmito entitami, tj. chůze. Teoretická část je strukturovaná do jednotlivých "pomyslných kroků", vývoje mých úvah o tématu, které následně vztahuji ke kulturním kontextům. V praktické části se zaměřuji na popisy a ukázky vlastních výtvarných realizací a v poslední didaktické části jsou popsány modelová výuková schémata. Snažila jsem se řídit východiskem prožít-promyslet- sdělit. Stěžejní část práce je inspirovaná především ročním studijním pobytem v portugalském Lisabonu. Pravě pobyt zde i příležitost vykonat fyzicky náročnou 750 km dlouhou poutní cestu napřič Portugalskem tvoří základ mé praktické části výtvarné performance. Toto téma vztahuji i k didaktickým etudám. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Industriální krajina: Poldi jako fenomén v krajině a mezilidských vztazích
Mikulková, Kristýna ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Mikulková, K.: Průmyslová krajina:- Poldi jako fenomén v krajině a mezilidských vztazích. /Bakalářská práce/ Praha, 2012, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 57 s. ABSTRAKT Práce se zabývá fenoménem industriální krajiny, konkrétně Poldovky. Zaměřuje se na vztah krajiny, industriálního dědictví a člověka. Nahlíží na kladenskou krajinu z hlediska výtvarného, historického a geologického. Praktická část se snaží postihnout problém času a prostoru ve formě videa a objektem instalovaným v bývalé huti. KLÍČOVÁ SLOVA Krajina, industriální krajina, Poldi, člověk, genius loci, čas, prostor

Viz též: podobná jména autorů
2 Mikulková, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.