Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace konceptu FabLab do formální výuky středních škol
Kolařík, Vojtěch ; Pýcha, Čeněk (vedoucí práce) ; Mazáčová, Pavlína (oponent)
(česky): Tato práce se zaměřuje na možnosti implementace konceptu Fab Labů do prostřední českých středních škol. V první části definuje Fab Laby jako digitální dílny vycházející z komunitního prostředí makerspacu, resp. hackerspacu a zároveň zapojené do celosvětové sítě. Dále popisuje maker hnutí a jeho specifika, která se do Fab Labů propisují. Práce shrnuje vzdělávací přínosy spojené s prostředím Fab Labů a zabývá se didaktickými metodami, jež jsou v nich realizovány. Jejich soubor označuje je jako makerský přístup. V další části jsou shrnuty globální vzdělávací cíle definované mezinárodními organizacemi a také specifika a strategické inovace českého vzdělávacího systému. Výzkumná část získává data skrze polostrukturované rozhovory vedené s pedagogy, lektory a řediteli, kteří působí v prostředí středních škol. Z analýzy těchto dat vyplývá, že Fab Laby je možné implementovat. Překážkou je především nedostatečná kapacita a motivace pedagogů, a také chybějící finance. Role ředitele se v celém procesu ukazuje jako nejzásadnější. Ve Fab Labech ve školách vzniká tzv. třetí prostor, v němž se prolínají prvky formálního a neformálního prostředí a formuje se komunita. Ta má rozhodující dopad na to, do jaké míry se jinak velký vzdělávací potenciál Fab Labů podaří naplnit. Abstract (in English): This paper...
Problematika celoživotního vzdělávání v kontextu profese knihovníka a informačního pracovníka ve zdravotnictví. Analýza potřeb a návrh konceptu
Bouzková, Helena ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent) ; Mazáčová, Pavlína (oponent)
Práce se zaměřuje na profesi knihovníka a informačního pracovníka ve zdravotnictví v kontextu problematiky celoživotního vzdělávání. Cílovou skupinou jsou pracovníci informačních institucí v síti veřejných informačních služeb ve zdravotnictví v České republice. Obsahová analýza českých a zahraničních materiálů a sociologický kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření ve zdravotnických informačních institucích ČR jsou metodami pro zpracování analýzy potřeb knihovníka a informačního pracovníka ve zdravotnictví v ČR. Výstupem je návrh konceptu celoživotního profesního vzdělávacího programu s názvem Kompetence lékařského (zdravotnického) knihovníka pro výkon knihovnicko-informační činnosti. Celoživotní vzdělávání lékařských knihovníků v návaznosti na Koncepci celoživotního vzdělávání knihovníků v ČR je procesem, který umožní dosažení potřebné kvalifikace (odborné znalosti a dovednosti, obecné dovednosti a měkké kompetence) pro vykonávání této odpovědné a náročné profese.
Vliv zdravého životního stylu na zdravotní, emocionální a ekonomickou složku rodiny
Mazačová, Pavlína ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Mašková, Pavla (oponent)
Tato práce pojednává o rozporu mezi situací, která vývojem zdravotnictví, politického systému a změn prostředí měla zásadní vliv na tom, že se dnes dožíváme vyššího věku, než lidé na začátku námi zkoumaného období (od roku 1945). To v nás vzbuzuje pocit jistoty dlouhověkého života, rozpor však pramení v realitě, která tkví v perspektivě chronického života, což nás z běžného života velmi brzy vyřadí. I přes tuto skutečnost se řadě zemí podařilo vyšší věkové hranice dosáhnout, ale vysoký věk není odrazem lepšího zdraví, což vyjadřuje zásadní rozpor mezi očekáváním a skutečnou realitou, jedná se tak i zároveň o hlavní výzkumný problém této práce. Cílem práce bylo zjistit vývoj podmínek zdravého životního stylu v české společnosti, které tu byly mezi lety 1945 až 2016 z pohledu jednotlivce. Druhým cílem je reflexe vývoje zdravotního stavu společnosti jako celku v kontextu zdravotní politiky se zaměřením na etapy rozdělené na "desetiletky". V práci byla použita kombinace institucionální analýzy, veřejné politiky a vlastního biografického výzkumu se sedmi respondenty, s použitím morfologické analýzy a doplňkových otázek. Výzkum potvrdil zjištěné informace ze vstupní analýzy, tedy zhoršující se determinanty zdraví, přičemž u respondentů byl na vině zejména špatný životní styl (výživa, nedostatečný pohyb,...
Informační vzdělávání v české republice
Dombrovská, Michaela ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Steinerová, Jela (oponent) ; Mazáčová, Pavlína (oponent)
Dombrovská, M. Informační vzdělávání v České republice. Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví, 2017. Disertační práce. Vedoucí disertační práce doc. PhDr. Rudolf Vlasák. Abstrakt Disertační práce propojuje obory informační věda, veřejná politika a právo v rámci tématu rozvíjení informační gramotnosti, resp. informačního vzdělávání na základě systémové teorie. Mapování situace u nás v kontextu zahraničních zkušeností zejména s ohledem na případnou národní koncepci, resp. politiku v oblasti informačního vzdělávání, informační gramotnosti či informačních kompetencí a důkladné prozkoumání vybraných případových studií vedlo za pomoci zakotvené teorie (1) k formulaci teoretického předpokladu vln evoluce gramotností, který v sobě odborný koncept s veřejnou politikou a právem spojuje a (2) k návrhu metodiky tvorby koncepcí pro oblast informačního vzdělávání na různých stupních, úrovních či institucích, která k tradičně chápaným fázím veřejněpolitického procesu či krokům obvykle navrhovaných vzdělávacích metodik přidává další rozměr v podobě akcentů na určitou fázi či konkrétní metodu podle aktuální vlny evoluce gramotností. Společně pak (3) vedou k návrhu možných řešení dalšího rozvíjení informační gramotnosti, resp. informačního vzdělávání v České republice na...

Viz též: podobná jména autorů
1 MAZÁČOVÁ, Petra
1 Mazačová, Pavlína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.