Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací a poradenské centrum Otevřená zahrada NNO v Brně - stavebně technologický projekt
Marková, Veronika ; Nečasová, Barbora (oponent) ; Venkrbec, Václav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je řešení stavebně technologického projektu výstavby administrativní budovy ,,Vzdělávací a poradenské centrum Otevřená zahrada NNO v Brně". Budova je navržena jako třípodlažní železobetonový skelet s plochou vegetační střechou a s lehkým obvodovým pláštěm. Diplomová práce zahrnuje především technologické předpisy pro montáž obvodového pláště a pro montáž oken, kontrolní a zkušební plány, návrh strojní sestavy, projekt zařízení staveniště, položkový rozpočet aj.
Řešení technologické etapy zastřešení objektu Otevřená zahrada v Brně
Marková, Veronika ; Čech, David (oponent) ; Venkrbec, Václav (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je řešení zastřešení poradenského centra NNO údolní (Otevřená zahrada v Brně). Jedná se o plochou vegetační střechu administrativní budovy. Pro danou etapu je zpracována technická zpráva, posouzení dopravních tras, výkaz výměr a položkový rozpočet, technologický předpis, řešení organizace výstavby, časový plán, návrh strojní sestavy, kontrolní a zkušební plán a bezpečnost práce. Součástí je také výkres zařízení staveniště.
Agresivní chování dítěte a jeho řešení v rámci MŠ
MARKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá problematikou agresivních projevů dětí a tím, jak s těmito projevy pracují učitelé v mateřské škole. V teoretické části popisuji základní termíny související s agresí, zabývám se teoriemi agrese, aspekty agresivního chování. Popisuji dělení agrese, vývoj dítěte a vývoj jeho agrese, způsoby řešení agresivního chování a komunikaci s rodinou. V praktické části předkládám výsledky svého pozorování, které jsem prováděla v mateřské škole. Pozorovala jsem, jakými způsoby se děti v mateřské agresivně projevují a jakými způsoby učitelky s agresivitou dětí pracují. Přináším také svůj pohled a své způsoby řešení agresivních projevů dětí v praxi. Na závěr nabízím diskuzi, ve které se zabývám propojením teorie a praxe, rozebírám názory autorů a přidávám svůj názor na danou problematiku. Cílem mé práce je zmapování problematiky v praxi a poskytnutí inspirace pro řešení agresivních projevů dítěte.
How Smart will be Europe 2020? A Panel Data Analysis.
Marková, Veronika ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Moravcová, Michala (oponent)
Tato práce analyzuje cíle strategie Evropa 2020 zaměřené na vzdělávání - míru předčasného ukončování školní docházky a podíl osob s dokončeným terciárním vzděláním. Hlavní cíl této práce je předpovědět budoucí vývoj těchto indikátorů až do roku 2020 a odpovědět na otázku, jestli budou tyto cíle splněny. Z empirického hlediska je použita ekonometrická analýza panelových dat založená na teorii lidského kapitálu, která dává do souvislosti úroveň dosaženého vzdělání jedince s úrovní vzdělání jeho rodičů a s podmínkami na pracovním trhu.
Náhrada škody v rámci Vídeňské úmluvy o smlouvách o mezinárodní koupi zboží
Marková, Veronika ; Pfeiffer, Magdalena (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Předmětem rigorózní práce je materie náhrady škody v rámci Vídeňské úmluvy. Vídeňskou úmluvu lze označit jako jeden z nejvýznamnějších a nejpoužívanějších nástrojů poskytující jednotný rámec pro mezinárodní smlouvy o koupi zboží. Cílem předkládané rigorózní práce je provést kritickou analýzu ustanoveních dotýkajících se práva na náhradu škody, konfrontovat zavádějící ustanovení, objasnit chybějící či méně detailní úpravu a poskytnout tak ucelený přehled o institutu náhrady škody ve Vídeňské úmluvě s přihlédnutím k jejím stěžejním hodnotám a principům. V první části práce je přiblížen význam Vídeňské úmluvy v obchodně-právním světě a účel práva na náhradu škody, kterým je postavit poškozenou stranu do stejné finanční situace, v jaké by se nacházela, kdyby nedošlo k porušení smlouvy. Část práce se zaobírá také obecnou charakteristikou Zásad UNIDROIT a PECL a jejich významem pro Vídeňskou úmluvu. Výše zmíněné instrumenty poskytují platformu pro interpretaci vágních pojmů Vídeňské úmluvy a pro doplnění a objasnění její chybějící či méně detailní úpravy. V následující kapitole jsou nastíněny jednotlivé předpoklady vzniku odpovědnosti za škodu. Značný prostor je věnován také problematice vymahatelných škod. Důraz je kladen zejména na ušlý zisk v důsledku snížení objemu transakcí, ztráty šance na dosažení...
Druhová diverzita ptáků (Aves) zemědělské krajiny v okolí Boskovic
Marková, Veronika
Bakalářská práce má část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o ptácích, jejich morfologii, způsobech života a významu. Samostatné kapitoly jsou věnovány jejich ochraně a výskytu v zemědělské krajině. Praktická část obsahuje výsledky vlastního pozorování a jejich vyhodnocení. Ve třech vymezených transektech byly sledovány ptačí druhy a jejich početnost po dobu čtyř měsíců a to od dubna do července. Dále byly provedeny základní synekologické výpočty a zhodnocení daného území. V zemědělské krajině v okolí Boskovic bylo při pozorování zaznamenáno 56 ptačích druhů a protože tyto druhy byly spatřeny v době rozmnožování, dá se předpokládat, že na tomto území i hnízdily.
The role of autophagy in neurodegenerative processes
Marková, Veronika ; Novotný, Jiří (vedoucí práce) ; Čermák, Vladimír (oponent)
Pro neurodegenerativní onemocnění, jako je Alzheimerova, Parkinsonova a Huntingtonova choroba, je charakterictická akumulace proteinů a nefunčních organel v cytoplasmě, které nejsou dostatečně odstraněny pomocí autofagocytózy. Ukazuje se, že bazální autofagocytóza, která za normálních podmínek zajišťuje homeostázu vnitřního prostředí, je narušena. Proces autofagocytózy není schopen odstranit všechny toxické částice při větším množství z důvodu úplné saturace tohoto systému a tak dojde k aktivaci jiných degradačních mechanismů, které mohou vést k obnovení homeostázy. Ovšem za některých okolností dochází k poškození neuronů, které vedou k jejích ztrátě. Úbytek neuronů v konkrétní oblasti mozku vede k pohybovým problémům i demenci. Lepší pochopení autofagocytózy a její role v patogenezi neurodegenerativních onemocnění by mohlo přispět k budoucí účinnější terapii těchto závažných chorob. Klíčová slova: autofagocytóza, neurodegenerace, Alzheimerova choroba, Parkinsonova choroba, Huntingtonova choroba
Srovnání dětských skupin s mateřskou školou
MARKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá porovnáním dětských skupin a mateřských škol. Teoretická část se zaobírá významem předškolního vzdělávání, vznikem a vývojem předškolních zařízení a péčí o dítě v dětských skupinách nebo mateřských školách. Popisuje rozdíly ve stravování, počtu a věku dětí, vzdělávacím programu a hygienickými požadavky na prostory a provoz těchto zařízení. Cílem práce bylo porovnání hygienických požadavků na prostory a provoz, a také podmínek pro vzdělávací aktivity v dětské skupině či mateřské škole. Ke zpracování výzkumné části této práce byl zvolen kvalitativní výzkum pomocí pozorování a polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořily dvě dětské skupiny a tři mateřské školy Jihočeského kraje. Zařízení byla zvolena náhodně a dohromady bylo provedeno pět rozhovorů. Získaná data byla rozdělena do kategorií, kde ke každé kategorii byly vytvořeny dvě myšlenkové mapy - jedna znázorňuje odpovědi mateřských škol a druhá dětských skupin. Každá mapa byla následně popsána. Ve výzkumu byly zjišťovány rozdíly ve stravování dětských skupin a mateřských škol. Zásadní odchylka je ve skutečnosti, kdy dětské skupiny nejsou povinny poskytovat stravovací služby. Tato povinnost potom přechází na rodiče dětí, kteří donáší domácí stravu do zařízení. Dalším faktem je, že v dětských skupinách nemusí probíhat vzdělávací program. Z výzkumu jsem zjistila, že pokud vzdělávání probíhá, počty dětí ani jejich věk se na úrovni vzdělávací činnosti neprojevují. Předpokladem bylo, že se zmírněné hygienické podmínky na místnost pro denní pobyt, venkovní prostory a hygienické zařízení dětských skupin v provozu projeví. To však ve výzkumu potvrzeno nebylo. Zmírněné hygienické podmínky se naopak neprojevují a je to dáno tím, že v dětské skupině je méně dětí, které jsou i podstatně menší než děti v mateřské škole.
Nedonošené děti v mateřské škole z pohledu učitelky
MARKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá problematikou nedonošenosti u dětí v předškolním věku. Cílem práce je zjistit, jak učitelky mateřských škol vnímají nedonošenost v předškolním období, a jaké vývojové odlišnosti se projevují u nedonošených jedinců v předškolním věku. Práce je koncipována do dvou částí teoretické a empirické. Teoretická část vymezuje nedonošenost od raného věku dítěte po věk předškolní. Dále uvádí možné následky nedonošenosti v postnatálním vývoji a systémy, které pečují o nedonošené děti. Ve výzkumné části jsou prezentovány zjištěné výsledky, které byly získané metodami kvalitativního výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
26 MARKOVÁ, Veronika
3 MARKOVÁ, Vladimíra
1 MARKOVÁ, Vladislava
4 MARKOVÁ, Věra
6 Marková, Vendula
3 Marková, Vladimíra
4 Marková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.