Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čtení a čtenářské dovednosti
Marelová, Jitka ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Práce je věnována některým aspektům čtení z psychologického a pedagogického hlediska. Zabývá se počátky čtení - podmínkami osvojení si této dovednosti, metodami výuky čtení; popisuje průběh vývoje čtenářských dovedností hlavně s ohledem na rozvoj čtenářství. Dále se věnuje rozvoji funkční gramotnosti, konkrétně práci s textem, porozumění textu a metakognitivním postupům při práci s textem. Obsah bakalářské práce chce reagovat na potřeby knihovníků, kteří jsou v každodenním kontaktu se čtenáři.
Možnosti využití problémové úlohy pro metakognitivní nácvik
Marelová, Jitka ; Krykorková, Hana (oponent) ; Rendl, Miroslav (vedoucí práce)
Práci jsme věnovali ověření možnosti rozvoje metakognice v úkolových situacích označovaných jako "řešení problémů" - konkrétně slovních úloh ve čtvrté třídě základní školy. Schopnost metakognice přispívá k lepší orientaci v rychle se měnícím světě tím, že přináší efektivní nástroje pro zpracování informací a strategie zvládání učiva ěi řešení problémů. Metakognici lze rozvíjet v průběhu metodicky koncipované výuky, např. tréninku zaměřeného na rozvoj monitorování a regulace kognitivní činnosti žáků. Ve škole se děti setkávají s řešením výukových problémů v téměř všech školních předmětech. Slovní úlohy jsou významným představitelem školních úkolových situací a také problematickou oblastí školní výuky vůbec. Řešení matematických úloh je komplexem kognitivních aktivit zahrnujících množství procesů a strategií, které vytvářejí intervenční prostor k rozvoji metakognice. Nabyté metakognitivní znalosti poté zpětně pozitivně ovlivňují proces řešení problémů. i V první části práce shrnujeme teoretická východiska a strategie metakognitivního nácviku. V rámci empirické části jsme ověřovali návrh výcviku v řešení slovních úloh. Popisujeme techniky a přístupy, jejichž prostřednictvím jsme předávali dětem nástroje pro rozvoj řízení řešení slovních úloh (tzn. nástroje pro monitorování, plánování a reflektování). Důraz byl...
Čtení a čtenářské dovednosti
Marelová, Jitka ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Práce je věnována některým aspektům čtení z psychologického a pedagogického hlediska. Zabývá se počátky čtení - podmínkami osvojení si této dovednosti, metodami výuky čtení; popisuje průběh vývoje čtenářských dovedností hlavně s ohledem na rozvoj čtenářství. Dále se věnuje rozvoji funkční gramotnosti, konkrétně práci s textem, porozumění textu a metakognitivním postupům při práci s textem. Obsah bakalářské práce chce reagovat na potřeby knihovníků, kteří jsou v každodenním kontaktu se čtenáři.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.