Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětská kreativita, její rozvoj za podpory dospělých
Machová, Šárka ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Pešout, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá dětskou kreativitou jako sociálně psychologickým fenoménem. Literárně přehledová část shrnuje dosavadní přístupy, teorie a výzkumy zahrnující sociální aspekt kreativity. Dále text nabízí pojednání o dětské kreativitě a jejím rozvoji. Důraz je zde kladen zejména pedagogy a jejich působení na tvořivost dětí předškolního věku. Výzkumný projekt se věnuje koncepci Ateliéru kreativního malování, zkoumá její efektivitu pomocí kvaziexperimentální designu, v post test měření byl administrován Urbanův figurální test tvořivého myšlení. Diskuze shrnuje současný stav v této oblasti bádání, představuje výsledky v kontextu zahraničních a českých výzkumů, rozebírá limity projektu a návrhy dalšího možného směřování na poli rozvoje dětské kreativity za podpory dospělých. Klíčová slova kreativita; dětská kreativita; vývoj dětské kreativity; sociální hledisko kreativity; rozvoj dětské kreativity; kreativní zóna proximálního vývoje; teorie zkušenosti zprostředkovaného učení; Vygotsky; Feuerstein
Teorie zkušenosti zprostředkovaného učení ve výzkumu i praktických aplikacích
Machová, Šárka ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu teorie zkušenosti zprostředkovaného učení. V rámci literárně přehledové části jsou předloženy základní informace o přístupu R. Feuersteina a vymezení teorie zkušenosti zprostředkovaného učení. Dále jsou tyto teoretické poznatky doplněny o výsledky neurokognitivní a neurovědecké. Další kapitoly se věnují různým možnostem aplikace teorie zprostředkování, a to zejména u skupiny kulturně deprimovaných, poté v rodině, mezi vrstevníky a ve vzdělávání. Hlavní cílem této části práce je zmapování různých oblastí výzkumu a praxe, kde je teorie zkušenosti zprostředkovaného učení využívána. Z tohoto přehledu vyplynula absence vědecky podložených důkazů zaměřených na vztah učitel-žák. Cílem druhé části práce je zjistit působení MLE na vztah učitele a žáka z perspektivy žáka, která doposud nebyla u skupiny staršího školního věku zohledněna. K tomu účelu byl navržen kvantitativní výzkumný design založený na pozorování míry zprostředkování ve výuce a na dotazníkovém hodnocení interakce učitele a žáků. Klíčová slova: Teorie zkušenosti zprostředkovaného učení, Reuven Feuerstein, kulturní deprivace, interakce učitele a žáka
Nabytí od neoprávněného
Máchová, Šárka ; Thöndel, Alexandr (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Nabytí od neoprávněného Tato práce se zabývá problematikou nabytí vlastnického práva od neoprávněného, které znamená prolomení zásady, že nikdo nemůže převést více práv než sám má. Problém je uchopen jak z hlediska právně teoretického tak právně filosofického, když je řešen konflikt mezi ochranou dobré víry a právních vztahů a ochranou vlastnického práva, jako jednoho ze základních práv ukotvených v Listině. Současný občanský zákoník opět zavádí do českého právního řádu institut nabytí od neoprávněného jak pro občanskoprávní tak pro obchodněprávní vztahy. Je pravda, že k této problematice toho bylo napsáno již mnoho, stále se však vyskytují sporné otázky a v souvislosti s novou úpravou vznikla řada dílčích problémů, na které je třeba poukázat. Některé z nich jsou způsobeny mimo jiné nedostatky české úpravy, které jsou kladeny do kontrastu s lépe provedenou úpravou německou. Práce se skládá ze čtyř hlavních kapitol, jež jsou členěny na podkapitoly, úvodu a závěru. První kapitola se věnuje základním teoretickým pojmům, jako jsou vlastnické právo, držba a dobrá víra a římsko právním zásadám s institutem nabytí od neoprávněného souvisejících. Zároveň se zabývá povahou nabytí od neoprávněného a již zmiňovaným konfliktem mezi ochranou dobré víry a ochranou vlastnického práva. Druhá kapitola je věnována úpravě...
Vliv zdanění spotřeby na vývoj spotřebních výdajů domácností
MACHOVÁ, Šárka
Ve své diplomové práci se zaměřuji na zatížení spotřebních výdajů domácností daněmi ze spotřeby. Nepřímé daně jsou uvalovány na vybrané statky a zvyšují jejich ceny. Tím způsobují snížení disponibilního důchodu spotřebitelům. Do jaké míry je různým příjmovým skupinám snížen disponibilní důchod závisí u nepřímých daní pouze na výši spotřeby a na tom, jaké statky tyto skupiny spotřebovávají. Nepřímé daně jsou na rozdíl od daní přímých méně nápadné, protože jsou skryty v cenách zboží a služeb. Spotřebitel vlastně platí daň při platbě každého nákupu bez jakýchkoliv administrativních úkonů a přitom nemá přehled, kolik státu na dani odvedl. Daň, kterou platí nějaký subjekt (fyzická i právnická osoba) může být v zásadě přesunuta dvěma směry. Dopředu na kupujícího na trhu, tím že se zvýší cena statku nebo faktoru, nebo dozadu na prodávajícího. Tento přesun může být částečný, tj. daň se v nové ceně promítne jen částečně, stoprocentní a za jistých podmínek dokonce i vyšší, než je výše daně. K přesunu někdy nemusí dojít vůbec. Pro stanovení míry zatížení spotřebních výdajů domácností daněmi ze spotřeby jsem zvolila metodu, která využívá dostupných agregovaných dat o spotřebě sociálních a příjmových skupin. Při výpočtech jsem vycházela z dat publikovaných Českým statistickým úřadem za r. 2006. Z výsledků analýzy zatížení spotřebních výdajů domácností za r. 2006 daněmi ze spotřeby vyplynulo, že daňové břemeno, které domácnosti nesou tvoří 13,15 {--} 14,90 % z jejich celkových průměrných spotřebních výdajů. Kde 11 % daňového zatížení tvoří daň z přidané hodnoty a 3 % tvoří spotřební daně. Znamená to, že pokud by jejich spotřební výdaje byly 100 000 Kč, daňové břemeno by činilo 13 150 {--} 14 900 Kč. Domácnosti zaměstnanců a samostatně činných osob nesou větší daňové břemeno než domácnosti nezaměstnaných a důchodců. Důvodem je větší podíl spotřeby statků, zatížených 19% sazbou DPH.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.