Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody hodnocení hloubky analgosedace u pacientů v intenzivní a resuscitační péči a jejich využití v praxi
Machačová, Jana ; Jaroměřský, Dušan (vedoucí práce) ; Kulířová, Veronika (oponent)
Úvod: Prevence a léčba bolesti či nepohodlí je neodmyslitelnou součástí moderní intenzivní péče. Nedostatečná nebo naopak nadbytečně hluboká sedace nebo analgezie je spojena s řadou rizik, např. prodloužením hospitalizace. Z tohoto důvodu je v současné době doporučováno používání skórovacích systémů pro sledování agitovanosti a bolesti. Cíle a metodologie: Cílem práce bylo získat údaje o využívání skórovacích systémů k hodnocení bolesti a hloubky sedace na pracovištích intenzivní a resuscitační péče v České republice a vyhodnotit spokojenost sester s jejich používáním. Výzkumné šetření bylo provedeno prostřednictvím kvantitativní metody formou polostrukturovaného dotazníku vlastní tvorby. Výzkumný vzorek tvořily staniční a vrchní sestry z anesteziologicko-resuscitačních oddělení a jednotek intenzivní péče. Výsledky: Výzkumného šetření se účastnilo 62 pracovišť intenzivní a resuscitační péče v ČR. Existenci protokolu sedace uvedlo 26 pracovišť (42 %), používání standardizovaných škál k hodnocení hloubky sedace uvedlo 46 pracovišť (74 %). Bolest u ventilovaných pacientů hodnotí všech 62 pracovišť (100 %). Nejčastěji používanou škálou k hodnocení hloubky sedace je RSS, kterou uvedlo 28 pracovišť (44 %). Nejvíce používanou škálou hodnocení bolesti u komunikujících pacientů na umělé plicní ventilaci je...
Stresové faktory u učitelů základních škol
Macháčová, Jana
Macháčová, J. Stresové faktory u učitelů základních škol. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Bakalářská práce je zaměřena na odhalení stresových faktorů, které vychází z povolání učitelů základních škol a navrhnutí preventivních opatření proti těmto stresovým faktorům. Literární rešerše popisuje stres obecně, stres v pracovním prostředí a stres u pedagogických pracovníků. Praktická část vychází z dotazníkového šetření, z něhož vyplývá, jaké faktory učitelé považují za nejvíce stresující. Následně jsou testovány hypotézy vyplývající z dotazníkového šetření. Závěrem jsou doporučeny preventivní opatření, které pomohou odbourat stres pedagogických pracovníků. Návrhy preventivního opatření vyplývají z managementu lidských zdrojů.
Bakalářky ošetřovatelství - jak jsou vnímány svými středoškolsky vzdělanými kolegyněmi
Machačová, Jana ; Mareš, Jiří (vedoucí práce) ; Votroubková, Michaela (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vysokoškolské vzdělání sester z pohledu sester se středoškolským vzděláním. Teoretická část práce stručně popisuje historii ošetřovatelského vzdělání u nás, zmiňuje nejdůležitější změny ve vzdělávání sester a nastiňuje určitě legislativní změny, které se chystají. Teoretická část také uvádí přehled jednotlivých univerzit a fakult, kde je v současné době možné studovat program Ošetřovatelství. Výzkum pro empirickou část práce byl prováděn formou dotazníkového šetření ve fa- kultní nemocnici. Cílovou skupinou respondentů byly všeobecné sestry se středoškolským vzděláním bez další specializace. Výsledný soubor, jehož odpovědi jsou použity pro tuto práci, tvoří 107 všeobecných sester. Empirická část práce je zaměřena na zjištění názorů středoškolsky vzdělaných sester na vysokoškolské vzdělávání sester a na potřebu vysokoškolsky vzdělaných sester u lůžka. Dále se tato práce snaží najít rozdíly, které jsou mezi vysokoškolsky a středoškolsky vzdělanými sestrami. Práce také zjišťuje, na jaké úrovni jsou vztahy a spolupráce mezi středoškolsky a vysokoškolsky vzdělanými sestrami. Z výsledků dotazníkového šetření bylo zjištěno, že středoškolsky vzdělané sestry v nadpoloviční většině nepovažují vysokoškolské vzdělávání za přínosné pro praxi a vysokoškolské vzdělání sestry u lůžka vidí...

Viz též: podobná jména autorů
1 Machačová, Jiřina
2 Machačová, Josefa
2 Machačová, Julie
3 Macháčová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.