Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Investigating the Relationship between Industry Gender Imbalance and Gender Pay Gap: The Case of UK
Máchová, Štěpánka ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Šedivý, Marek (oponent)
Od počátku 21. století se problematika genderových rozdílů v odměňování stále více dostává do popředí veřejného i akademického zájmu. Toto téma zahrnuje širokou škálu aspektů, z nichž zvláštní pozornost v naší studii věnujeme vlivu průmyslových odvětví na rozdíly v odměňování mezi pohlavími. Tato práce konkrétně zkoumá, do jaké míry je Gender Pay Gap (GPG) ve Spojeném království ovlivněn průmyslovou příslušností. Kromě toho posuzuje průměrný podíl žen zaměstnaných v těchto odvětvích, přičemž využívá tuto informaci jako ukazatel průmyslové segregace. Naše analýza vychází z údajů 4908 společností působících ve Spojeném království, které konzistentně vykazovaly své statistiky v období od roku 2017/18 do roku 2022/23. K prozkoumání těchto vztahů využíváme metodu nejmenších čtverců, do které zahrnujeme korekce pro iden- tifikovanou heteroskedasticitu. První důležité zjištění potvrzuje spojitost mezi GPG a průmyslovou příslušností, odkrývající výrazné rozdíly napříč průmyslovými sektory. V druhé řadě náš výzkum ukazuje, že odvětví s vyšším průměrným podílem žen mají tendenci mít také větší GPG. Ačkoliv je toto zjištění vysoce statisticky významné, jeho praktický význam je oslaben skromnou velikostí pozorovaných efektů. Klíčová slova Gender Pay Gap, Mzdová diskriminace, Nerovnost, Segregace, Spojené...
Rozdíly ve vzdělávání tříletých a šestiletých dětí
MACHOVÁ-ŽIŽKOVÁ, Štěpánka
Předmětem této práce je připomenout rozdíly mezi vzděláváním tříletých a šestiletých dětí. V teoretické části popisuji jednotlivé oblasti týkající se předškolního vzdělávání: specifika obou věkových kategorií, cíle, metody, zásady, komunikaci s dětmi a obsah vzdělávání . V praktické části přináším k porovnání 2 tématické bloky, které jsou shodné tématem, ale rozdílné svojí náročností. Výsledky pozorování v třídách různého typu ukáží, jak se daří přizpůsobovat vzdělávání potřebám a možnostem dětí, jaká rizika vyvstávají při předškolním vzdělávání. Na základě těchto pozorování poukáži na vzdělávací strategie vhodné u určité věkové kategorie. Práci doplňuje videozáznam vzdělávací činnosti s tříletými dětmi a s šestiletými dětmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.