Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Model visualization in virtual reality
Lukačovič, Samuel ; Lacko, Branislav (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis is dedicated to a term called virtual reality, its history, applications and possible technological adaptations. Subsequently the focus is going to shift towards a type of software called game engine. The function, historical development and various kinds of game engines are going to be closely described. Practical part of the thesis is going to be focused on making of training simulation in virtual reality. During development the unique features of the chosen game engine, thanks to which this game engine is suitable for creating such applications, are going to be used.
Zpracování NiTi slitiny technologií SLM
Lukačovič, Samuel ; Dočekalová, Kateřina (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá vývojom procesných parametrov vhodných na spracovanie zliatiny niklu a titánu, taktiež známu pod názvom nitinol, pomocou technológie Selective laser melting. Hlavným cieľom tejto diplomovej práce je návrh SLM procesných parametrov vhodných na výrobu objemových a tenkostenných dielov. Vedľajšími cieľmi je popis vplyvu procesných parametrov na chemické zloženie, termomechanické a mechanické vlastnosti výtlačkov. Analýzou experimentov vykonaných na návaroch, objemových telesách a tenkých stenách bola určená optimálna kombinácia procesných parametrov. Použitím tejto kombinácie boli vyrobené neporézne tenkostenné a objemové diely disponujúce efektom superelasticity. Pomocou analýz chemického zloženia a termomechanických vlastností boli stanovené závislosti odparovania niklu a zmeny tranzitných teplôt na procesných parametroch.
Model visualization in virtual reality
Lukačovič, Samuel ; Lacko, Branislav (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis is dedicated to a term called virtual reality, its history, applications and possible technological adaptations. Subsequently the focus is going to shift towards a type of software called game engine. The function, historical development and various kinds of game engines are going to be closely described. Practical part of the thesis is going to be focused on making of training simulation in virtual reality. During development the unique features of the chosen game engine, thanks to which this game engine is suitable for creating such applications, are going to be used.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.