Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza expresivního zážitku při srovnávání vzdělávacího a salutogenetického aspektu výtvarné výchovy
Komzáková, Martina ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Géringová, Jitka (oponent) ; Šicková, Jaroslava (oponent)
Disertační práce pojednává o vybraných aspektech personalizační úrovně edukace ve výtvarné výchově a je členěna do několika celků. Nejprve pojednává o aktuální situaci v oboru a specifikách edukace expresí. Dále prezentuje poznatky z oborů psychologie, psychoterapie, arteterapie a neurověd a jejich možnosti aplikace do oboru VV z hlediska formování obsahu učebních úloh, tak způsobu výuky. Na konkrétních kazuistikách z VV a arteterapie je možné sledovat průběh a výsledky aplikace těchto poznatků. Další kapitola práce je věnována popisu příkladu vzdělávacího modelu učitele/artefiletika VV, která rozvíjí personalizační, socializační a enkulturační složku edukace. Náhled a interpretace všech daných témat, kterými se zaobírám v disertaci, je veden snahou, jak korektně pracovat s personalizační složkou v učebních úlohách tak, aby nebyl překročen edukační rámec a nebyla realizována pseudoarteterapie. Rozhodující roli v tom, co se v hodině děje, má učební úloha a její realizace a intepretace. Ve středu pozornosti jsou poznávací motivy, které jsou úlohou akcentovány a rozvíjeny. Slavík, Géringová, Hajdušková nabízí dělení těchto poznávacích motivů na vzdělávací a terapeutické. Na základě své disertační práce a jejích výsledků považuji za účelné tento model rozšířit o motivy salutogenetické. Výkladu a...

Viz též: podobná jména autorů
2 Komzáková, Magdalena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.