Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické souvislosti edukace mimořádně nadaných dětí vzdělávaných ve speciálních a běžných třídách
Kojanová, Barbora ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato diplomová práce mapuje kreativitu a motivaci k učení u mimořádně nadaných dětí vzdělávaných v běžných a speciálních třídách ZŠ. Teoretická část se zabývá nadáním, charakteristikami nadaných dětí, jejich identifikací, způsoby vzdělávání, a také se věnuje kreativitě a motivaci. V empirické části byla kvantitativně porovnávána kreativita a motivace mimořádně nadaných dětí vzdělávaných ve speciálních třídách pro tyto žáky, s mimořádně nadanými dětmi, které navštěvují běžné třídy ZŠ. Výsledky ukázaly, že dva faktory kreativity, tedy fluence a flexibilita, jsou u obou sledovaných skupin srovnatelné. Faktory originality a elaborace se ukázaly mírně vyšší u skupiny dětí vzdělávaných v běžných třídách. Vnitřní i identifikovaná motivace je vyšší u skupiny dětí vzdělávaných v běžných třídách. Vnější motivace se naopak ukázala mírně vyšší u skupiny dětí vzdělávaných ve speciálních třídách. Potřeba úspěšného výkonu je vyšší u skupiny dětí vzdělávaných v běžných třídách. Oproti tomu potřeba vyhnutí se neúspěchu je vyšší u skupiny dětí vzdělávaných ve speciálních třídách.
Osobní pohoda dítěte v kontextu vztahů v rodině
Kojanová, Barbora ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl postihnout souvislost osobní pohody dítěte a vztahů v rodině. Tato práce se skládá ze dvou částí. V první, literárně-přehledové části, jsou uvedeny teoretické informace k tématu osobní pohoda dítěte a její souvislost s výchovnými styly rodičů, komunikací dítěte s rodiči a společně stráveným časem. Literárně-přehledová část vychází převážně z výsledků zahraničních výzkumů. Druhou část představuje návrh empirického šetření, které by zjišťovalo souvislosti osobní pohody dítěte a vztahů v rodině u českých adolescentů. Navržený výzkum je kvantitativního typu a jeho výsledky by mohly nalézt uplatnění v poradenské praxi. Klíčová slova: Osobní pohoda dítěte, výchovné styly rodičů, komunikace dítěte s rodiči, společně strávený čas

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.