Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
České křížovkářské slovníky
Klimecká, Ester ; Škrabal, Michal (vedoucí práce) ; Bozděchová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem křížovkářských slovníků. Práce předkládá seznam českých křížovkářských slovníků a věnuje se jejich historickému pozadí. V teoretické části je zkoumána struktura těchto slovníků a je hledána jejich pozice v rámci lexikografické typologie. Praktická část je zaměřena na analýzu heslových vstupů a heslářů vybraných křížovkářských slovníků (Křížovkářský slovník Černovského a Vindušky; Křížovkářům do kapsy od Kramáře a Jelínka). Tyto jsou porovnány s hesláři dvou výkladových slovníků: Příručního slovníku jazyka českého a Akademického slovníku současné češtiny. KLÍČOVÁ SLOVA slovník, metalexikografie, křížovkářský slovník, křížovka, lexikografická typologie, heslář
Zařazování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do tříd se specifickou profilací
Klimecká, Ester ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato práce si klade za cíl zkoumat vliv vnitřního uspořádání speciálně profilovaných základních škol (například základních škol s rozšířenou výukou jazyků či základních škol s rozšířenou výukou přírodních věd) na rozvrstvení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školy. Je zkoumána skladba tříd či skupin s rozšířením a rovnoměrné zařazování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do těchto struktur. Tato práce se zabývá potenciálním rozporem mezi konceptem škol s rozšířenou výukou (které člení žáky na základě jejich talentů, zájmů či dalších aspektů) a ideou inkluze, která je v současném českém vzdělávacím systému deklarována jako priorita. V případě skutečného nesouladu je možné klást otázku, jakým způsobem je tento rozpor reflektován ze strany vedení školy. Jaká je deklarovaná motivace pro tyto vzdělávací metody? A k čemu tyto metody mohou vést? Z hlediska metodologie tato práce využívá kvalitativní výzkum, konkrétně polostrukturované rozhovory s řediteli či dalšími vzdělávacími odborníky zaměstnanými v rámci školy (např. výchovnými poradci). Informace z těchto rozhovorů jsou rozebrány a ve výsledku tvoří čtyři případové studie, které jsou vzájemně porovnány a analyzovány za použití odborné literatury. KLÍČOVÁ SLOVA ability grouping, profilace na základě schopností, inkluze,...
Podivné fantastično. Problematika chápání Michala Ajvaze jako autora magického realismu .
Klimecká, Ester ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
V práci je zkoumána otázka, nakolik je možné považovat českého spisovatele Michala Ajvaze za autora magického realismu. Ajvazovo texty, podobně jako díla magického realismu, často pracují se začleněním nadpřirozeného objektu či události do přirozeného fikčního světa. Práce ve zkoumané literatuře analyzuje povahu těchto magických motivů a událostí, stejně jako literární techniky, kterých je k dosažení této specifické poetiky užíváno. Studiem kanonických textů magického realismu, jako je například román Sto roků samoty od G. G. Márqueze, Dům duchů od Isabel Allende nebo Rushdiův román Děti půlnoci, jsme schopni lépe uchopit strukturu literárního žánru magického realismu a porovnat jej s texty Michala Ajvaze. Ve studii se zaměřujeme zejména na dva rané Ajvazovi romány - fantastické Druhé městě (1993) a filozofickou prózu Zlatý věk (2001). KLÍČOVÁ SLOVA Michal Ajvaz, magický realismus, postmodernismus, Druhé město, Zlatý věk

Viz též: podobná jména autorů
1 Klimecká, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.