Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazovací metody v diagnostice plicní embolizace
KUBEŠOVÁ, Karolína
Bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části se čtenář seznamuje s definicí a způsobem vzniku plicní embolie. Dále je v práci uvedeno rozdělení do klinických kategorií, symptomy plicní embolie, její léčba a prevence. Důležitou součástí této práce je diagnostika tohoto onemocnění, která zahrnuje laboratorní metody a také metody zobrazovací. Práce si klade za cíl zjistit výhody a nevýhody uvedených zobrazovacích metod. To nám umožňují zjistit směrnice a studie, které jednotlivé zobrazovací metody porovnávají. Pomocí výzkumné otázky chceme zjistit, která ze zobrazovacích metod je nejvíce využívaná v nemocnici České Budějovice. Oddělením nukleární medicíny a radiologickým oddělením mi byla poskytnuta data uvádějící celkový počet vyšetření v letech 2016 až 2020. Pro každý jednotlivý rok bylo vypracováno grafické znázornění porovnávající počet vyšetření na těchto odděleních. Dále bylo vypočítáno jejich procentuální zastoupení. Toto zpracování a následné porovnávání dat nám umožňuje zjistit, která zobrazovací metoda využívána pro diagnostiku plicní embolie je indikována lékaři častěji.
Projevy šikany v chování mezi dětmi v mateřské škole
KUBEŠOVÁ, Karolína
Tato bakalářská práce je zaměřena na projevy šikany v chování mezi dětmi v mateřské škole. Teoretická část je rozdělená do tří hlavních kapitol. Definuje šikanu jako takovou, seznamuje čtenáře s jejími aktéry, tedy agresory a obětmi. Čtenář je seznámen s obvyklými projevy šikany mezi dětmi, konkrétně těmi v předškolním věku. Samostatná podkapitola je věnována prevenci tohoto nežádoucího jevu, jelikož právě předcházení šikaně je prostředkem jejího minimalizování. Teorie dále popisuje významné charakteristiky jedince předškolního věku a třetí kapitola je věnována socializaci dítěte. Praktická část se skládá z výsledků dotazníkového šetření, doplněných hloubkovými rozhovory. Společným cílem kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření bylo zjistit, jaké zkušenosti mají pedagogové mateřských škol s projevy šikany. Dále jak je učitelé a učitelky řeší, případně jakou úlohu u nich samotných zaujímá, prevence toho nežádoucího sociálně-patologického jevu. Dotazníku se zúčastnilo 144 respondentů. K rozhovoru bylo pozváno sedm učitelek mateřských škol a jedna její ředitelka.

Viz též: podobná jména autorů
2 KUBEŠOVÁ, Klára
2 KUBEŠOVÁ, Kristýna
1 Kubešová, Karin
6 Kubešová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.