Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Impact of Natural Disasters on Access to Finance
Pavlovská, Markéta ; Horváth, Roman (vedoucí práce) ; Janásek, Lukáš (oponent)
V posledních letech se zvýšila intenzita a ničivost přírodních katastrof. Tato práce se zabývá vlivem přírodních katastrof na přístup firem k financím napříč zeměmi. V úvahu jsou brány pouze největší katastrofy mezi lety 2003 a 2020. Z dat z Mezinárodní databáze katastrof a databaází Světové banky je vytvořen panel firem z 21 zemí a s dvěma časovými dimenzemi. Účinky přírodních kata- strof jsou analyzovány metodou rozdílu v rozdílech, kdy je regrese odhadována metodou nejmenších čtverců a fixních efektů. Model je pak podroben různým kontrolám robustnosti, aby bylo možné posoudit platnost získáných výsledků. Z celkových výsledků vyplývá, že firmy vnímají přístup k financím lépe 1 až 3 roky po výskytu přírodní katatsrofy. 1
Numerical fiscal rules and fiscal institutions in an economy with a dynamic common pool problem
Janásek, Lukáš ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Hejlová, Hana (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá fiskální politikou vlády tvořenou symetric- kými socio-ekonomickými skupinami. Pro popis fiskální politiky je vytvořen model obsahující rozhodování ohledně 1) výše daňových příjmů vlády, 2) veřej- ných investic a 3) časového rozložení skupinových spotřebních výdajů. Pro každé z těchto tří rozhodnutí je popsáno zkreslení pramenící z decentralizo- vaného rozhodování vlády. V práci je dále zkoumáno, jaký vliv má na fiskální politku a tři dané distorze dluhový strop a fiskální instituce, které centralizují jednotlivá rozhodnutí. Z důvodu symetrie skupin analýza neobsahuje kompro- mis mezi efektivitou a rovností. Jedním z hlavních výsledků této práce je, že sociálního optima lze dosáhnout 1) pomocí centralizace veřejných investic a daňových příjmů kombinovaných s optimálním deficitním stropem, 2) pomocí centralizace rozhodnutí ohledně skupinových zájmových výdajů, 3) pomocí cen- tralizace výše vládního rozpočtu kombinovaného s centralizací veřejných inves- tic.
Acquisition of Costly Information in Data-Driven Decision Making
Janásek, Lukáš ; Baruník, Jozef (vedoucí práce) ; Vácha, Lukáš (oponent)
Tato práce formuluje a řeší problém ekonomického rozhodování o nákladné akvizici informace při rozhodování na základě dat. Práce předpokládá agenta predikujícího náhodnou proměnnou za použití několika vysvětlujících proměn- ných, jejichž akvizice je nákladná. Před samotným rozhodováním se agent učí vztah mezi proměnnými z minulých realizací proměnných. Během samot- ného rozhodování agent vybírá vysvětlující proměnné a na jejich základě tvoří predikci. Užitek agenta je tvořen přesností predikce a náklady vynaloženými na akvizici vysvětlujících proměnných. Pro účely řešení práce rozděluje rozhodování agenta na akvizici proměnných a predikci na základě nabytých proměnných. Pro predikci práce představuje novou metodu tréninku jednoho prediktivního modelu, který dokáže přijmout libovolnou kombinaci nabytých proměnných. Pro akvizici proměnných práce představuje dvě nové metody stojící na stro- jovém učení s učitelem: trénink modelů strojového učení, které odhadují očeká- vaný užitek z jednotlivých proměnných odzadu, a krátkozrakou akvizici proměnné na základě okamžitého nárůstu očekávaného užitku. Práce dále formuluje prob- lém jak Markovův rozhodovací proces, což umožňuje approximovat optimální akvizici pomocí hlubokého zpětnovazebního učení. Práce navrhuje novou for- mulaci odměn při tréninku jako...
Numerical fiscal rules and fiscal institutions in an economy with a dynamic common pool problem
Janásek, Lukáš ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Hejlová, Hana (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá fiskální politikou vlády tvořenou symetric- kými socio-ekonomickými skupinami. Pro popis fiskální politiky je vytvořen model obsahující rozhodování ohledně 1) výše daňových příjmů vlády, 2) veřej- ných investic a 3) časového rozložení skupinových spotřebních výdajů. Pro každé z těchto tří rozhodnutí je popsáno zkreslení pramenící z decentralizo- vaného rozhodování vlády. V práci je dále zkoumáno, jaký vliv má na fiskální politku a tři dané distorze dluhový strop a fiskální instituce, které centralizují jednotlivá rozhodnutí. Z důvodu symetrie skupin analýza neobsahuje kompro- mis mezi efektivitou a rovností. Jedním z hlavních výsledků této práce je, že sociálního optima lze dosáhnout 1) pomocí centralizace veřejných investic a daňových příjmů kombinovaných s optimálním deficitním stropem, 2) pomocí centralizace rozhodnutí ohledně skupinových zájmových výdajů, 3) pomocí cen- tralizace výše vládního rozpočtu kombinovaného s centralizací veřejných inves- tic.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.