Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh indexu autonomie městských částí českých statutárních měst
Hála, Jaroslav ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Huňady, Martin (oponent)
Česká statutární města mohou dle zákona o obcích členit svá území na sub-municipální jednotky. Sedm českých statutárních měst této možnosti využilo a zřídilo na svém území městské části, resp. městské obvody. Jednotlivá města ale svým sub-municipálním jednotkám svěřila odlišné pravomoci a odlišnou míru autonomie. V práci jsou nejprve identifikovány faktory autonomie českých sub-municipálních jednotek. Významný je: objemem financí, se kterým jednotky operují; jejich přístup k externím dotacím; rozsah veřejných politik a služeb, do kterých jsou zahrnuty; kompetence zřizovat vlastní organizační jednotky; vliv na městskou normotvorbu a zastoupení v orgánech statutárního města. Na základě těchto faktorů je navržen sub-municipální index autonomie aplikovatelný na sedm českých členěných statutárních měst. Index zkonstruovaný z těchto faktorů přisuzuje nevyšší míru autonomie sub-municipálním jednotkám měst Brna a Ostravy, nejnižší jednotkám měst Ústí nad Labem a Pardubice. Na základě hodnot indexu a rozhovorů s aktéry sub-municipální politiky jsou města Brno, Ostrava, Plzeň a Liberec označena jako "skutečně decentralizovaná", zatímco města Ústí nad Labem a Pardubice jako "spíše dekoncentrovaná".
Krajské volby v ČR 2016 z pohledu volební kampaně
Huňady, Martin ; Švec, Kamil (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Tato práce analyzuje volební kampaně šesti stran a hnutí (ANO 2011, ČSSD, TOP 09, ODS, KSČM, KDU-ČSL) a jedné koalici (SPD-SPO). Cílem diplomové práce je analýza volebních kampaní před volbami do krajských zastupitelstev, které se konaly 7.10. - 8.10.2016. Z hlediska metodologie byl v diplomové práci uplatňován kvalitativní výzkum. První část práce je zaměřena na politický marketing, který byl využit v krajských volbách v roce 2016. Druhá část práce pojednává o kampaních pěti stran jednoho hnutí a jedné koalici. Politické strany využily v rámci kampaní různé formy politického marketingu. Volby do krajských zastupitelstev neměly jedno zásadní téma, které by sjednotilo celé politické spektrum. Dokonce ani v rámci opozice nebylo nastoleno jediné sjednocující téma spojující opozici proti vládě. Každá politická strana si vybrala své dílčí téma. Všechny strany měli centralizovanou kampaň. ČSSD, KDU-ČSL a TOP 09 měly kampaň centralizovanou částečně. Rozpočty politických stran byly od 16 do 111 miliónů. Nejméně investovala do voleb koalice SPD-SPO a nejvíce hnutí ANO 2011.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.