Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Astronomické funkce a uměleckohistorická analýza planetária P. Engelberta Seige (1791) ve sbírkách Národního technického muzea v Praze
Hrůšová, Lucie ; Šolc, Martin (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent)
Hlavním cílem této práce je obeznámit čtenáře s jednou z našich národních kulturních památek vystavených v Národním technickém muzeu v Praze, v expozici astronomie. Touto památkou je planetárium P. Engelberta Seige z roku 1791. První kapitola se snaží nastínit, za jakých okolností planetárium vzniklo, včetně života jeho tvůrce Engelberta Seigeho a také historii oseckého kláštera, v němž Seige žil a tvořil. Druhá kapitola je věnována podrobnému popisu astronomických funkcí planetária a popisu jeho ciferníků a mechanismů, včetně obrazové dokumentace. Ve třetí kapitole je stručně popsán vývoj měření času a výroby hodin, taktéž soudobé hodinářství a vědecké pokroky a objevy. Rovněž jsou v ní popsány některé soudobé hodinářské práce jiných hodinářských mistrů, konkrétně Jana Kleina, Eise Eisinga a Philippa Matthäuse Hahna, opět včetně jejich obrazové dokumentace. Čtvrtá kapitola popisuje další, avšak nedokončené modely Engelberta Seigeho.
Astronomické základy kalendářů různých historických dob a kultur
Hrůšová, Lucie ; Šolc, Martin (vedoucí práce) ; Wolf, Marek (oponent)
Hlavním cílem této práce je popsat kalendáře různých zemí, a to jak kalendářů do současnosti používaných, tak kalendáře již zaniklých civilizací, či kalendáře, před nimiž dali jejich uživatelé v průběhu let přednost kalendáři jinému. Práce je určena všem, kteří by se chtěli informovat o tom, jak náš kalendář vznikal, proč jsou v něm některé věci z dnešního hlediska alogické, jako například nepravidelnost délky měsíců. Také se snaží ukázat pohled, jakým způsobem kalendáře vznikaly, jak docházelo ke zpřesňování kalendáře, ale také, že ještě stále není námi užívaný nejpoužívanější gregoriánský kalendář úplně dokonalý. První kapitola se snaží čtenáře uvést do obrazu, co jsou to lunární, solární a lunisolární kalendáře. Ve druhé kapitole jsou popsány kalendáře nejstarších známých středomořských civilizací v souvislosti s antickou literární tvorbou. Třetí kapitola se věnuje světově nejrozšířenějšímu gregoriánskému kalendáři, okolnosti jeho vzniku opravou z juliánského kalendáře, jeho přijetí po světě a také lunárnímu prvku v jinak solárním kalendáři, totiž výpočtu Velikonoc. Čtvrtá kapitola se zabývá spíše novodobějšími kalendáři, které se revolučně smýšlející lidé pokusili uvést v platnost. A poslední pátá kapitola popisuje kalendáře používané mimo Evropu.
Marketing neziskových organizací
Kohnová, Markéta ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hrusová, Lucie (oponent)
Marketing v neziskových organizacích, jako nedílná součást obchodní strategie a plánu, vždy představoval jedno z klíčových témat. V neziskových organizacích však stále přetrvává určitá zdrženlivost k tomuto tématu a marketing je obvykle vnímán jako něco nepotřebného či dokonce jako plýtvání často omezených finančních prostředků. Tato práce je reakcí na tento náhled a naopak pojednává o důležitosti využití marketingových metod v neziskových organizacích. Práce prozkoumává toto téma jak z teoretického hlediska, tak z praktického, kdy pomocí případových studií popisuje marketingová úsilí několika vybraných neziskových organizací. Celkovým cílem práce je poukázat na fakt, že i v neziskových organizacích by marketing měl být nedílnou součástí obchodní strategie a plánu, jelikož jeho využívání přispívá k celkovému úspěchu neziskové organizace.
Marketingový význam privátních značek
Kočová, Barbora ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Hrušová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá marketingovým významem privátních značek v sortimentu potravinářského a drogistického zboží. Úvodní teoretická část zahrnuje popis důležitých aspektů odvětví maloobchodu, dále se zabývá vymezením pojmů značka a privátní značka (strategie privátních značek a jejich význam pro jednotlivé tržní subjekty). Následující kapitola analyzuje minulou, současnou situaci a možné budoucí trendy v oblasti privátních značek na základě dat společnosti The Nielsen Company. Důraz je kladen na evropský a český trh. Vlastní výzkum spočívá v identifikaci postojů českých spotřebitelů k sortimentu privátních značek metodou dotazování. Závěr tvoří formulace doporučení pro podnikovou praxi a shrnutí nejpodstatnějších poznatků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.