|
Odraz současné řecké společnosti a literatury v národní kinematografii
Honsová, Kateřina ; Tsivos, Konstantinos (vedoucí práce) ; Šípová, Pavlína (oponent)
První část bakalářské práce obsahuje výsledek studie a stručný přehled vývoje řecké kinematografie, od jejího "příchodu" do Řecka až po současnost. Ve druhé části je definována na základě odborných pramenů společnost a zvláště rodina. Poté je zde zapracován k doplnění informační výchozí pozice stručný historicko-sociální vývoj v zemi. Pro dokreslení praxe rodinného fungování v různých obdobích jsou zpracovány tři filmy "Tetička z Chicaga", "Aniny zásnuby" a "Špičák", ve kterých
je rozebrána společnost a rodina, v souladu s cílem práce. Stručné reference o evropské aktuálnosti tématu jsou uvedeny v poznámce. Ve třetí části je popsán vývojový trend řecké kinematografie, podpořený genealogickými fakty, dále je zde představen výčet řeckých filmů, zejména těch, které byly natočeny na základě literární předlohy.
|
|
Komentovaný překlad slovinského literárního díla: Jasmin B. Frelih Ideoluzije
Honsová, Kateřina ; Nedvědová, Milada (vedoucí práce) ; Stranjik, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvořit komentovaný český překlad uměleckého textu. Konkrétně se jedná o tři povídky ze sbírky Ideoluzije (2015) slovinského spisovatele Jasmina B. Freliha, přeloženy byly tyto povídky De Nachtwacht, Vrabci a Pritisk konca. První část práce stručně představí autora a jeho dílo. Hlavním tématem práce je samotný překlad vybraných povídek a poté odborný komentář. Tato teoreticko-praktická část se zabývá jednotlivými jevy, které mohou být při překladu problematické, jako například neologismy, vulgarismy, citoslovce aj. Teoretický výklad je doprovázen ukázkami z textu povídek. Cílem bylo objasnit překladatelské postupy a předložit řešení uvedených problémů.
|
|
Odraz současné řecké společnosti a literatury v národní kinematografii
Honsová, Kateřina ; Tsivos, Konstantinos (vedoucí práce) ; Šípová, Pavlína (oponent)
První část bakalářské práce obsahuje výsledek studie a stručný přehled vývoje řecké kinematografie, od jejího "příchodu" do Řecka až po současnost. Ve druhé části je definována na základě odborných pramenů společnost a zvláště rodina. Poté je zde zapracován k doplnění informační výchozí pozice stručný historicko-sociální vývoj v zemi. Pro dokreslení praxe rodinného fungování v různých obdobích jsou zpracovány tři filmy "Tetička z Chicaga", "Aniny zásnuby" a "Špičák", ve kterých
je rozebrána společnost a rodina, v souladu s cílem práce. Stručné reference o evropské aktuálnosti tématu jsou uvedeny v poznámce. Ve třetí části je popsán vývojový trend řecké kinematografie, podpořený genealogickými fakty, dále je zde představen výčet řeckých filmů, zejména těch, které byly natočeny na základě literární předlohy.
|